No wiesz... wszystko można i nie ma rzeczy możliwych, ale są nieopłacalne. Alkohol będzie się palił, silnik wejdzie na wysokie obroty, że aż będzie huczał Tylko że jak dasz mu obciążenie (zwolnisz sprzęgło) to Ci zdechnie. A tłumaczy się to temp. zapłonu, liczbą oktanową i innymi rzeczami o których jeszcze musimy duuużo się nauczyć.
Pozdrawiam
alkohol jako paliwo
Pisalem juz kiedys ze istnieja instalacje do silnikow benzynowych oras diesla, ktore wtryskuja odpowiednie dawki mieszaniny wody z metanolem. Ma to za zadanie polepszyc moment obrotowy, predkosc, moc silnika oraz oszczednosc paliwa.
Takiego rodzaju rozwiazania techniczne byly i sa stosowane w samochodach wyscigowych i rajdowych.
W latach siedemdziesiatych SAAB produkowal seryjnie samochody zaopatrzone w tego rodzaju technike.
http://mytuningfactory.de/html/boostcooler/faq.htm
http://mytuningfactory.de/html/boostcoo ... lation.htm
Takiego rodzaju rozwiazania techniczne byly i sa stosowane w samochodach wyscigowych i rajdowych.
W latach siedemdziesiatych SAAB produkowal seryjnie samochody zaopatrzone w tego rodzaju technike.
http://mytuningfactory.de/html/boostcooler/faq.htm
http://mytuningfactory.de/html/boostcoo ... lation.htm
Pozdrawiam
Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________
www.ekoforum.pl
Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________
www.ekoforum.pl
Nie znam się kompletnie na ustawieniach maluchowskich gaźników, więc na początek pytanie dla Ciebie: czy znasz jakąś zależność między parametrami dysz a składem mieszanki, w stylu że powiększenie tego podanego rozmiaru o ileśtam zwiększy o ileśtam udział paliwa / powietrza w mieszance?Czy można teoretycznie wyliczyć, jakie powinny być przekroje dyszy (paliwo, powietrze, wolne obroty) w gaźniku do zasilania silnika paliwem E-85, znając te wartości dla benzyny?
Znalazłem przed chwilą w internecie taką informację, że skład mieszanki stechiometrycznej dla benzyny z powietrzem wynosi 14,7:1 a dla etanolu (czystego zapewne) 9,79:1. Mam nadzieje, że to Ci pomoże.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Ja gdzies czytalem ze E-85 niejest wogule zalecany do systemow gaznikowych. Musze poszperac w moim archiwum gdzie cos takiego bylo.
Pozdrawiam
Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________
www.ekoforum.pl
Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________
www.ekoforum.pl
Tutaj jest strona, gdzie mozna troche informacji znalezc. Niestety w niemieckim.
http://www.ethanoltec.com/umruestung.htm
Fast alle Motoren mit Multipoint – Einspritzung oder Singlepoint – Einspritzung ab EURO 1 können nachgerüstet werden. Das Motormanagement ist auf den geringen Heizwert von E85 anzupassen.
To najwazniejsze pierwsze zdanie mowiace o tym iz do przerobki nadaja sie raczej wszystkie typy silnikow benzynowych posiadajacych minimum jeden entralny wtrysk. Gaznikowe niewchodza w rachube.
Zamontowanie odpowiedniego uzadzenia sterujacego pozwala na tankowanie bentyny oraz wszystkich mieszanek z etanolem.
Caly wic polega na tym ze lamda sonda przekazuje informacje ( na podstawie analizy spalin ) i dopasowuje odpowiednio zaplon, w zaleznosci jakie paliwo jest w danej chwili w uzytku.
Ta operacja jest niemozliwa w silnikach z gaznikiem.
A tak wyglada jeden z proponowanych sterownikow ktory pozwala na tankowanie E-85.
http://www.ethanol-mix-control.de/?gcli ... Zgodcn6sRw
http://www.ethanoltec.com/umruestung.htm
Fast alle Motoren mit Multipoint – Einspritzung oder Singlepoint – Einspritzung ab EURO 1 können nachgerüstet werden. Das Motormanagement ist auf den geringen Heizwert von E85 anzupassen.
To najwazniejsze pierwsze zdanie mowiace o tym iz do przerobki nadaja sie raczej wszystkie typy silnikow benzynowych posiadajacych minimum jeden entralny wtrysk. Gaznikowe niewchodza w rachube.
Zamontowanie odpowiedniego uzadzenia sterujacego pozwala na tankowanie bentyny oraz wszystkich mieszanek z etanolem.
Caly wic polega na tym ze lamda sonda przekazuje informacje ( na podstawie analizy spalin ) i dopasowuje odpowiednio zaplon, w zaleznosci jakie paliwo jest w danej chwili w uzytku.
Ta operacja jest niemozliwa w silnikach z gaznikiem.
A tak wyglada jeden z proponowanych sterownikow ktory pozwala na tankowanie E-85.
http://www.ethanol-mix-control.de/?gcli ... Zgodcn6sRw
Pozdrawiam
Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________
www.ekoforum.pl
Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________
www.ekoforum.pl
Rzeczywiście, w gaźniku masz wbite na stałe dysze i nijak nie pobawisz się składem mieszanki. Ewentualnie możesz na E85 jeździć włączając dodatkowe paliwo poprzez urządzenie rozruchowe (czyli ssanie). Albo zamontować dwa gaźniki.Ja chcę przystosować silnik do E-85 poprzez wymianę dysz w gaźniku, czyli przed powrotem do zasilania benzyną lub paliwem innym niż E-85, będę musiał przywrócić poprzednią konfigurację gaźnika. Nie będzie zatem możliwe naprzemienne tankowanie benzyny i bioetanolu oraz mieszanie ich ze sobą, ale nie ma żadnych przeszkód technicznych aby jeździć na E-85 w pojeździe z gaźnikiem.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Nie szeregowo, równolegle.Dwa gaźniki odpadają, nie widzę możliwości instalacji i działania dwóch gaźników szeregowo, poza tym trzeba by było zduplikować wszystkie elementy układu paliwowego (bak, przewody, pompka + elektrozawory przełączające).
Zamiast podstawki pod gaźnik ("turbinki Kowalskiego") robisz rozgałęzienie na dwa doloty. Na każdym z nich montujesz gaźnik.
Przełączasz paliwa przełączając powietrze z jednego do drugiego gaźnika (możesz np. zamknąć) wlot powietrza do gaźnika. Albo lepiej -- wylot powietrza z gaźnika. Czyli pod gaźnikiem dorabiasz drugą (szczelną) przepustnicę albo zwykły hydrauliczny zawór kulowy. Byle był odporny na benzynę. I etanol. Zamykasz zawór, powietrze nie płynie przez gaźnik, nie ma podciśnienia, paliwo nie jest zasysane. Całość wraca przewodem powrotnym do baku. Obie przepustnice w gaźnikach połączone, żeby otwierały się równocześnie.
Pozostaje tylko druga pompa paliwa, do etanolu, może być elektryczna.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Z E-85 jest chyba troche inaczej.
Dlaczego silniki gaznikowe niendaja sie aby zasilac je etanolem ( E-85, 85% etanol i 15% benzyna ) ?
Dysze w gazniku sa najmniejszym problemem.
Najwiekszym problemem jest inny punkt zaplonu niz benzyny. Wiadomo ze punktu zaplonu w silnikach gaznikowych ustawiany jest mechanicznie, a punkt zaplonu w silnikach bez gaznikowych ustawiany jest droga elektroniczna i sterownik podaje impuls punktu zaplonu na podstawie analizy spalin przez lambda-sonde.
Do normalnego sterownika podlaczony jest dodatkowy sterownik ktory wlasnie zmienia punkt zaplonu dopasowany do aktualnej mieszanki.
To dzieje sie za kazdym razem kiedy do cylindra wtryskiwane jest roznego rodzaju mieszanina benzyny z etanolem lub nawet czysty metanol.
Drugim powodem jest uklad paliwa ktory narazony jest na agresywne dzialanie etanolu. Musi on byc wykonany z materialow odpornych na jego dzialanie.
Dlaczego silniki gaznikowe niendaja sie aby zasilac je etanolem ( E-85, 85% etanol i 15% benzyna ) ?
Dysze w gazniku sa najmniejszym problemem.
Najwiekszym problemem jest inny punkt zaplonu niz benzyny. Wiadomo ze punktu zaplonu w silnikach gaznikowych ustawiany jest mechanicznie, a punkt zaplonu w silnikach bez gaznikowych ustawiany jest droga elektroniczna i sterownik podaje impuls punktu zaplonu na podstawie analizy spalin przez lambda-sonde.
Do normalnego sterownika podlaczony jest dodatkowy sterownik ktory wlasnie zmienia punkt zaplonu dopasowany do aktualnej mieszanki.
To dzieje sie za kazdym razem kiedy do cylindra wtryskiwane jest roznego rodzaju mieszanina benzyny z etanolem lub nawet czysty metanol.
Drugim powodem jest uklad paliwa ktory narazony jest na agresywne dzialanie etanolu. Musi on byc wykonany z materialow odpornych na jego dzialanie.
Mam pytanie do panów bo nigdzie nie moge znaleść odpowiedzi, jaką wartość oktanową ma metanol a jaką etanol ? wszędzie jest napisane że etanol ma wyższą od benzyny ale jaką konkretnie ?
Tutaj masz wykres i wartosci oktanowe niektorych "paliw".
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1115230028
Wróć do „Inne paliwa alternatywne”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość