Strona 1 z 1

Holzgas zasilanie silnika

: 04 lut 2012, 22:09
autor: wolakseak15
Witam mam pytanie, jakie skutki uboczne może mieć stosowanie gazu drzewnego przy zasilaniu silnika od Volkswagena golfa 4 (silnik benzynowy 1.6) ? czytałem że są problemy np przy gwałtownym przyspieszaniu ponieważ poziom generowanego gazu jest stały i przy przyspieszeniu silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa ,trzeba podnieść kompresję ponieważ gaz ma małą kaloryczność ,może ktoś zweryfikować to co napisałem wyżej ? i jakie są inne problemy/skutki uboczne

Re: Holzgas zasilanie silnika

: 05 lut 2012, 12:46
autor: Lis
Skutki uboczne:
  • spadek mocy silnika o 1/3,
  • prawdopodobnie większe zużycie silnika,
  • konieczność częstszej wymiany oleju silnikowego.
Podniesienie stopnia sprężania poprawi sprawność i zmniejszy spadek mocy, jest więc korzystne.

Re: Holzgas zasilanie silnika

: 05 lut 2012, 16:56
autor: wolakseak15
"poziom generowanego gazu jest stały i przy przyspieszeniu silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa" -czy to prawda,

oraz czy podniesienie sprężenia źle działa na głowice silnika

Re: Holzgas zasilanie silnika

: 05 lut 2012, 23:39
autor: ksiksiu
co do Twojego pytania o przyspiesznanie silnika. Masz rację. Przy zbyt gwałtownych zmianach obrotów silnika, może w pewnym momencie brakować gazu. Dobrm pomysłem wydaje się tu zastosowanie bufora gazu. Jednaak jesli myslisz o zastosowaniu instalacji na gaz drzewny w ucie osobowym - bufor odpada. Bo nie ma gdzie go zainstalować.
Podniesienie sprężenia ogólnie źle działa na silnik. Szybciej się zużywa. Jednak, przy zastosowaniu gazu drzewnego zwiększenie kompresji nie wpływałoby tak bardzo na żywotność. Problem pojawiłby sie natomiast w momencie gdybyś chciał się przesiąść z gazu na benzynę. Wtedy silnik posypałby się na pewno znacznie szybciej.