Strona 3 z 3

: 31 sie 2008, 21:39
autor: Jaszczur
Myślałem raczej o niższych temperaturach rzędu 40-80 st.

: 13 paź 2008, 07:57
autor: DJ_KS
Właśnie chcemy te straty ograniczyć, bo produkując 40 kW ee przy sprawności około 40 % dostajesz 100 kW ec, a kto tyle w domu zużyje?
Mamy wyprodukować jak najwięcej ee a ec i tak będziemy w końcu musieli wytracać poprzez chłodnice na zewnątrz, a tego byśmy nie chcieli...

Przy okazji: są w projekcie nowe świadectwa pochodzenia energii. Jak dziś będę na uczelni zrobię fotkę i napiszę o co chodzi. Jeśli ktoś mnie uprzedzi nie będę miał pretensji :lol:

: 18 paź 2008, 15:29
autor: DJ_KS
Zrobiłem fotki tych certyfikatów, ale to tylko wskazówki CZEGO powinniśmy szukać a nie gotowe odpowiedzi.

Przepraszam za fatalną jakość zdjęć.

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

: 31 mar 2009, 09:33
autor: Coondelboory
Ja przepraszam, że się czepiam, ale zapis rosyjskiego w konwencji angielskiej to horror. O wiele lepiej zapisać to na modłę polską: "Masziny rabotajuszczije po ciklu Stirlinga".

C.

: 25 sty 2010, 23:09
autor: Jaszczur
Ten cyclone power to rewelacja na pierwszy rzut oka. Czy do się go wystrugać w domu to już druga sprawa.

: 28 sty 2010, 09:56
autor: stolec
podejrzewam że jest jeden korbowód który ciągnie wszystkie 4 cylindry, albo są trochę poprzesuwane i siedzą jeden obok drugiego, albo na wykorbieniu wału jest "rozetka" jak w silniku gwiazdowym. Cylindry są poprzesuwane o 90 stopni więc dla stirlinga idealnie.

Co do sprawności to ciężko szacować, dla takiej konstrukcji 30-40% byłoby w zasięgu, zwłaszcza jak gaz jest jednoatomowy np hel, problemem raczej jest tu sprawność przekazywania ciepła z paleniska do gazu, w stirlingu ciężko przeciwprądowość i wymiennik musi być możliwie mały bo jego objetość to objętość pasożytnicza zmniejszająca kompresje.

: 29 sty 2010, 00:31
autor: stolec
to trochę inna konstrukcja, nawiasem mówiąc tylko 10% sprawności :(

: 10 sie 2010, 18:40
autor: Darek
Na kanale Discovery w niedzielę 15 sierpnia o 20.00 będzie program "Maszyny
od środka". Pod koniec odcinka 13-go (czyli ok. godz. 20.20) pokazanych
zostanie kilka silników Stirlinga. Pierwszy z nich to konstrukcja, która
działa juz prawie 200 lat. Jej wygląd jest bardzo fajny - taki piec "koza"
z kołem zamachowym :) Kolejny silnik to jakaś bardzo pokręcona nowoczesna
konstrukcja używana w komercyjnych kogeneratorach domowych. W/g informacji
z programu sprawność ogólna wynosi ponad 90%. W programie wspomniano także
o pewnej ciekawostce. Podobno próbuje się wykonać wentylator do procesora
na silniku Stirlinga,który ciepło potrzebne do działania bierze właśnie z
niego.

: 12 sie 2010, 07:29
autor: BBK
mnie też ten silnik zaczyna coraz bardziej interesować, głównie na nadmiar ciepła, które będę wytwarzał, więc też podłączam się do prośby kolegi Zyonga. :D

: 13 sie 2010, 07:56
autor: BBK
ja raczej myślałem o silniku 6 cylindrowym w układzie v i właśnie się zastanawiałem czy dało by się go zrobić jako stirlinga. :?
Na razie to tylko dla mnie ciekawostka i informacja, a sukcesywnie realizuję plan pierwszy. :)

: 15 sie 2010, 23:12
autor: BBK
nie wiem, czy taki pomysł ma szanse realnego powodzenia, ale po co zaślepiać otwory po rozrządzie :?: czy nie lepiej zostawić zawory z sprężynami na swoim miejscu a tylko wałki wyrzucić :?: same zawory są najlepszym uszczelnieniem. wg mnie powinno się też wyrzucić zbędne pierścienie na tłokach a zostawić niezbędne, na resztę na razie nie mam pomysłu :? Istotą mojego zastanowienia jest nadmiar energii cieplnej, a plusem silnika V są dwie niezależne głowice, z których jedną można było by ogrzewać a drugą chłodzić. :?

: 28 kwie 2011, 22:06
autor: Jaszczur
Podczas eksperymentów z silnikami stirlinga smarowanymi olejem uwaga na wybuchowe własności par oleju zmieszanego z powietrzem. Może doprowadzić do eksplozji. Trzeba uważać na to by temperatura strony gorącej była poniżej temperatury zapłonu par oleju. Może jakoś trzeba usuwać te pary? W/g mnie lepszy byłby silnik 4 suwowy i pierścienie muszą zostać wszystkie. Zresztą wcale nie zwiększają w istotny sposób oporów. A ściślej 2 silniki.