Projekt i wykonanie odwrotnego WGW (zasilanie wyspowe)

Awatar użytkownika
DJ_KS
Doświadczony
Posty:159
Rejestracja:21 lis 2007, 12:57
Lokalizacja:Bory Tucholskie
Projekt i wykonanie odwrotnego WGW (zasilanie wyspowe)

Postautor: DJ_KS » 15 lut 2008, 11:17

Witam.
Jestem studentem elektrotechniki na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy, od dziecka interesuję się sposobami zatrzymania efektu cieplarnianego i peak oil, co kieruje moje życie przede wszystkim na tory energii odnawialnych.
Po przeczytaniu książki "Drewno..." zaintrygował mnie temat gazu drzewnego, więc przeczytałem znaczącą większość serwisu kol. Lisa. Zaowocowało to chęciami stworzenia podobnego układu "wytwarzającego" tanią i ekologiczną energię.
Przy pomocy Waszego doświadczenia i wiedzy mam nadzieję na dobre wyniki mojej pracy.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do dyskusji.
Pomóżmy sobie i Światu, a najbardziej naszym kieszeniom... ;p

Awatar użytkownika
DJ_KS
Doświadczony
Posty:159
Rejestracja:21 lis 2007, 12:57
Lokalizacja:Bory Tucholskie

Postautor: DJ_KS » 15 lut 2008, 11:39

Obrazek
Tak wygląda mój pierwszy zamysł.
Podajnik ślimakowy tłoczący zrębki do komory spalania wyłożonej cegłami (nie wiem jeszcze jakie będą pod ręką) na zewnątrz wyspawane wszystko z blachy 3-5mm. 6 dysz powietrznych w połowie wysokości zgazowywarki (na razie ręcznie sterowane później pomyślimy o automatyce), "coś" do zgarniania popiołu (nie musi być ślimak) powyżej klapki przeciwwybuchowe. Obok komora reaktora, gdzie powinien się tworzyć metan. Potem chłodnica z rozbieralnymi dnami. Nie zaznaczyłem filtra za chłodnicą, ale coś takiego tam się znajdzie... Następnie pójdzie to do generatora elektrycznego (stary wojskowy agregat - jeszcze nie znam jego parametrów).

Nie ma potrzeby robić nie wiadomo jakiego dobrego prądu póki nie wiemy czy gaz drzewny nam w zgazowywarce nie wybuchnie. Chciałbym waszej pomocy odnośnie sposobu uszczelnień klapek przeciwwybuchowych i ogólnie zgazowywarki.