Kogenerator o mocy Pe/Pc = 45/45kW zasilany Holzgazem

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty: 340
Rejestracja: 07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: maszakow » 13 wrz 2006, 23:44

5,7l i tylko 280 KM ??? rany julek ci amerykanie sa popaprani... Włoskie silniki z tej pojemnosci maja 2x tyle :shock: (ale i krócej żyją ).

Co do mocowania - Narek proponował 2 ramy i ja bym w tę drugą wkręcił 3 śruby umożliwiające dokładne centrowanie. gdzie ...to już inna sprawa bo u mnie takie rozwiązanie było dobre na centrowanie w płaszczyźnie, a ty masz jeszcze trzecią oś:/. Co do reszty... się nie wypowiem nie jestem mechanikiem, ale kardan mi też brzmiał najlepiej.
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 14 wrz 2006, 13:26

Tak - tylko przebiegi międzyremontowe "amerykańców" wynoszą ok 1.000.000,00 km "makaroni" w zyciu tyle nie przetrwa. Jest to silnik wolnoobrotowy z potężnym momentem , bardzo trwały i prosty konstrukcyjnie ( bo i u nich są cacka po tuningu ) Taki model z nieco innym osprzetem potrafi bez problemu zachaczyc o 600KM...... 8)

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 15 wrz 2006, 10:21

fajny link - ciekawe ile to kosztuje , jakie przebiegi miedzyremontowe , i na jakim gazie to chodzi..... ( ziemny, koksowniczy...itp)
Ze zdjec konstrukcyjnie to proste jak cep..... i na małych silnikach o dziwo. No ale Metan z sieci ma znacznie większa WO niz nasz najlepszy holzgas.... :cry: Bardzo prosze - potłumacz to troszke i przeslij nam - to jest bardzo ciekawe. Szczególnie cena tego. Bo u nas to kosmiczne pieniadze - wcale bym sie nie zdziwił gdyby cena takiego urzadzenia była w granicach 8000 EURO ................

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty: 340
Rejestracja: 07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: maszakow » 15 wrz 2006, 15:03

"no ładne cacko ..." :D
na szybko - głównie zasilanie to Gaz ziemny grupy H oraz L oraz gaz płynny (LPG...?); wersja G26 na biogaz i .. coś tam jeszcze czysty gaz ? ah ten mój niemiecki sprzed lat :P.
może i proste (nie jak cep bo cep o takiej konstrukcji nazywa się młockarnią) ale prostota to klucz do sukcesu :) proste=tanie i wytrzymałe.
Ankot czy robisz może jakąś dokumentację fotograficzną swoich poczynań ? Przydałoby się popatrzeć na to co opisujesz :) może już w osobnym temacie, ale kibiców pewnie masz więcej niż Legia we wczorajszym meczu UEFA...
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 15 wrz 2006, 15:19

wersja G26 na biogaz i .. coś tam jeszcze czysty gaz ?
Klärgas to z tego co się nie mylę gaz z oczyszczalni ścieków (czyli prawie to samo co biogaz).
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 15 wrz 2006, 15:45

No ale ten biogaz - biogazowi nie równy...... każde złoże ma inny skład i charakterystykę zależna nawet od sposobu pobierania........... Poczytajcie koledzy ( ja kiepsko szprecham - moze gdzieś pisza o WO Gazu, liczbie metanowej i trwałości konstrukcji ( przebiegi międzyremontowe).

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 15 wrz 2006, 16:13

:twisted: troche mnie sprzedawca silnika zrobił w "jajo" - ten motor ma najprawdopodobniej 5,2 l i moc 220kM :evil: :evil: :evil:
Przeszukiwałem w necie te modele samochodów i wyszło że silniki 5,7 wystepowały w nich tylko w wersji HEMI - cos koło 400KM. A w standardzie szły 5,2 l - i to jest taki który nabyłem ............
Pewnie sami nie wiedzieli co mają - orczyki jedne.
Na motorze brak jajikolwiek cech i opisów - równiez z tabliczek znamionowych pojazdu niewiele mozna wyczytać poza numierem VIN......
Mimo wszystko jednak powinien do moich celów wystarczyć.

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 15 wrz 2006, 16:24

Wracajac do tego niemieckiego linku :
chłodzenie wodne generatora jest bardzo fajna sprawą gdyż poprawia sprawnośc całego urzadzenia - tym niemniej bardzo zadko stosowane..
natomiast ciekawi mnie jak jest ( i czy jest) chłodzony olej w silniku.
Urządzenie jest zabudowane w bardzo ciasnej izolowanej paczce - nie posiada zadnych wentylatorów. Na jednym ze zdjęc widać nietypowy układ zapłonowy - 4 cewki WN - kazda zasila swoja świecę - jak w Syrenie 105 hehehehe. Osobiście uważam ,że jest to bardzo dobre rozwiazanie : wysoka energia iskry , brak kopułki i palca rozdzielczego zwieksza tniezawodność układu.

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty: 340
Rejestracja: 07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: maszakow » 15 wrz 2006, 22:22

po VIN dojdziesz jaki to wóz z jakim silnikiem :) trzeba tylko mieć jakiegos znajomego bo nie wiem czy te systemy online w sieci umożliwiaja darmową identyfikację.

http://www.analogx.com/contents/vinview.htm
polecany tylko do sprawdzenia cyfry kontrolnej,ale...
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 16 wrz 2006, 08:12

W omawianym przypadku nie przejdzie ten numer bo panewki wału silnika tłokowego( samochodowego) nigdy nie sa liczone na obciazenia promieniowe pochodzace od przekładni pasowych . Jak zrobisz cos takiego to po kilkunastu minutach pracy silnik do remontu( a conajmniej panewki główne do wymiany)........................... w tym jest problem.
najprawdopodobniej podejde do sprawy tradycyjnie: sprzegło z wkładką elestyczną + silnik z generatorem na wspólnej bardzo sztywnej ramie - dopiero całość podparta na elementach metalowo gumowych stanowiących ochronę wibracyjną. Jedynym problemem jest precyzyjne ustawienie obu osi urzadzeń - co w warunkach amatorskich przy ich masie jest niezłym problemem).

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 16 wrz 2006, 21:41

Z uwagi na to ze wczoraj była akcja "sprzatania swiata" - zacząłem od swojej piwnicy - znaczy sie pomieszczenia gdzie ma byc postawione urzadzenie............ "wygruziłem" wszystko przed garaż i przerazenie mnie ogarneło .....w ilosci "dobra" jakie zgromadziłem mieszkajac przez 10 lat w tym domku......... czego tam nie ma - cały przeglad "energetyki" w zasadzie z ostatnich 32 lat.........
Najfajniejsze jest to ,ze z tego co "znalazłem" mogę zrobic cała instalacje elektryczną wraz z AKP do kogeneratora................ :lol: :lol: :lol:
- a co to szkodzi ze styczniki SC 200 - z 1975r , a wyłaczniki APU15A - z 1974 r.......... jak jeszcze oryginalnie zapakowane, znalazłem tez LO , ŁO , RIN , styczniki ID , SM , nowsze RB2 i słupowe RSA, przekaźniki R4, amperomierze , woltomierze ,przekładniki - a nawet o dziwo BKR 25 - bateria kondensatorów z regulatorem cos fi........ :lol: :lol: o mocy 25kVAr........ 8) ciekawe czy sprawna.
Wszystko wskazuje - że "kotwica" finansowa bedzie coś kolwiek mniejsza..... :lol: :lol: :lol:
- ja bardzo lubie histiorię ( energetyki i techniki w szczególnosci) 8) 8) 8)
wiec instalacje elektryczną zrobię z tego co mam.
Tym bardziej ze zapasy czesci zamiennych i aparatury wystarcza na następne 100 lat......... eksploatacji. :lol: :lol: :lol:

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 17 wrz 2006, 17:29

No to juz cos wiemy : popatrzcie - z 2,0 l pojemnosci skokowej tylko 15kW mocy elektrycznej prży obrotach 1538 obr - na sprzegle sztywnym ( bez przekładni). :? - dosc mało moim skromnym zdaniem - i to w pracy na dobrym gazie ziemnym.
Implikacje sa dośc powazne bo z mojego 5,2 l - mogę nie uzyskać tych 60kM(45kW) przy 1540 obr /min....... :cry: i chyba trzeba sie bedzie jednak podeprzeć tym tlenem z separatora........ :cry: :?
A swoja drogą to ile to kosztuje ? - moze gdzies piszą????

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 18 wrz 2006, 21:51

Oczywiscie ,ze tak - "Dzik6" - z tym ,ze na poczatku nie brałem pod uwage ,że moge miec problem z zakupem ospowiedniego silnika czy generatora. Wszystko wyudawało sie takie proste i tanie................ a okazało sie ,że diabeł siedzi w szczegółach........... 8) - tym niemniej nie załuje i pcham ten wózek dalej........

Ankot
Doświadczony
Posty: 1584
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja: "kleryków"

Postautor: Ankot » 18 wrz 2006, 21:59

Własnie sobie zauwazyłem że jest to moja 223 wypowiedź na Forum i temat ten zaczyna powoli być najczęście odwiedzanym( obecnie cos koło 4500 odwiedzin) . Udało mi sie wyprodukowac niezły serial - mam nadzieje ,że bardziej merytoryczny niż produkcje argentyńskie........... 8) :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty: 340
Rejestracja: 07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: maszakow » 18 wrz 2006, 22:30

I ty się tym przejmujesz ? NIe znam tych tematów dla mnie to czeski film :P ale może czegoś się dzięki tobie nauczę...
I nie każ się ludziom tak tłumaczyć bo jeszcze Lis nam liczniki postów skasuje :twisted:
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(


Wróć do „Stacjonarne małej mocy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron