Silnik parowe

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Silnik parowe

Postautor: SP5GMV » 27 lis 2006, 18:26

Silniki parowe mgr inż. Teabald Neumann SILNIKI PAROWE Warszawa 1955 Wydawnictwa Komunikacyjne
Książka zawiera na zaledwie 296 stronicach kompendium wiedzy o silnikach parowych. Krótkie wprowadzenie historyczne kilka stronic teorii podanej bardzo przystępnie, aby to pojąć , wystarczy znać rachunki /nie matematykę/ aby wykonać wszystkie niezbędne obliczenia, wymagane jest posiadanie kalkulatora który liczy pierwiastek /starszemu pokoleniu suwak logarytmiczny + kalkulator czterodziałaniowy/. Wystarczy to do obliczenia każdego typu silnika parowego od okrętowego do szybkobieżnego samochodowego. Masa doskonałych rysunków i przekrojów /niezwykle czytelnych/ przykłady obliczania poszczególnych węzłów konstrukcyjnych, z masą przykładów, tak rysunkowych jak i obliczeń i to takich step-to-step bez skoków i ściemnień. Jest też trochę o turbinach.
Ja swój egzemplarz uratowałem ze śmietnika biblioteki Politechniki "częstochowskiej" zresztą zupełnie przypadkiem.
mój znajomy kupił coś takiego tydzień temu na pchlim targu w Wa-wie
dla orientacji kolor okładki jasno niebieska, u dołu 4,5cm granatowy pasek.

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Silniki Cieplne

Postautor: SP5GMV » 27 lis 2006, 19:11

Silniki cieplne I. Inoziemcew
Książka traktuje w przystępny sposób, w kilku działach, zagadnienia budowy silników spalinowych, między innymi z zasilaniem gazem drzewnym, zmiany charakterystyk silnika i sposoby jej kompensacji. Oczywiście, są silniki parowe, między innymi jest przekrój silnika parowego braci Stanley / silnik ten był jednostką napędową między innymi samochodu prezdenta USA Roosvelta. Podobno Prezydent D.R cenił sobie komfort i szybką jazdę. Ponieważ w samochodach z napędem parowym zbędna jest skrzynia biegów sprzęgło a niekiedy i mechanizm różnicowy, to zryw takiego pjazdu jest niesamowity, mam fotkę jak Pan D.R wieżdża tym pojazdem po schodach na Kapitol, niech to powtórzy dzisiejszy samochód terenowy nawet wyposażony w 32 Valve na jeden cylinder i 3 procesory na jeden zawór !!! Są opisy konstrukcji lekkich bezobsługowych kotłów do samochodów osobowych niestety dość marginalnie , ale akurat na ten temat jest wiele literatury.
książka jest na ALLEGRO !!!! licytujący też. Wyszukiwarka strony głównej reaguje tylko na hasło silniki parowe

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 20 lut 2007, 16:58

zauwazylem , ze juz minol okres praw ochronnych na te ksiazke.
Moze by tak ja zeskanowac i sprzedawac w formie e booka za male pieniadze.
Kolega ma moze skaner?

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 28 lut 2007, 22:30

Obrazek

ciekawa strona z garscia teorii o silnikach parowych:

http://www.huzar-power.com/silniki_parowe/odrodzenie

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 01 mar 2007, 15:32

Wymiennik beznadziejnie rozwiązany, powinno być tak, że najgorętsze spaliny omywają przegrzewacz pary.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 02 mar 2007, 00:50

Wystarczy zmienic kierunek przeplywu wody i juz mamy sprawe zalatwiona.
Schemat mnie zaciekawi, bo w odroznieniu od holzgazu, silnik zaczyna pracowac juz w minute od zaplonu :D , mozna uruchamiac silnik na PLG a pozniej podawac pul weglowy zmieszany z powietrzem jak to jest robione w zawodowych elektrowniach weglowych.
Podkreslic nalezy , ze taka komora spalania jest dosc tania.

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 16 mar 2007, 17:14

Witam po długiej przerwie
Niestety nie posiadam skanera , ale jestem gotów udostępnić posiadaną literaturę w celach dydaktycznych /włącznie z dokumentacją maszyny parowej dla pojedyńczego Marines USA/ To nie jest żartProszę o kontakt na priv
Moje GG 7229152

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 17 mar 2007, 16:09

Cena... Jaka byłaby cena tego gazu?
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 12 kwie 2007, 06:38

dcio
Przeczytałem wnikliwie załączony przez Ciebie link o silnikach parowych. Szczerze powiem że mam mieszane uczucia, wydaje mi się / ale to tylko mnie, że Czcigodny Autor jest poprostu nie doinformowany/. Prezentuje wiedzę z połowy XIX wieku pod sztandarem XXI. I to nietylko jeśli chodzi o silniki parowe, ale i możliwości odzysku ciepła wylotowego w nowoczesnych silnikach spalinowych, /stosowanych od parunastu lat seryjnie przez niektóre firmy produkujące sam. ciężarowe. Kończąc tą dygresję, twierdzę że pełna krytyczna odpowiedź na w/w publikacje miała by objętość sporej książki. Nie będę Mu ułatwiał pracy niech sam "poszpera" w literaturze przedmiotu. Natomiast, aby się nie narazić na zarzut bezpodstawnej krytyki, jestem gotów odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości, dotyczące w/w publikacji.
Z Poważaniem

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 28 cze 2007, 23:10

SP5GMV
jestem juz w polsce, prosze o sprawdzenie skrzynki :)

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 07 lip 2007, 08:10

dcio Tak sprawdziłem i płytkę /prawie 2 GB/ ze skanem ksiązki "wiadomej" wysłałem, powinna już być u Ciebie
Oczywiście dla ogólno forumowego wykorzystania według Twego uznania TEŻ

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 25 lip 2007, 16:29

prezes sądzę że na razie wszyscy "myślą"....ale coś się z tego "urodzi"??????. Kogenerator +maszyna parowa to chyba lepsze niż silnik wewnętrznego spalania !!!

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 25 lip 2007, 16:30

dcio przesyłka doszła ??????-------to publikój na Forum w częściach niech koledzy mają pożytek !!!!!!

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 26 lip 2007, 12:16

prezes no to wreszcie się dogadaliśmy. Cieszę się że znaleźliśmy wspólną "platformę", na szczęście nie OBYWATELSKĄ!!!
PS . Coś chyba da się zrobić??!!

SP5GMV
Doświadczony
Posty: 174
Rejestracja: 27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja: Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 26 lip 2007, 12:20

Czyli robić za "regulator" nożno-słuchowy !!!
Ambitne , ale grozi rozwałką małżeństwa, tak myślę !!??


Wróć do „Literatura”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 0 gości

cron