Metanol jako paliwo silnikowe stosowany jest w ograniczonym zakresie. Wynika to z tego, że trudniej jest go zapalić niż benzynę. Nie zmienia to jednak faktu, że niektóre silniki sportowe (np. do motocykli żużlowych i modelarskie) korzystają z paliw składających się głównie z metanolu.
Metanol spala się w bardzo czysty sposób, produktami jego spalania są jedynie para wodna i dwutlenek węgla. Płomień jest praktycznie przezroczysty.
Jednym z powodów, dla których metanol nie jest często używany jako paliwo silnikowe jest jego wysoka korozyjność, np. w stosunku do aluminium. Choć jest jedynie lekko kwaśny, reaguje z utlenionym aluminium na powierzchni metalu.
Metanol jest bardzo lotny, w powietrzu (i w wątrobie) utlenia się do postaci kwasu mrówkowego i formaldehydu. Z tego względu długotrwały kontakt z tą substancją może być przyczyną uszczerbku na zdrowiu, włączając w to utratę wzroku. Te substancje emitowane są również do atmosfery w ciągu kilku pierwszych kilometrów pracy silnika spalinowego, dopóki katalizator się nie rozgrzeje.
Warto wspomnieć, że dziś metanol jest produkowany głównie z gazu ziemnego, co nie pozwala na określanie go mianem biopaliwa. Można go jednak wytwarzać z gazu drzewnego!
Koszt produkcji biometanolu ze smieci moze byc nawet ujemny, wszystko zalezy od tego, ile placi za oddanie smieci firma wywozowa. Sama produkcja jest tania jak barszcz.
Pingback: Produkcja biodiesla
„Te książki” nie działają 🙂
http://allegro.pl/e85-biopaliwo-etanol-bio-alkohol-adapter-nowosc-i1820945692.html
Znalazlem to , slyszalem ze to idealne rozwiazanie w przypadku metanolu.
Witam
sprzedajemy urządzenie, które zamontowane w samochodzie z silnikiem benzynowym umożliwia jazde na metanolu i etanolu
gg 5460185