Strona 1 z 2

Stan pary wodnej

: 01 kwie 2012, 09:46
autor: Genesis1972
Witam
Mam takie pytania
Mam zamiar zbudować generator
W zborniku, w którym są wpuszczone spaliny jest wężownica (ryrka fi 8 zewnatrz )w której jest pompowana woda
Woda ogrzana do tem ok 600-700 stopni zamienia sie w parę (para nasycona)
Następnie rurka się zwęża
mam takie pytanie
Co się stanie z parą gdy się rozpręży, po zwężeniu swojej drogi?
czy nie stropli się zbyt gwałtownie

Re: Stan pary wodnej

: 02 kwie 2012, 08:37
autor: Genesis1972
Jeżeli spaliny będą miały 800 stopni to tak
Spaliny wychodza bezpośrednio z silnika

Re: Stan pary wodnej

: 03 kwie 2012, 07:51
autor: Genesis1972
Witam
Do kuszki od katalizatora chce dac weżownice fi8 gdzie bedzie przeplywac woda
calośc chce zamontowac zamiast katalizatora, stad spaliny o takiej temperaturze
przypuscmy, że to bedzie 600 -500 stopni celciusza
Te spaliny i tak ida w powietrze, wiec beda sie w tym miejcu ochładzac oddając ciepło wodzie, podwyzszają sprawnośc silnika, mniejsze ciśnienie spalin9spaliny się znacznie ochłodza)
Pytanie
Do jakiej temperatury ogrzeje sie para wodna (będzie pod cisnieniem, gdyz z jednej strony bedzie podawała woda przez pompę)?
PS z tym 800 stopni dla pory troche przesadziłem

Re: Stan pary wodnej

: 03 kwie 2012, 19:54
autor: Coondelboory
Witam
Mam takie pytania
Mam zamiar zbudować generator
W zborniku, w którym są wpuszczone spaliny jest wężownica (ryrka fi 8 zewnatrz )w której jest pompowana woda
Woda ogrzana do tem ok 600-700 stopni zamienia sie w parę (para nasycona)
Następnie rurka się zwęża
mam takie pytanie
Co się stanie z parą gdy się rozpręży, po zwężeniu swojej drogi?
czy nie stropli się zbyt gwałtownie
Rozumiem, że to taki żart primaarilisowy...

Re: Stan pary wodnej

: 04 kwie 2012, 09:13
autor: Genesis1972
Nie mam doświadczenia w para wodna, stad moje pomyłki
jeżeli spaliny z silnika maja 500-600 stopni, do ilu spotni może sie ogrzac para wodna przy jakim cisnieniu

Re: Stan pary wodnej

: 04 kwie 2012, 10:44
autor: Lis
Jeśli przyjmiemy, że spaliny mają 500 stopni, to teoretycznie para może się ogrzać do 490*C, choć mocno to zależy od konstrukcji wymiennika (wymiarów!).

Re: Stan pary wodnej

: 04 kwie 2012, 11:38
autor: Genesis1972
Jakie cisnienie bedzie miała para wodna wtedy?
Z Tabeli
http://www.is.pw.edu.pl/~michal_strzesz ... iwosci.pdf
wylika, że para będzie miała ok 83 atm
nie osiągne takiego cisnienia
Najwyżej ok 2 atm, a to jest ok 120 stopni (potem bardzo wzrasta ciśnienie)
Czy dobrze myślę?
Znalazłem
http://books.google.pl/books?id=b5HLLn0 ... ej&f=false
Do jakiej temperatury może wzrosną para wodna podana do cylindra silnika spalinowego, jeżeli jej tepteraruna przez cylidrem wynosi ok 100 stop (podeżewam, że jeżeli parę podam do kolektora w temperaturze ok 120 stop, to oziębi się (mieszaj z mieszanka wybuchowa i spadnie temperatura poniżej 100 stop)
W cylindze wybuch miesznki lpg+powierze (chyba 1800stopni) cisnienie ok 10 atm
Ilośc pary to ok 20%

Re: Stan pary wodnej

: 04 kwie 2012, 15:51
autor: Lis
Ale możesz z powodzeniem mieć parę o ciśnieniu 1 atmosfery i temperaturze 500*C, wtedy jest to para przegrzana.

To, o czym Ty mówisz, to ciśnienie nasycenia, czyli punkt, w którym kończy się para wilgotna (mieszanina wody i pary) i przechodzimy do obszaru pary suchej,.

Re: Stan pary wodnej

: 04 kwie 2012, 16:22
autor: Genesis1972
Np jeżeli pare wodna o temp ok 200 stopni sprowadze do cylindra silnika spalinowego z mieszanką lpg (ok 20% pary wodne do mieszanki wybuchowej)
nastapi wybuch, temperatura wzrosnie do (1800 stopni to wybuch )
To do jakiej temperatury wzrosnie mi cała mieszanka z para (Będzie to para przegrzana)

??
Czy nie warto by było wprowadzic parę to cylindra o jak najmniejszej temperaturze czyli 100 stopni lub w okilicy 100-130 stop

Re: Stan pary wodnej

: 05 kwie 2012, 10:04
autor: Lis
Przesadzasz z tym ciągiem spalin, to nie komin, żeby temperatura spalin miała wpływ na ilość energii zużywanej do przepchania spalin przez wydech.

Opór wymiennika ciepła -- i owszem.

Myślę też, że zbyt optymistycznie liczysz ilość ciepła możliwego do uzyskania -- bo mniej więcej po połowie strat ciepła idzie przez chłodnicę i wydech.

To już lepiej (i prościej technicznie) byłoby po prostu otworzyć układ chłodzenia i pobierać z niego parę wodną nasyconą pod ciśnieniem atmosferycznym, uzupełniając tylko ubytki wody.

Re: Stan pary wodnej

: 05 kwie 2012, 10:25
autor: Genesis1972
Parę wodną bym wprowadził dopiero gdy silnik sie rozgrzeje
1800 *C to temperatura wybuchu mieszanki
do jakiej temperatury ogrzeje sie para podaczas wybuchu mieszanki (max 20%pary w stosunku do całości), jeżeli kompresje mamy w okolicach 10 atm ?
Będzie ty chyba para sucha-przegrzana

Re: Stan pary wodnej

: 05 kwie 2012, 22:13
autor: rakuk
Rozkład termiczny wody to raczej 6000 st C . A przy 200 st C w warunkach normalnych jeśli chodzi o ciśnienie /atmosferyczne/ to będzie para przegrzana.

Re: Stan pary wodnej

: 06 kwie 2012, 10:50
autor: Genesis1972
1800*C to temperatura wybuchu mieszanki benzynowo powietrznej w silniku benzynowym
Ja mam LPG wiec chyba ta temperatura jest wyższa troche
chce wprowadzic do tej mieszanki pare wodna o temperaturze powyżej 100 *C przed zaplonem (10-20% w stosunku do mieszanki)
Ze wczesniejszych postów, pisaliście że mogę ogrzac parę teoretycznie powyżej 500*C przy ciśnienie 1-2 atm
Napisz mi może jak się para wodna zachowa, lub poleć stronę www gdzie jest wszystko jasno wytłumaczone, może jakies forum z termodynamiki ?
O HHO nic nie wspominałem
WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

Re: Stan pary wodnej

: 06 kwie 2012, 13:05
autor: Genesis1972
Dziękuję
Nigdzie nie napisałem, że silnik rozgrzewa sie do 400*C
Napisałe, że temperatura wybuchu w silniku spalinowym (czyli zapłonu) ma 1800*C
Proszę
"W czterosuwowym silniku gaźnikowym do cylindra zasysana jest podczas suwu ssania mieszanina wyprodukowana w odrębnym pojemniku - gaźniku. Złożona jest ona z pary oraz drobnych kropel paliwa pomieszanych z powietrzem. Podczas kolejnego suwu mieszanina ta zostaje sprężona, rośnie jej ciśnienie a także temperatura. Pod koniec suwu sprężania pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej przeskakuje iskra elektryczna, zapalająca przyrządzoną mieszaninę. Płomień gwałtownie rozchodzi się po całej przestrzeni spalania, ciśnienie gazów rośnie do 30-50 kg/cm2, natomiast temperatura zawiera się w przedziale 1800-25000C.

Suw pracy i wydechu odbywa się w silniku gaźnikowym tak samo, jak w silniku wysokoprężnym.

Obciążenie silnika gaźnikowego normuje się ilością dostarczanej do cylindra mieszaniny paliwa z powietrzem. Kompozycja mieszaniny, tj. stosunek ilości paliwa i powietrza, jest niemal stały, co jest konieczne, by był możliwy zapłon mieszaniny od iskry świecy.|
http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka ... 2ania.html
Wcześniej odpisali mi
"Ale możesz z powodzeniem mieć parę o ciśnieniu 1 atmosfery i temperaturze 500*C, wtedy jest to para przegrzana.

To, o czym Ty mówisz, to ciśnienie nasycenia, czyli punkt, w którym kończy się para wilgotna (mieszanina wody i pary) i przechodzimy do obszaru pary suchej,."

Re: Stan pary wodnej

: 06 kwie 2012, 13:41
autor: Genesis1972
W swojej wypowiedzi napisałem temperature 1800*C, która sie kilka razy powtórzyła na stronach w forach
to jest temperatura zopłanu w sinich benzynowych w dieslach ok 2500*C
skad to wziołeś
"nalazłem stronę na, której jest podawane, że potrzeba bardzo ciężkiego sprzętu, aby podgrzać parę do 320oC. I to nie jest tak, że chcę parę o ciśnieniu 1 atm i takie ciśnienie masz. Tu pewnie ciśnienie będzie wynosić z 10 atm."
szczególnie te 10 atm
A spalanie zaczyna sie chyba od zapłony "wybuchu" ?