Holzgas zasilanie silnika
-
- Wtajemniczony
- Posty:10
- Rejestracja:04 lut 2012, 21:51
Witam mam pytanie, jakie skutki uboczne może mieć stosowanie gazu drzewnego przy zasilaniu silnika od Volkswagena golfa 4 (silnik benzynowy 1.6) ? czytałem że są problemy np przy gwałtownym przyspieszaniu ponieważ poziom generowanego gazu jest stały i przy przyspieszeniu silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa ,trzeba podnieść kompresję ponieważ gaz ma małą kaloryczność ,może ktoś zweryfikować to co napisałem wyżej ? i jakie są inne problemy/skutki uboczne
Re: Holzgas zasilanie silnika
Skutki uboczne:
- spadek mocy silnika o 1/3,
- prawdopodobnie większe zużycie silnika,
- konieczność częstszej wymiany oleju silnikowego.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
-
- Wtajemniczony
- Posty:10
- Rejestracja:04 lut 2012, 21:51
Re: Holzgas zasilanie silnika
"poziom generowanego gazu jest stały i przy przyspieszeniu silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa" -czy to prawda,
oraz czy podniesienie sprężenia źle działa na głowice silnika
oraz czy podniesienie sprężenia źle działa na głowice silnika
Re: Holzgas zasilanie silnika
co do Twojego pytania o przyspiesznanie silnika. Masz rację. Przy zbyt gwałtownych zmianach obrotów silnika, może w pewnym momencie brakować gazu. Dobrm pomysłem wydaje się tu zastosowanie bufora gazu. Jednaak jesli myslisz o zastosowaniu instalacji na gaz drzewny w ucie osobowym - bufor odpada. Bo nie ma gdzie go zainstalować.
Podniesienie sprężenia ogólnie źle działa na silnik. Szybciej się zużywa. Jednak, przy zastosowaniu gazu drzewnego zwiększenie kompresji nie wpływałoby tak bardzo na żywotność. Problem pojawiłby sie natomiast w momencie gdybyś chciał się przesiąść z gazu na benzynę. Wtedy silnik posypałby się na pewno znacznie szybciej.
Podniesienie sprężenia ogólnie źle działa na silnik. Szybciej się zużywa. Jednak, przy zastosowaniu gazu drzewnego zwiększenie kompresji nie wpływałoby tak bardzo na żywotność. Problem pojawiłby sie natomiast w momencie gdybyś chciał się przesiąść z gazu na benzynę. Wtedy silnik posypałby się na pewno znacznie szybciej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 3 gości