Silnik parowe

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 28 kwie 2008, 23:16

A tak przez ciekawośćco zrobisz z rysunkami???

rysunki sie kopuja ale na notorycznie nie mam czasu sie przysiac chyba zarice na jakims serwerze i niech podzielmy sie praca :)

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 28 kwie 2008, 23:19

Hej, hej :!:
Skąd Ty wziąłeś cenę 7zł/tona? To mi baaaardzo nie pasuje.
Elektrownia Świecie [w 2000 roku była największą elektrownią na biomasę w Europie] teraz płaci 30 zł za mp :!: [mp to metr przestrzenny, a przy trocinach wypada to 3mp=1m3]. Wiem bo w zeszłym roku robiłem biznesplan o pelletowni na zaliczenie z Podstaw Przedsiębiorczości.
Pod moim domem codziennie przejeżdza przynajmniej 10 kursów takiej Scani z dwoma pokaźnymi wagonami pełnymi trocin, aż dom się trzęsie.
Gdyby mieli wtyk na 7zl/tona to by zżerli wszystko na pniu :wink:

Sprawdź proszę jeszcze raz tą cenę.

Wracając do tematu: myślicie o samochodowych silnikach turbinowych czy tłokowych?
Pozdrawiam

Po tyle fabrya lozysk tocznych sprzedaje odpady plyt pilsniowych i wiurowych.

Pozatym w Szwecji marnuje sie olbrzymia ilosc drewna opalowego i to zarowno w postaci pni 80 letnich swierkow jak tez i droblicy.

gdyby zamias zlomowac kutry rybackie wykozystac je do ciagniecia zamiast sieci peletow i brykiety z Szwecji oczewiscie wyprodukowanych tam przez Polakow, to pare kopalni trzeba by zamknac.

Na dobra sprawe to Szwedzi by doplacili gruba kase za zebranie drewna opalowego z powierzchni.

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 24 cze 2008, 01:15

Wrzucam ksiazke,

Obrazek


http://www.megaupload.com/pl/?d=PMNCSRF0


Uwaga.

Niestety podczas translacji tifa do worda zepsul mi sie komputer i prawie cala ksiazka w wordzie przepadla.

Ta powyzej jest w tifie i liczy 418 MB, wiec trzeba sie przygotowac na kilkugodzinne sciaganie.

Posiadaczoim modemow odradzam jej sciaganie.

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty:340
Rejestracja:07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: maszakow » 01 lip 2008, 15:24

Dcia a może by tak jeszcze jedna próba ? ale tym razem z TIFFa na PDF zajmie znacznie mniej miejsca.
polecam programik PDFfactory - miły interfejs i dość dobrze działa.
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 03 lip 2008, 01:10

w sumie mozna w jpg, ale zaluje worda , bo byl podstawa do wydania ksiazki w wersii papierowej .
dzieki za podrzucenie programu.

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Re: Silnik parowe

Postautor: dcio » 12 paź 2012, 23:54

Obecnie odpoczywam , wczesniej nie bylo mnie w Polsce albo co , trzeba przekonrwetowac ksiazke ale postaram sie choc po 10 stron dziennie, ksiazka obecnie zajmuje ok kilku gb/
Pozdrawiam i przepraszam, ze wczesniejk tego nie zrobilem.

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Re: Silnik parowe

Postautor: dcio » 30 paź 2012, 18:57

a moze da mi Pan adres na priwa i odpale Panu plytke i wysle listownie?

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Re: Silnik parowe

Postautor: dcio » 13 lis 2012, 21:01

http://bitshare.com/files/l4vjqcwg/Siln ... e.rar.html

jakies 40-0MB , niestety nie udalo mi sie przekorwentowac na mniejsza wage

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Re: Silnik parowe

Postautor: dcio » 03 gru 2012, 20:12

Jakby link padl prosze o info, zapuszcze ponownie.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2013, 14:32 przez dcio, łącznie zmieniany 1 raz.

santoz
Posty:3
Rejestracja:09 sty 2013, 22:33

Re: Silnik parowe

Postautor: santoz » 09 sty 2013, 22:46

Witam,
Jestem nowy na forum. Mam pytanie do Wszystkich, którzy oscylują w temacie silnika parowego. Potrzebuję charakterystyki zewnętrznej parowego silnika tłokowego, obojętnie jakiej konstrukcji. Zależy mi głównie na wykresach mocy i momentu napędowego w funkcji prędkości obrotowej. Jeśli ktoś się natknął na jakąkolwiek literaturę fachową, jakieś artykuły, książki itp. w tym temacie, prosiłbym o kontakt.
Pozdrawiam Wszystkich :)

rakuk
Doświadczony
Posty:70
Rejestracja:08 wrz 2009, 01:46
Lokalizacja:Cierpięta

Re: Silnik parowe

Postautor: rakuk » 11 sty 2013, 18:32

Witam co konkretnie oprócz charakterystyki zewnętrznej?

santoz
Posty:3
Rejestracja:09 sty 2013, 22:33

Re: Silnik parowe

Postautor: santoz » 12 sty 2013, 18:13

Najbardziej interesują mnie parametry i właśnie wykresy silników parowych(tłokowych), które można porównywać ze współczesnymi silnikami pod względem mocy i prędkości obrotowej. Chodzi o to, że muszę stworzyć charakterystykę trakcyjną dowolnego pojazdu a następnie nanieść na nią wykresy mocy i momentu napędowego silnika Diesla oraz parowego, przy czym silniki oba musza mniej więcej osiągać podobną moc przy podobnych prędkościach obrotowych. Najlepiej, żeby ich nastawy były maksymalne. Czyli 100% dawki paliwa w Dieslu i maksymalne parametry wejściowe pary w parowym silniku tłokowym.

narek1
Wtajemniczony
Posty:33
Rejestracja:17 lip 2012, 21:34

Re: Silnik parowe

Postautor: narek1 » 13 sty 2013, 19:14

Współczesne silniki Diesla kręcą się powyżej 3 tys obr/min. Parowe to nie dadzą rady tyle, ponad to mają zupełnie inną charakterystykę. Silnik parowy ma bardzo duży moment obrotowy już od 1 obr/min a nawet zatrzymany. Im szybciej się kręci tym moment mniejszy, zależy od ustawienia stopnia napełniania cylindrów. Ogólne przeniesienie napędu przy silniku parowym jest prostsze niż przy spalinowych ale potrzebny jest kocioł a to większy kłopot w pojazdach niż zbiornik paliwa.

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik parowe

Postautor: Lis » 13 sty 2013, 23:30

Nie jest potrzebny, patrz pasożyt. ;)
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

santoz
Posty:3
Rejestracja:09 sty 2013, 22:33

Re: Silnik parowe

Postautor: santoz » 01 lut 2013, 21:18

Znalazłem silnik parowy, który kręci się z prędkością 6000obr/min osiągając moc 104 kW. Teraz mam pytanie, czy jest ktoś w stanie mi pomóc w poszukiwaniu charakterystyki zewnętrznej silnika Diesla o podobnych osiągach? żeby osiągał moc około 100 kW przy prędkości obrotowej zbliżonej do 6000obr/min. Znalazłem pojazd Lancia Zeta Minivan 2.0 JTD, której silnik osiąga moc 80 kW przy 6000obr/min. Już taki silnik by mi pasował, ale musiałbym do niego znaleźć wykres charakterystyki zewnętrznej.


Wróć do „Literatura”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron