Holzgas zasilanie silnika

wolakseak15
Wtajemniczony
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2012, 21:51

Holzgas zasilanie silnika

Postautor: wolakseak15 » 04 lut 2012, 22:09

Witam mam pytanie, jakie skutki uboczne może mieć stosowanie gazu drzewnego przy zasilaniu silnika od Volkswagena golfa 4 (silnik benzynowy 1.6) ? czytałem że są problemy np przy gwałtownym przyspieszaniu ponieważ poziom generowanego gazu jest stały i przy przyspieszeniu silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa ,trzeba podnieść kompresję ponieważ gaz ma małą kaloryczność ,może ktoś zweryfikować to co napisałem wyżej ? i jakie są inne problemy/skutki uboczne

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Holzgas zasilanie silnika

Postautor: Lis » 05 lut 2012, 12:46

Skutki uboczne:
  • spadek mocy silnika o 1/3,
  • prawdopodobnie większe zużycie silnika,
  • konieczność częstszej wymiany oleju silnikowego.
Podniesienie stopnia sprężania poprawi sprawność i zmniejszy spadek mocy, jest więc korzystne.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

wolakseak15
Wtajemniczony
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2012, 21:51

Re: Holzgas zasilanie silnika

Postautor: wolakseak15 » 05 lut 2012, 16:56

"poziom generowanego gazu jest stały i przy przyspieszeniu silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa" -czy to prawda,

oraz czy podniesienie sprężenia źle działa na głowice silnika

ksiksiu
Doświadczony
Posty: 128
Rejestracja: 13 kwie 2006, 08:35
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Holzgas zasilanie silnika

Postautor: ksiksiu » 05 lut 2012, 23:39

co do Twojego pytania o przyspiesznanie silnika. Masz rację. Przy zbyt gwałtownych zmianach obrotów silnika, może w pewnym momencie brakować gazu. Dobrm pomysłem wydaje się tu zastosowanie bufora gazu. Jednaak jesli myslisz o zastosowaniu instalacji na gaz drzewny w ucie osobowym - bufor odpada. Bo nie ma gdzie go zainstalować.
Podniesienie sprężenia ogólnie źle działa na silnik. Szybciej się zużywa. Jednak, przy zastosowaniu gazu drzewnego zwiększenie kompresji nie wpływałoby tak bardzo na żywotność. Problem pojawiłby sie natomiast w momencie gdybyś chciał się przesiąść z gazu na benzynę. Wtedy silnik posypałby się na pewno znacznie szybciej.


Wróć do „Pytania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość