Strona prawna

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 16 lut 2006, 20:28

Rozmawiałem kiedyś mailowo w tej właśnie sprawie z rzeczoznawcą samochodowym, który u siebie na stronie (http://kulesza.w.webpark.pl/) pisał o gazie drzewnym. I wiem tyle co wiedziałem wcześniej, w przepisach ponoć nic na ten temat nie ma.

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 23 mar 2006, 19:26

Nie trzeba w dowodzie rejestracyjnym nic zmieniac. Nie jest wymagane wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym wpisywanie rodzaju zasilania. Kolega na pewno ma prawo jazdy ;) takie pytania sa na egzaminie.
Praktycznie przetestowane na samochodach na prad elektryczny z akumulatora.

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 23 mar 2006, 23:23

Prawda, ale z drugiej strony instalacja gazowa w samochodzie wymaga jużwiększego zachodu. A czymże jest gazogenerator jeśli nie pewnego typu instalacją gazową? Przepisy nie precyzują czym jest instalacja gazowa, więc na dobrą sprawę i holzgas pod nie podpada.

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 19:13

Tak tylko to dość dziwna instalacja gazowa bo lekko podciśnieniowa

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 18 cze 2008, 22:26

Mam zamiar po powrocie z saksow w Holandii, kupic malucha zrobic instalacje do pirolizy, zainstalowac ja na miejscu tylnych siedzen, coby nie wzbudzac zbytniegoo zailteresowania drogowki (lepeij byloby przykrecic pirolizytery do tylnego zdezaka.

Moze ma ktos pomysl jak konstrukcyjnie ograniczyc szybkolsc "malucha' do 25 km / godz??

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 25 cze 2008, 12:35

Wystarczy usunąć zębatki 3 i 4 biegu.
Pozdrawiam.

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 28 cze 2008, 22:54

:D
Dobry pomysl choc nieekonomiczny, bo z predkoscia 25 km / godz najlepiej jezdzic na 4 biegu ;)

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 06 sie 2008, 12:55

Zamsze można żałorzyć jakiś ogranicznik prędkości np. przy 30km/h z szybkościomierza /dławienie przepustnicy/ siłownikiem np. od klapy lub zamka.
Pozdrawiam

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 21 wrz 2008, 06:18

Wiem; że "niemiaszki" w "VW /garbus/, gazogenerator umieszczali pod przednią maską /w bagażniku/ , a robili tak w czasie ostatniej wojny światowej.
Kol Lis, może mieć fotki, bo spotkaliśmy się oboje z tym tematem na forum "Odkrywcy" ok. 2004

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 21 wrz 2008, 10:35

Gdzieś miałem, ale znaleźć nie mogę.

Znalazłem za to tu:
http://www.holzgas.ch/594/636.html
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 21 wrz 2008, 13:22

Witaj odnalazłem linka do tego "odkrywcy"
sądzę że warto wkleić same zdjęcia szczególnie to z rowerkiem!
http://www.odkrywca.pl/gaz-na-holzgas-, ... tml#163506
Pozdr. GW

stolec
Doświadczony
Posty: 546
Rejestracja: 02 maja 2008, 21:24
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: stolec » 04 sty 2009, 18:50

zainstalowac ja na miejscu tylnych siedzen
życzę powodzenia, to raczej podchodzi pod nagrodę darwina. lepiej kupić jakiegoś pick-upa ich konstrukcja jest do tego wręcz idealna i jest miejsce na przewożenie zapasu drewna, poza tym każdy znajdzie coś w intesującej go cenie, od poloneza trucka za 1000zł w gorę, ja bym polecał suzuki samurai 1.0 lub 1.3 cena przystepna przy tej pojemności OC do przełknięcia, silniki bardzo odporne, a i w terenie fajnie jeździ, w zasadzie najwyższa półka.

rejestracja jako wolnobieżnego do jakieś nieporozumienie, przecież tym się nie da bujać do roboty 10km tylko raczej na dłuższą trasę, a jaka jest ekonomia jazdy powiedzmy nad morze 20km/h, przecież drewna to spali więcej niż jakiś szrot wart 500zł LPG, i tym drugim trasę pokonasz w dzień nie tydzień.

przeszedłem się do wydziału komunikacji UM w Rzeszowie, nikt nie potrafił udzielić mi informacji bo rejestrowali tylko benzyne, benzyne+LPG, benzyne+CNG, diesel i elektryczne, umówiono mnie na pogadanke z dyrektorem, dowiedziałem się żeby najlepiej pisać o interpretacje do ministerstwa, ale najprawdopodobniej trzeba zrobić dodatkowe badanie techniczne (określenie masy, emisji spalin itp) po czym uzyskać homologacje czy coś takiego (jak przy przyczepie własnej konstrukcji), choć to czy w DR w rubryce jako paliwo wpiszą "drewno", "gaz drzewny", "gaz generatorowy" itp raczej zależy od interpretacji z ministerstwa bo póki co w polsce nie zarejestrowano takiego samochodu. Byli pozytywnie nastawieni, gdybym im pokazał że mam to auto fizycznie raczej sami by się postarali o interpretację itp, zyczyli powodzenia gdybym sie podjął konstrukcji.

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty: 340
Rejestracja: 07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: maszakow » 06 sty 2009, 13:57

lepiej kupić jakiegoś pick-upa ich konstrukcja jest do tego wręcz idealna i jest miejsce na przewożenie zapasu drewna, poza tym każdy znajdzie coś w intesującej go cenie, od poloneza trucka za 1000zł w gorę
Tarpany - może się znajdzie gdzieś jakiś okaz ... no i nasze poczciwe Żuki. Możliwości jest sporo.
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

Awatar użytkownika
DJ_KS
Doświadczony
Posty: 159
Rejestracja: 21 lis 2007, 12:57
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Postautor: DJ_KS » 06 sty 2009, 18:39

Żuk raczej odpada bo wszyscy moi znajomi co go uzywaja musza w nich grzebac co weekend bo inaczej potrafi nie ruszyc z miejsca. Stawiajmy na większą niezawodność.
Tarpan już mi się bardziej podoba bo ma calkiem dobre opinie...
Pomóżmy sobie i Światu, a najbardziej naszym kieszeniom... ;p

stolec
Doświadczony
Posty: 546
Rejestracja: 02 maja 2008, 21:24
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: stolec » 06 sty 2009, 20:48

miałem styczność ze służbowym żukiem, najlepsza była 3-biegowa skrzynia i wsteczny tam gdzie normalnie jest jedynka, nie jeden chcąc szybko ruszyć na światłach przywalił w stojące za nim auto :) nie wiem ale wydaje mi sie że tam był silnik dolnozaworowy, poza tym porażkowa awaryjność i zużycie paliwa, jak już coś przerabiać to 8-mio zaworowy OHC, łatwo zeszlifować głowice o kilka mm (nie będzie jeździł na benzynie, ale na gazie osiągnie sensowną moc i sprawność) i starczy mocniej pasek naciagnąć ewentualnie większe kołko naciągowe załozyć. Dolnozaworowe to historia, 16v DOHC nie zeszlifujesz praktycznie nic bo zgarniesz bok gniazda.


Wróć do „Pytania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 0 gości

cron