Wytwornica w praktyce

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 09 kwie 2006, 23:04

Ja dotychczas praktykowalem z pirolizą, nawet zadowalajace rezultaty.

Spawałem acetylenem uzyskiwanym z wytwornicy. Raczej sie nie nada.

Pomijajac to, ze wytwornica acetylenu jest zaprojektowana do pracy na o wiele nizszych temperaturach to zasada wydzielania acetylenu z karbidu jest zupelnie inna niz holzgazu z drewna.

Bardziej się nada zwykly piecyk kapielowy z bojlerem ( piecyk jako komora spalania a bojler jako zasobnik drerwna) za szrorach pewnie cos takiego mozna kupic za 20 zł. Trzeba pomyslec tylko o uszczelnieniu drzwiczek czyms lepszym niz sznur abestowy.

No wlasnie z czego mozna wykonac uszczelnienia :?:

ksiksiu
Doświadczony
Posty: 128
Rejestracja: 13 kwie 2006, 08:35
Lokalizacja: Leżajsk

Postautor: ksiksiu » 15 kwie 2006, 16:01

a czy bardzo konieczne jest uszczelnienie?? bo mozna zrobic tak jak jest w starych piecach kaflowych czyli drwiczki dobrze dopasowane do "futryny" dokrecone sa śruba (mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi)
na wszelki wypadek wrzuce fotki
ObrazekObrazek

dcio
Doświadczony
Posty: 314
Rejestracja: 16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 18 kwie 2006, 09:47

Wiem , rzeczywiscie uszczelnienie nie musi byc super jesli bedzier odwrotny ciag powietrza.

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 18 kwie 2006, 12:27

Pytanie tylko, czy dodatkowe powietrze w nieodpowiednim miejscu nie będzie zakłócać pracy urządzenia?

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 27 cze 2006, 15:28

Powiem tak - urzadzenie które chce zbudować wszelkie wzierniki będzie miało z uszczelnieniem sznurem z włókna szklanego zakrecane śrubami. Nalezy ograniczyć mozliwe nieszczelnosci bo wpływają negatywnie na proces zgazowywania. U mnie wziernika zapłonowego nie bedzie ( rozruch grzałka elektryczną o mocy 3 kW zabudowaną w komorze reaktora). Popielnik ma być u góry kolumny z dnem pod znacznym skosem w stosunku do kolumny, oraz gardzielą z obrotowo uchylną klapą . Klapa ta ma za zadanie odciać górna część popielnika od reszty umozliwiajac usuniecie popiołu podczas pracy zgazowarki. Podobne rozwiazanie zastosuje do czyszczenia filtrów cykloidalnych. Chce zastosować 3 filtry połaczone szeregowo ze wspólnym zbiornikiem na pył. kazdy filtr odciety ma być od tego zbiornika klapa obrotową taka samą jak w popielniku . Z uwagi na wielokrotna wymuszona recylkulację gazu do złoza - przewiduje niewielka ilosc popiołu natomiast znaczny udział pyłów na filtrach. Stąd najprawdopodobniej zastosuje jakiś wariant automatycznego czyszczenia cyklonów. Popiołu nalezy się spodziewać obiętosciowo do 4 - 8% wsadu (wagowo ok 1 %).
z uwagi na zuzycie ok 1mp drewna na dobe musze przwidziec pojemnośc popielnika i zbiornika filtrów ok 100 litrów. Czy taka pojemnosc wystarczy to sie okaze w "praniu"............. Nie chciałbym usuwac popiołu czesciej jak raz na dobę ( a najchetniej 1 raz na tydzień).

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 27 cze 2006, 15:36

urzadzenie które chce zbudować wszelkie wzierniki będzie miało z uszczelnieniem sznurem z włókna szklanego zakrecane śrubami.
Nie zaszkodzi smarować jeszcze obficie tego uszczelnienia smarem grafitowym. Temperaturę wytrzyma, podciśnienie też powinien.
z uwagi na zuzycie ok 1mp drewna na dobe musze przwidziec pojemnośc popielnika i zbiornika filtrów ok 100 litrów. Czy taka pojemnosc wystarczy to sie okaze w "praniu"............. Nie chciałbym usuwac popiołu czesciej jak raz na dobę ( a najchetniej 1 raz na tydzień).
Im rzadziej, tym lepiej, bo opróżnienie popielnika będzie chyba oznaczać konieczność wyłączenia urządzenia... A czy nie lepiej zrobić dwa popielniki, jeden obok drugiego, żeby można było opróżniać jeden podczas gdy urządzenie będzie pracować na drugim i analogicznie zrobić z zestawem filtrów?

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 27 cze 2006, 18:19

1 - smar grafitowy nie nadaje się . Grafit - jak najbardziej OK natomiast jego mineralna baza natychmiast odparuje straszliwie śmierdząc...... Naprawde pozostaje tylko włókno szklane, weglowe, krzemianowe.
2. - urzadzenie ma działac "na okragło" - dlatego też 2 popielniki nic nie dadza - musi byc klapa w miarę szczelna dzielaca popielnik tak aby podczas pracy mozna było by go wyczyścić - to samo dotyczy filtrów cykloidalnych - musza miec w dolnej części leja klapy.
Sa to szczegóły konstrukcyjne dość kłopotliwe lecz niezbedne do długiej pracy bez zatrzymań ( bo co to za elektrownia co 2 x na dobe wyłacza prąd....... :lol: :lol: :lol: ....bo jakiś "bolek" musi wyczyścic popielnik 8) )

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 04 sty 2007, 01:00

No kurde - moje gratulacje -
nie wpadłbym na jeszcze jedno zastosowanie poczciwej "Frani"........ :lol: :lol: :lol: 8)

Dla nie zorientowanych : Frania - to była taka pralka wirnikowa - to ta część jasna z narysowana "buźką" :D :D :D :!: :idea: :wink:

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 04 sty 2007, 08:30

Czy średnica tego dolnego cylindra (Frani) nie jest za duża w stosunku do potrzeb? Jeśli jest zbyt duża, gaz się "przepali" i będzie kiepskiej jakości. :?
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 04 sty 2007, 14:22

Mam inny pomysł -- pozostaw Franię jako obudowę a do środka włóż węższą rurę. Tak, jak jest w projekcie współprądowego (odwrotnociągowego) gazogeneratora opisanego w książce "Drewno zamiast benzyny..." a wykorzystanego przez opisanego w artykule "Od biomasy do biogazu":

Obrazek
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 04 sty 2007, 19:50

Prawda, wewnętrznego cylindra nie widać. Tak mi się zdawało, że coś te średnice się nie zgadzają (wewnętrzna cylindra z widoczną średnicą Frani ;) ).
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 04 sty 2007, 20:27

Moim zdaniem ruszt jest źle zrobiony bedzie się zapychał - rura powinna być otwarta a tuz od nią półka rusztowa (ruchoma). No chyba żeby "dorzeżbić' jakiś przegarniacz od strony wewnmętrznej.

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 04 sty 2007, 21:25

Ze zdjęć to nie wynika -- czy Ty zamykasz zbiornik paliwa, czy jest on zupełnie otwarty?
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 05 sty 2007, 11:41

Tylko że jak ją zdejmujesz to przestaje mieć sens regulowanie ilości powietrza zaworem. 8)
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 13 sty 2007, 00:17

Poza tym sądzę, że wsadu było przy próbie za mało i do tego w złej gramaturze......... Wymiary poprzeczne szczapek i podłuzne winny być podobne ( coby się nie podwieszały w zasobniku). Po rozpaleniu zasypać pojemnik do pełna jednocześnie właczyć wentylator........... gaz powinien być znacznie lepszy.


Wróć do „Praktyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron