Sprawność procesu zgazowania

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 20 cze 2006, 21:40

Wracajac jeszcze do tematu wypalania zaworów - dobrej jakosci HG bedzie zawierał sporą ilosć H2, CO , i być może nieco wiecej CH4 - WO bedzie znacznie wyższa natomiast bardzo spadnie LO - co najprawdopodobniej zdyskwalifikuje adaptację silników Dizla (zbyt duży stopień sprężania). Wodór sam w sobie ma wartość LO= 0 a temperatura spalania też znaczna. Myslę sobie ,że jezeli byłby problem to LO i temperature spalania mozna regulować zawartoscia pary wodnej w HG - ale raczej nie powinno byc kłopotu albowiem spadek LO ze 180 do np. 95 - nie bedzie problemem bo benzyna bezołowiowa ma własnie tyle...... :D :D

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 21 cze 2006, 19:19

Wracajac jeszcze do tematu wypalania zaworów - dobrej jakosci HG bedzie zawierał sporą ilosć H2, CO , i być może nieco wiecej CH4 - WO bedzie znacznie wyższa natomiast bardzo spadnie LO - co najprawdopodobniej zdyskwalifikuje adaptację silników Dizla (zbyt duży stopień sprężania).
Metan i tlenek węgla mają wysokie liczby oktanowe, więc problemu być nie powinno.

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 21 cze 2006, 21:21

LO to nie problem - nowoczesne silniki benzynowe maja czujnik spalania stukowego - same regulują KWZ w zaleznosci od jego wskazań. Natomiast otwartą kwestia jest sprawa zaworów - nie wiemy jaka bedzie temperatura spalania mieszanki a co za tym idzie samych spalin. Nalezy się spodziewać wartosci wyzszych jak przy benzynach ołowiowych i bezołowiowych. Posrednio wskazuje to na sposób doboru silników - odpadają te "wyżyłowane" lekkie i wysokoobrotowe jednostki europejskie .
Znany mi jest przypadek awarii silnika przy zasileniu LPG - wytopiły się dziury w tłokach............. samochód był na gwarancji . Instalator od LPG "pałował" się z serwisem fabrycznym - bardzo szybko okazało się ,że ta wersja silnika nie była przystosowana do spalania paliw gazowych ( o czym importer i sprzedawca nie informowali klienta w obawie przed spadkiem sprzedaży ). Doszło do ugody - sprzedawca zmodernizował i naprawił silnik na własny koszt . Obecnie samochód ten jeździ na gazie bezawaryjnie. Przez litośc nie podaję marki......
Wracajac do tematu pozostaja nam na "placu boju" silniki konstrukcyjnie niskoobrotowe . Pamietajmy że dla kogeneracji najwłasciwszą predkoscią obrotową jest synchroniczna 1500 /1min. ( nastepna w góre - 3000 jest zbyt wysoka, a te w dół : 1000 i 750 sa z kolei zbyt niskie...)
Praktycznie przekłada sie to na jednostki rzędowe 4, 5 - 6 cylindrowe z duzą pojemnioscią jednostkową przxypadajacą na cylinder.
Wyglada na to że zostały nam się pojedyncze modele ze stajni Mercedesa, BMW - i cała ogromna ilośc motorów GM. Nie polecam V-ek bo koszty ewentualnych napraw sa znacznie wyzsze jak "rzedówek". 8)

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 04 lip 2006, 00:09

Byle nie za mocno [Wode obnizymy] , bo nie zostanie wodoru na produkcję H2 i CH4.
Zartujesz? Do generacji wodoru wystarczy tej, ktora jest zwiazana w weglowodanach.
Szczerze powiedziawszy żyłem w przekonaniu, że poniżej jakiegośtam poziomu suszyć drewna nie ma sensu. Muszę zajrzeć do źródeł, bo zupełnie nie pamiętam skąd mi się to wzięło.

Jeszcze jedno, zapomniałem dopisać poprzednio...
Z Twojej strony. Opisaleś zakład wytwarzający holzgaz w ktorym do wytwarzania cholzgazu dodaje się pary wodnej w celu podwyższenia zawartości wodoru w paliwie. Skład tego paliwa też jest bardzo interesujący bo jednocześnie zostaje ograniczona zawartośc w paliwie azotu.

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 04 lip 2006, 00:14

viewtopic.php?t=40


produkuje gaz drzewny w oparciu nie o powietrze, a o parę wodną. W rezultacie otrzymujemy gaz drzewny o wartości opałowej 12 MJ/Nm^3 i składzie: 35-40% H2, 22-25% CO, 20-25 CO2, 10% CH4, 3-5% N2 (proszę zwrócić uwagę na bardzo małą zawartość azotu, a dużą zawartość wodoru!)

Wyjasnilismy , ze spalany jest nie tlen a powietrze.

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 04 lip 2006, 00:16

wersja silnika nie była przystosowana do spalania paliw gazowych ( o czym importer i sprzedawca nie informowali klienta w obawie przed spadkiem sprzedaży ). Doszło do ugody - sprzedawca zmodernizował i naprawił silnik na własny koszt . Obecnie samochód ten jeździ na gazie bezawaryjnie. Przez litośc nie podaję marki......
)
Ja poprosze o markę , bo prezymierzam sie do kupna auta.

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 04 lip 2006, 08:37

Z Twojej strony. Opisaleś zakład wytwarzający holzgaz w ktorym do wytwarzania cholzgazu dodaje się pary wodnej w celu podwyższenia zawartości wodoru w paliwie.
Zwróć uwagę na konstrukcję gazogeneratora. To już jest wyższa szkoła jazdy... :wink:

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 10 wrz 2006, 20:56

Ja mam prosbe do szanownych kolegów : podeslijcie mi pełny tekst przxedmiotowej informacji - bardzo mnie to interesuje ale za cholere nie moge tego otworzyć........ HELP ! :?

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 10 wrz 2006, 22:26

Której konkretnie?
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 10 wrz 2006, 23:06

Tej : http://www.itebe.org/telechargement/rev ... page30.pdf

oraz z CIRE : http://www.cire.pl/item,21787,2.html

ta pierwsza wogóle mi się nie otwiera , a ta druga tylko fragment ( cały tekst - tez sie nie otwiera pomimo zarejestrowania na cire)
dzieki serdeczne

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 11 wrz 2006, 07:48

Czy masz zainstalowany program Adobe Reader?
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:


Wróć do „Pytania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 9 gości

cron