Strona 1 z 1

[osobowy] saab 99

: 10 mar 2004, 00:06
autor: Lis
Tylko jedno zdjęcie, prawie bez opisu...

http://www.gengas.nu/bilder/pelle_elmgrens_saab.shtml

: 25 paź 2006, 12:17
autor: Ankot
Wiecie co ? - tak sobie przegladam te linki i strony z mobilami i dochodze do wniosku ze wszystkie z zainstalowanymi generatorami gazu są starymi rupielami............zastanawiam się dlaczego - czy jest jakis techniczny powód tego stanu rzeczy ?

: 26 paź 2006, 14:58
autor: maszakow
tak - i to podstawowy :D
Na starym rupielu nic nie ryzykujesz jak się coś schrzani.
poza tym nowiutkie BMW serii 700 nie jest raczej wdzięcznym obiektem do przeróbek tego rodzaju. :D

: 01 lis 2006, 22:35
autor: dcio
Wiecie co ? - tak sobie przegladam te linki i strony z mobilami i dochodze do wniosku ze wszystkie z zainstalowanymi generatorami gazu są starymi rupielami............zastanawiam się dlaczego - czy jest jakis techniczny powód tego stanu rzeczy ?
wydaje mi sie, ze glownym powodem jest to, ze stare silniki zasysaly mieszanker a nie byly na wtrysk co znacznie upraszcza konstrukcje.

Obnecnie w Polsce pomino rzucania przez wladze klud pod nogo Polaka z kanady trwaja testy (sam widzialem) nowego samochodu przystosowanego juz fabrycznie do zasilania LPG, taki samochod latwo bedzie mozna przerobic na gaz drzewny.

: 02 lis 2006, 19:51
autor: Lis
Myślę, że kwestia wtrysk / gaźnik jest drugorzędna. Samochód na wtrysku jest tak samo trudno (od strony mechanicznej), różnica jest tylko w stopniu skomputeryzowania takiego samochodu. Im więcej elektroniki, tym trudniej będzie zmusić samochód do działania na gazie drzewnym.

: 02 lis 2006, 22:12
autor: Ankot
Tak wogóle mysle że jest wręcz odwrotnie - najprawdopodobniej trzeba podeprzeć się emulatorami wtrysków, sondy lambda i zastosować komputer gazowy IIIgeneracji z podmienionym softem lub nietypowymi nastawami czasu wtrysku ( ogólnie wydłużonymi) ale to zalezy od zastosowanych wtryskiwaczy gazowych i ich wydajności. Generalnie LPG ma ~6 krotnie wyższą WO od HG stąd trzeba to uwzgledniać w wydajnosci wtrysków i w charakterystyce regulacyjnej. Teoretycznie można by sie podeprzeć przemysłowymi szybkimi elektrozaworami z dyszami kalibrowanymi - ale z uwagi na inne zajecia przemyśliwuję temat w wolnych chwilach - pewnie zajmę sie tym w przyszłym roku - więc będzie nowy serial..... :lol: :lol: :lol: 8)

: 02 lis 2006, 22:15
autor: Ankot
Muszę jeszcze wytestować ten separator tlenu - wtedy z mobila dałoby się zrobić "rakietu" :lol: :lol: ................ na HG mozna by osiagnąć moc nawt wyzszą jak na benzynie......

: 14 lut 2007, 09:01
autor: Lis
Kolejny saab 99 na gaz drzewny, tym razem gazogenerator na przyczepie.

Obrazek

Od prawej widoczny gazogenerator, odpylacz cyklonowy i chłodnica.

: 14 lut 2007, 09:23
autor: maszakow
wygląda to tak jakby nie mógł zamknąc maski bo mu ta rura zasilająca holzgazem przeszkadza. :).
A swoją drogą poczciwy maluszek ciągnący taką przyczepkę wyglądałby dość imponująco. U wujasa stoi taki rupiel kupiony za 100 PLN - przyczepka też się znajdzie - chyba sie nada do experymentów.
Ponadto sama zgazowarka na tym saabie coś za bardzo przypomina bojler... Ankot mówił by przypadkiem czegoś takiego nie popełniać bo może zabić.

: 14 lut 2007, 10:51
autor: Lis
Z maluchem przeróbka byłaby banalna. Silnik z tyłu, można zostawić uchyloną klapę, gaźnik jest, żeby wykorzystać go jako połowę mieszacza (czyt. -- do regulacji ilości mieszanki wykorzystać przepustnicę z gaźnika).

Chciałem tak zrobić gdy jeszcze miałem malucha, ale stracić 1/3 z 24 KM i ciągnąć za sobą dodatkowe kilkaset (dwieście? trzysta?) kilo to tak jakby jednym maluchowskim silnikiem napędzać dwa maluchy...

: 14 lut 2007, 11:35
autor: maszakow
Maluch waży ok 600 kg :). w zasadzie miałbyś wrażenie jakbyś jechał z 5tką pasażerów. :D. Ale to jest mały silnik więc i zgazowarka nie musi być duża. No właśnie.. jaka ?
Czy jest jakiś prosty przelicznik który pozwala na skalkulowanie wielkości zgazowarki w stosunku do potrzebnej mocy wyjściowej/ilości gazu ? to znaczy chodzi chyba o wielkość płomienicy bo o ile dobrze odczytuję to cała reszta nie znaczenia jeśli chodzi o proces a dotyczy głównie częstości ładowania...no chociaż średnica zewnętrzna dolnej części może mieć wpływ na objętość/ilośc produkowanego gazu.
<chyba temat mnie zaczyna wciągać...>
<poprawka-niepopatrznie przeciągnąłem temat na wątek Kujusia "ciągnik SAM" - przenoszę się tam by doczytać co nieco>

: 14 lut 2007, 13:46
autor: Lis
Książka "Drewno zamiast benzyny... zawiera tabelkę z wymiarami płomienicy w zależności od mocy / pojemności silnika. Z tego co pamiętam do silnika maluchowskiego powinna ona mieć 15 cm średnicy i ok. 45 cm długości.

Dodatkowa połowa masy i strata 1/3 mocy to tak jakby ciągnąć dwa razy większy ciężar. :)

: 15 lut 2007, 12:31
autor: maszakow
...no dzięki ... co biorąc pod uwagę typowy "grawitacyjny" system podawania biomasy oznacza i tak urządzenie prawie metr wysokie.
to faktycznie może być imponujący widok.