Strona 2 z 2

: 19 paź 2009, 21:01
autor: Marco
No dobra, a czy masz jakiś pomysł na utrzymanie stałej dawki paliwa dla diesla z pompą wtryskową? Bo ja jakoś tego nie czuję.
Pompa napędzana jest paskiem rozrządu. Niedawno się dowiedziałem, bo musiałem wymieniać silnik w swojej "rakiecie". :P Mniejsza o to. Tak czy owak, zwiększenie obrotów i ilość pliwa podawanego przez pompę, wydaje mi się nierozerwalnie powiązana. Większe obroty => pompa więcej pompuje (a może na odwrót; nie wiem, jak to działa).
Jakoś nikt nie sprostował bzdur, które wcześniej napisałem ;)
W dieslu to wiem tylko tyle, że pedał gazu połączony jest z pompą wtryskową przez regulator obrotów, a pompa wtryskowa - z pompą paliwową.
Przede wszystkim - JAKĄ "pompą paliwową"?! Oj, nieładnie, koledzy, nieładnie... ;)

: 20 paź 2009, 09:39
autor: Lis
Pompa napędzana jest paskiem rozrządu, bo skądś musi brać energię na zwiększenie ciśnienia paliwa. Jednak dawka paliwa regulowana jest niezależnie od napędu paskiem. Możesz przecież mieć sytuację, w której silnik ma bardzo wysoką prędkość obrotową a paliwa dostaje bardzo mało -- dzieje się tak np. w sytuacji hamowania silnikiem.

Jak więc zablokować pompę wtryskową na odpowiedniej dawce? Położyć odpowiednio ciężką cegłę na pedale gazu. :)

: 24 maja 2010, 09:59
autor: Lis
Obawiam się, że możesz mieć z tym silnikiem kłopoty.

Taki diesel ma małą moc, bo po prostu dostaje mało paliwa do komory spalania. Pracuje na mieszance uwarstwionej, i w dodatku mocno ubogiej. Tymczasem jak go przerobisz na gaz drzewny, będziesz mu pakować mieszankę gaz drzewny-powietrze tylko lekko ubogą (żeby olej napędowy mógł się spalić), a więc ilość energii wprowadzanej do komory spalania wzrośnie.

Nie pamiętam, jakie są granice palności gazu drzewnego, żeby dawać mocniej zubożoną mieszankę.

: 24 maja 2010, 11:56
autor: Lis
No coś w ten deseń. :)