Silnik gaźnikowy nadaje się do zasilania najbardziej.
Nie potrafię powiedzieć, jak jest z silnikiem na wtrysku. Sądzę, że dałoby się go przerobić na gaz drzewny, ale pod warunkiem, że będzie możliwość odcięcia w jakiś cudowny sposób dopływu paliwa do silnika.
Jeśli natomiast chodzi o silniki diesla, to nie da się w pełni zastąpić oleju napędowego, bowiem gaz drzewny nie spali się sam z siebie w silniku z zapłonem samoczynnym. Dlatego należy pozostawić choćby minimalną ilość paliwa (odpowiadającą biegowi jałowemu) podawaną do silnika. Ta ilość paliwa zapala się po wtryśnięciu do gorącego gazu znajdującego się w komorze spalania, a ten zapłon pozwala na spalenie się gazu drzewnego. Gaz drzewny zmniejsza o ok. 80% zużycie oleju napędowego. Przy wymianie dysz wtryskiwaczy na mniejsze można osiągnąć 95% zmniejszenie zużycia... Przykład dwóch pojazdów (ciągnika i ciężarówki) z silnikiem wysokoprężnym o napędzie dwupaliwowym można znaleźć w dokumencie FAO
Wood gas as engine fuel.
W silniku diesla można też zamontować świece zapłonowe (plus całą instalację zapłonową), tylko wtedy gaz drzewny będzie palił się 'sam', bez obecności oleju napędowego.