Jeden z czytelników witryny przesłał do mnie wiadomość na temat wymyślonego przez siebie silnika zdolnego spalać niemal wszystkie rodzaje paliw. Oto treść otrzymanego listu.
Skoro już jesteś na tej stronie i jesteś przekonany, że zgazowanie drewna i użycie tegoż gazu jako materiału napędowego do silników, jest jedyną i najlepszą formą jego użycia – to jesteś w grubym błędzie. Istnieje już silnik (na razie tylko teoretycznie opisany i narysowany), który posiada niespotykane dotąd możliwości – jeżeli to Cię interesuje to czytaj dalej, tylko uważnie.
Powszechnie twierdzi się że:
- Najsprawniejszym silnikiem termodynamicznym jest jak dotąd silnik Diesla posiada 40% sprawności ogólnej w wąskim zakresie charakterystyki zewnętrznej. Silnik Stirlinga jest niepraktyczny, dlatego te 40% jest sprawnością najwyższą – bzdura w/w silnik posiada tej sprawności 65-70% — dlaczego – czytaj dalej.
- Nie sposób odprowadzić do układu chłodzenia mniej niż 25% ciepła, w celu umożliwienia w ogóle pracy silnikowi – bzdura – można odprowadzić tylko 5% i będzie to ciepło rozproszone.
- Nie sposób odprowadzić do układu wydechowego mniej niż 25% ciepła (tzw. dolne źródło ciepła w silniku cieplnym) – po co tyle, można odprowadzić tylko 15%.
- Straty mechaniczne muszą wynosić około 10% – tak i tylko tego nie da się uniknąć.
- Aby paliwo skutecznie spalić, musi występować w postaci w postaci gazu albo drobnokropelkowej – bzdura może występować w postaci pyłu a nawet sztyftu.
Wykres Sankeya dla tego silnika będzie wyglądał tak – 10%+15%+5%+70%=100%
Co w tym silniku można spalać, bo wodoru ze szklanki wody się nie da? (alegoria do izotopów wodoru).
- Materiały stałe w postaci pyłu, oczyszczone z krzemionki i metali twardych, oraz składników zupełnie niepalnych a więc: pył drzewny, śmieciowy, węglowy – ługowany, można tak długo wymieniać, więc wszystko co ma wartość opałową pow. 10MJ/kg.
- Materiały płynne – wszystko co palne a niewybuchowe.
- Gazy – wszystkie palne niewybuchowe.
Oczywiście istnieją ograniczenia ekologiczne.
Jak wygląda emisja zanieczyszczeń dla paliw węglowodorowych.
- CO – brak
- NO – duże ale na to jest mocznik.
- HC – brak
- Pyły – musi istnieć wychwytywacz.
Jest to silnik adiabatyczny – więc zupełny brak układu chłodzenia. Zamiast układu wydechowego – wychwytywacz pyłów – wydech jest cichy.
Dziwne to wszystko ale realne i osiągalne. Wkrótce będzie możliwe do pobrania w wersji elektronicznej część kopii zgłoszenia patentowego i wszystko będzie jasne.
Po co to piszemy – z nadzieją, że może znajdzie się ktoś, kto posiada takie pieniądze żeby zbudować prototyp, lub posiada wiedzę i kontakty jak je zdobyć – warunki do ustalenia. Ostrzegamy, na przeciętną kieszeń to bardzo dużo. Na koniec sparafrazuję tytuł pewnej książki: Polska to nie jest dobry kraj dla innowacji.
Jeśli chcesz skontaktować się z autorem listu, napisz do mnie, ja przekażę mu Twoją wiadomość.
To chyba najbardziej wszystkopalnym silnikiem jest silnik mojego pomysłu – anihilacyjny na antymaterię.
Takie wszystkopalne auto by mi się przydało 🙂