gaz drzewny w silniku diesla
: 08 lis 2011, 11:09
Witam serdecznie.
Od dłuższego czasu kompletuje części do budowy generatora. Koło wakacji planuje pospawanie tego wszystkiego w kupe. Jako, że projekt samej zgazowywarki już mam dosyć dobrze przemyślany, przyszła pora na silnik.
Na początku myślałem o silniku benzynowym. Jednak ostatnimi czasy bardziej "chodzi" za mną diesel. Czemu? Łatwiej jest dostać samochód jaki zamierzam kupić w wersji z silnikiem diesla niż odpowiednikiem na benzyne.
Koncepcja ogólna: samochód Ford transit, silnik 2 litry.
Wiadomo, że diesla można zasilić na dwa sposoby. Ja jednak wybrałbym ten mniej inwazyjny. Polegałby on na doprowadzeniu już oczyszczonego i schłodzonego gazu za filtr powietrza, tam zostałby on wymieszany z powietrzem i dostarczony do silnika. Powstałaby instalacja dwupaliwowa. Silnik nie pracowałby jedynie na gazie drzewnym ale i na oleju napedowym. Wiadomo mniej oleju - tańsza jazda.
A teraz pytania, które nurtują mnie od dłuższego czasu.
- paliwo do diesla charakteryzuje liczba cetanowa. Czy gaz drzewny można w jakiś sposób porównać z tą skalą?
- nie znam budowy silnika w tym transicie. Ale podejrzewam, że któryś z Panów mógłby mi wyjaśnić w jaki sposób w silnikach wysokoprężnych następuje sterowanie obrotami. Na mój mały rozumek działa to tak, że kierowca wciskając pedał gazu steruje pompą paliwową, która w tym momencie dostarcza więcej paliwa do silnika. Dobrze myślę?
pozdrawiam.
Od dłuższego czasu kompletuje części do budowy generatora. Koło wakacji planuje pospawanie tego wszystkiego w kupe. Jako, że projekt samej zgazowywarki już mam dosyć dobrze przemyślany, przyszła pora na silnik.
Na początku myślałem o silniku benzynowym. Jednak ostatnimi czasy bardziej "chodzi" za mną diesel. Czemu? Łatwiej jest dostać samochód jaki zamierzam kupić w wersji z silnikiem diesla niż odpowiednikiem na benzyne.
Koncepcja ogólna: samochód Ford transit, silnik 2 litry.
Wiadomo, że diesla można zasilić na dwa sposoby. Ja jednak wybrałbym ten mniej inwazyjny. Polegałby on na doprowadzeniu już oczyszczonego i schłodzonego gazu za filtr powietrza, tam zostałby on wymieszany z powietrzem i dostarczony do silnika. Powstałaby instalacja dwupaliwowa. Silnik nie pracowałby jedynie na gazie drzewnym ale i na oleju napedowym. Wiadomo mniej oleju - tańsza jazda.
A teraz pytania, które nurtują mnie od dłuższego czasu.
- paliwo do diesla charakteryzuje liczba cetanowa. Czy gaz drzewny można w jakiś sposób porównać z tą skalą?
- nie znam budowy silnika w tym transicie. Ale podejrzewam, że któryś z Panów mógłby mi wyjaśnić w jaki sposób w silnikach wysokoprężnych następuje sterowanie obrotami. Na mój mały rozumek działa to tak, że kierowca wciskając pedał gazu steruje pompą paliwową, która w tym momencie dostarcza więcej paliwa do silnika. Dobrze myślę?
pozdrawiam.