Możliwość sprężenia gazu drzewnego
Z tego, co rozumiem interesuje Pana magazynowanie gazu drzewnego w formie sprężonej i chciałby Pan do tego wykorzystać urządzenia do sprężania gazu ziemnego. Czy dobrze rozumuję??
Zacznijmy może od składu. Przykładowy gaz drzewny ma skład w stylu:
H2 -> 7%
CO -> 17%
CnHm -> 5%
CO2 -> 15%
N2 -> 57%
Gaz taki ma wartość opałową rzędu 5 MJ / normalny m^3.
Sposób na magazynowanie gazu drzewnego (bardzo prosty i wymagający udoskonalenia) znajduje się tutaj: http://ww2.green-trust.org:8383/woodgas.pdf.
Co do własności korozyjnych, to podobnie jak Pan nie jestem niestety chemikiem i nie potrafię się wypowiedzieć na ten temat. Sądzę jednak, że zabezpieczenie powierzchni wewnętrznych zbiornika dowolną substancją w stylu smoły czy farby powinno pomóc.
Jeśli chodzi o sprężanie, to chyba nie powinno być różnicy, jakim urządzeniem gaz będzie sprężany. Ja do samochodu (czy do dowolnego innego silnika spalinowego) myślałem o zamontowaniu turbosprężarki żeby podawać do silnika mieszaninę powietrzno-gazową o ciśnieniu wyższym od znajdującego się w zgazowywaczu.
Jedyne, co trzeba uwzględnić, to bardzo niskie ciepło spalania w przeliczeniu na jednostkę objętości oraz duża zawartość składników niepalnych. Z tego względu by zmagazynować (sprężyć) gaz drzewny potrzeba kilka razy więcej energii niż dla sprężenia innego palnego gazu (odnosząc to do ciepła spalania zmagazynowanego w zbiorniku).
Zacznijmy może od składu. Przykładowy gaz drzewny ma skład w stylu:
H2 -> 7%
CO -> 17%
CnHm -> 5%
CO2 -> 15%
N2 -> 57%
Gaz taki ma wartość opałową rzędu 5 MJ / normalny m^3.
Sposób na magazynowanie gazu drzewnego (bardzo prosty i wymagający udoskonalenia) znajduje się tutaj: http://ww2.green-trust.org:8383/woodgas.pdf.
Co do własności korozyjnych, to podobnie jak Pan nie jestem niestety chemikiem i nie potrafię się wypowiedzieć na ten temat. Sądzę jednak, że zabezpieczenie powierzchni wewnętrznych zbiornika dowolną substancją w stylu smoły czy farby powinno pomóc.
Jeśli chodzi o sprężanie, to chyba nie powinno być różnicy, jakim urządzeniem gaz będzie sprężany. Ja do samochodu (czy do dowolnego innego silnika spalinowego) myślałem o zamontowaniu turbosprężarki żeby podawać do silnika mieszaninę powietrzno-gazową o ciśnieniu wyższym od znajdującego się w zgazowywaczu.
Jedyne, co trzeba uwzględnić, to bardzo niskie ciepło spalania w przeliczeniu na jednostkę objętości oraz duża zawartość składników niepalnych. Z tego względu by zmagazynować (sprężyć) gaz drzewny potrzeba kilka razy więcej energii niż dla sprężenia innego palnego gazu (odnosząc to do ciepła spalania zmagazynowanego w zbiorniku).
Zastosowanie gazu, do napedy samochodu moze byc oplacalne pod warunkiem zasilania gazem instalacji domowej i wykorzystywania nadwyzek do zasilania gazem samochodu. Pod warunkiem , ze wytwarzamy gaz wodny tj, do zgazowywania urzywamy zamiast powietrza pare wodna.
nawet interesujacy pomysl.
By zasilac gazem wodnym samochod wystarcza zwykla TANIA (zbiornik nie aluminiowy ale stalowy) klasyczna instalacja na LPG.
jedno ladowanie zbiornika Poloneza powinno wystarczac na przejechanie ok. 20 km a wien np dojazd codzienny do pracy.
Obecne sposoby obrubki stali 9nawet proste naweglanie) wystarczają do spowodowania zmniejszenia penetracji wogoru przez stal .
Konieczna jest zmiana kata wyprzedzenia zaplonu.
Polecam ksiazke
"Alternatywne paliwa do silnikow spalinowych"
nawet interesujacy pomysl.
By zasilac gazem wodnym samochod wystarcza zwykla TANIA (zbiornik nie aluminiowy ale stalowy) klasyczna instalacja na LPG.
jedno ladowanie zbiornika Poloneza powinno wystarczac na przejechanie ok. 20 km a wien np dojazd codzienny do pracy.
Obecne sposoby obrubki stali 9nawet proste naweglanie) wystarczają do spowodowania zmniejszenia penetracji wogoru przez stal .
Konieczna jest zmiana kata wyprzedzenia zaplonu.
Polecam ksiazke
"Alternatywne paliwa do silnikow spalinowych"
Podstawowe składniki holzgazu nie powodują korozji. Jednak z całą pewnością gaz będzie zawierał trochę wody i różnych związków jak kwasy organiczne. A to musi powodować korozję. Z tego powodu moim zdaniem lepiej sprawdzą się zbiorniki na gaz ziemny do samochodów wykonane z włókien węglowych. Można je napełniać do 200bar, więc sporo gazu tam wejdzie.Co do własności korozyjnych, to podobnie jak Pan nie jestem niestety chemikiem i nie potrafię się wypowiedzieć na ten temat. Sądzę jednak, że zabezpieczenie powierzchni wewnętrznych zbiornika dowolną substancją w stylu smoły czy farby powinno pomóc.
Osobiście bym nie zaryzykował. Odporność na korozję nie oznacza odporności na kwasy organiczne.200 atmosfer to potezne cisnienie, podejzewam , ze takie zbiorniki sa bardzo drogie. Zbiorniki na gaz LPG sa wytwarzane z aluminium odpornego na korozje i sporo tansze.
A te zbiorniki na CNG rzeczywiście są wyjątkowo drogie. Może jak się zwiększy skala produkcji zaczną tanieć. Jednak patrząc na ciśnienie i materiał trudno oczekiwać cudów
Nie słyszałem o tym, by ktokolwiek skraplał czy nawet sprężał gaz drzewny, żeby go magazynować. Ma zbyt mała kaloryczność, by to się opłacało. Jeśli zbiornik na gaz ziemny jest 4x większy niż na benzynę (zachowując ten sam zasięg), to na gaz drzewny byłby jeszcze z 7x większy niż na gaz ziemny.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Jeśli na przemysłową skalę skraplanie samego wodoru jest jak na razie stosowane bardzo rzadko, to jest to mało realny pomysł. Przynajmniej na dzisiaj.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Re: metan
Ja ogladalem reportarz o gosciu co za pomoca metanu z odchodow napedzal ciagnik. Jezdzil z takim durzym balonem na tyle ciagnika ktory stopniow sie zmniejszal.ja kiedyś jeszcze za komuny oglądałem taki program jak gostek produkował sobie metan miał chlewnie i szklarnie tym metanem ogrzewał sobie szkalarnie a magazynował go na podwórku w dętkach z kólł od kombajnu nie w iem czy to było bezpieczne ale działało
Jesli chodzi o magazynowanie sprezonego holzgazu to w Europie w Holandi sa popularne somochody napedzane metanem.
Jak admin pozwoli dam linka do szrotow, gdzie kolega moze sie dowiedziec , czy moze kupic taki zbiornik do przechowywania metanu do napedu samochodu. Podejzewam, ze rownierz mozna kupic sprezarke, ale taka sprezarka laduje zbiornik kilka godzin.
Zwracam uwage, ze sa juz samochody napedzane sprezonym powietrzem magazynowanym w zbiornikach samochodu. Maja nawet niezle osiagi.
zamiescilem te informacje na forum.
Ciekawe byloby wykorzystywanie do napedu najpierw energii sprezenia holzgau (cisnienia) a pozniej po rozprezeniu samej energii kalorycznej holzgazu.
ps, moze ktos sie wybiera do Holandii?? Moglibysmy razem rozejrzec sie na szrotach.
Re: metan
Admin uważa, że to forum jest doskonałym miejscem na wymianę takich informacji. Koniecznie podaj te linki!Jak admin pozwoli dam linka do szrotow, gdzie kolega moze sie dowiedziec , czy moze kupic taki zbiornik do przechowywania metanu do napedu samochodu. Podejzewam, ze rownierz mozna kupic sprezarke, ale taka sprezarka laduje zbiornik kilka godzin.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
http://www.autotrack.nl/
http://www.autotrader.nl/
http://www.autoscout24.nl/
http://www.bovag-occasions.nl/
http://www.gaspedaal.nl/
http://www.auto-onderdelen.nl/
http://www.onlinecarshop.nl/
http://www.onderdelenlijn.nl/
tu czesci, w Holandii jest pospolty naped metanem, to mozna kupic same zbiorniki 9na metan albo sprezone powietrze bo wytrzymuja do 300 atm) i sprezarki)
http://www.autokopen.nl/
Tak wiec jakby ktos chcial poeksperymentowac w naped sprezonym powietrzem czy gazem , to najtansze zrodlo na swiecie.
http://www.autotrader.nl/
http://www.autoscout24.nl/
http://www.bovag-occasions.nl/
http://www.gaspedaal.nl/
http://www.auto-onderdelen.nl/
http://www.onlinecarshop.nl/
http://www.onderdelenlijn.nl/
tu czesci, w Holandii jest pospolty naped metanem, to mozna kupic same zbiorniki 9na metan albo sprezone powietrze bo wytrzymuja do 300 atm) i sprezarki)
http://www.autokopen.nl/
Tak wiec jakby ktos chcial poeksperymentowac w naped sprezonym powietrzem czy gazem , to najtansze zrodlo na swiecie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 5 gości