silnik gaznikowy czy na wtrysku?

ciekawski
silnik gaznikowy czy na wtrysku?

Postautor: ciekawski » 01 lut 2004, 23:31

Dzien dobry.

Czy do zasilania drewnem nadaje sie silnik na wtrysku czy gaznikowy? a moze obydwa te typy?

a co z dieslem?

Pozdrawiam - Robert

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 01 lut 2004, 23:53

Silnik gaźnikowy nadaje się do zasilania najbardziej.
Nie potrafię powiedzieć, jak jest z silnikiem na wtrysku. Sądzę, że dałoby się go przerobić na gaz drzewny, ale pod warunkiem, że będzie możliwość odcięcia w jakiś cudowny sposób dopływu paliwa do silnika.

Jeśli natomiast chodzi o silniki diesla, to nie da się w pełni zastąpić oleju napędowego, bowiem gaz drzewny nie spali się sam z siebie w silniku z zapłonem samoczynnym. Dlatego należy pozostawić choćby minimalną ilość paliwa (odpowiadającą biegowi jałowemu) podawaną do silnika. Ta ilość paliwa zapala się po wtryśnięciu do gorącego gazu znajdującego się w komorze spalania, a ten zapłon pozwala na spalenie się gazu drzewnego. Gaz drzewny zmniejsza o ok. 80% zużycie oleju napędowego. Przy wymianie dysz wtryskiwaczy na mniejsze można osiągnąć 95% zmniejszenie zużycia... Przykład dwóch pojazdów (ciągnika i ciężarówki) z silnikiem wysokoprężnym o napędzie dwupaliwowym można znaleźć w dokumencie FAO Wood gas as engine fuel.
W silniku diesla można też zamontować świece zapłonowe (plus całą instalację zapłonową), tylko wtedy gaz drzewny będzie palił się 'sam', bez obecności oleju napędowego.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2004, 21:37 przez Lis, łącznie zmieniany 1 raz.

Almarso

Silnk na wtrysku

Postautor: Almarso » 04 lut 2004, 14:23

Od 8 lat zakładam instalacje gazowe LPG do samochodów. Nie ma problemu z zatrzymaniem wtryskiwaczy w chwili przejścia na gaz. Od tego są emulatory wtryskiwaczy (odcinają ich zasilanie ze zwłoką czasową) koszt 200zł. Zdecydowanie lepsze są silniki na wtrysku bo mają solidniejszy układ zaworów. Nie wypalają się zawory. Inna konstrukcja i materiały. Pozdrowienia

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 04 lut 2004, 14:59

Właśnie takie urządzenie trzeba byłoby chyba zastosować do silnika wtryskowego przerobionego na gaz drzewny. :)

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Re: może ktoś zorientowany podpowie

Postautor: Lis » 23 kwie 2006, 15:10

Silnik wg danych producenta ma moc 20KW jakiej mocy można spodziewać się po zasileniu go gazem.??
Rzędu 12-15kW.

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Re: Silnk na wtrysku

Postautor: Ankot » 08 maja 2006, 17:08

Od 8 lat zakładam instalacje gazowe LPG do samochodów. Nie ma problemu z zatrzymaniem wtryskiwaczy w chwili przejścia na gaz. Od tego są emulatory wtryskiwaczy (odcinają ich zasilanie ze zwłoką czasową) koszt 200zł. Zdecydowanie lepsze są silniki na wtrysku bo mają solidniejszy układ zaworów. Nie wypalają się zawory. Inna konstrukcja i materiały. Pozdrowienia
Szanowny kolego mowa tu jest o wtryskach (wtryskiwaczach) zasilajacych silniki wysokoprezne jako teoretycznie najbardziej własciwych do spalania holzgas"u..... tych emulatorem nie odepniesz.....no chyba że najnowoczesniejsze pompowtryskiwacze........ ale nie o tym tu mowa. 8)
Teoretycznie z dobudowaniem instalacji zapłonowej do silnika diesla nie ma problemu - nowsze silniki sygnał o połozeniu wału korbowego zbierają z czujnika zamontowanego na kole pasowym wału korbowego ( lub zamachowym ) wiec mozna by taka instalację zdemontowac z benzyniaka i zabudowac do wysokopreznego. Problem moze wystapic z katem wyprzedzenia zapłonu który komputer sam ustala w zaleznosci od obrotów silnika ( i mocy obciażenia) > Ten kąt nie koniecznie moze pasowac do naszego silnika.
:idea: Mozna zrobic co innego - zastosowac silnik benzynowy i go "dopreżyć" poprzez zmniejszenie komory spalania w głowicy - najzwyczajniej napawajac ja a później przefrezować do potrzebnych parametrów .
Istnieją konkretne wzory do wyliczenia stopnia sprezania po takich zabiegach. :idea:

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 09 wrz 2006, 00:25

Z tego co wiem wiekszośc starszych Dizli ze stajni WW blok ma taki sam jak benzyniak - w ta dziurę gdzie jest wtyknieta membranowa pompa podcisnienia do wspomagania hamulca można wsadzic zwyczajny aparat zapłonowy od któregoś WW . Ale to nie wszystko - trzeba wymyślic jak zainstalować "swieczki" - w tych głowicach wysokopręznych z reguły mają komorę wstępną bedzie to kłopot dla majsterklepków. Obstaje dalej przy swoim.....łatwiej jest doprężyć benzyniaka. 8)

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty:340
Rejestracja:07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: maszakow » 07 mar 2007, 11:27

Słuchajcie a czy nie jest przypadkiem tak że silnik sam sobie dozuje paliwo w stosunku do zapotrzebowania ? Z tego co wiem są wężyki które odprowadzają nadmiar paliwa skądśtam :)(gaźnik ? komora wtrysku ? ) z powrotem do baku. kojarzę, bo mi takie ciekły i mam silnik ubabrany w ropie :P.
Jeśli zapodasz mu gaz na wejście to na podstawie parametrów spalania chyba sam powinien sobie redukować podawanie paliwa ... Z wyczajonych tu na forum systemów redukujących zużycie paliwa wszystkie na tym bazowały nie trzeba było nic przerabiać w silniku - mówię głównie o mieszankach wodorowych, pochodnych wody z różnych zabawek - nie będę wnikał w nazwy.
Nikt nie opisywał że dodatkowo podregulowywał silnik - co zesztą może być prawdopodobne.
[/b]
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 07 mar 2007, 19:26

To tylko w nowoczesnych silnikach. W starszych faktycznie montaż urządzeń typu magnetyzer nie powoduje konieczności regulacji, bo dostosowuje się...kierowca. Po prostu mniej naciska pedał żeby otrzymać taki sam efekt.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty:340
Rejestracja:07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: maszakow » 07 mar 2007, 23:49

Hmm magnetyzera nie uznałbym za reduktor zużycia...:)
Ojciec włożył 2 magnetyzery do Berlingo. Spalanie ponoć wzrosło, ale jeśli już to niewiele (zawsze palił 6,5-7 na trasie, teraz widzę 7/100), ale za to silnik troszkę się ożywił - ma odrobinę więcej mocy, lepiej przyspiesza.
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 19:34

Jak zwykle dla ANKOTA pompowtryskiwacze to bardzo stary wynalazek z lat 30-40 ubiegłego wieku. Tak jak obecnie uważany system zasilania wtryskowego silników na paliwo lekkie, był już nagminnie stosowany w lotnictwie w PIERWSZEJ wojnie światowej. Teraz po stu blisko latach stał się HITEM matketingowym/ motoryzacji.

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 19:44

Zapomniałem zgadzam się z Ankotem że najlepiej podnieść stopień sprężania o 4-5 jednostek i wszystko wróci do normy, miałem gdzieć wykresy są chyba w TERMODYNAMICE INOZIEMCOWA . Chłopcy badali silnik GAZ-51 i jakimś tam stopniu spręzania doszli do mocy z "litra"takiej jak na benzynie. Oczywiście sprawność też im się troszkę posunęła w górę

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 19:59

I jeszcze jedno czy mamy motorek z regulacją ILOŚCIOWĄ, czy JAKOŚCIOWĄ składu mieszanki

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 21 kwie 2007, 22:50

hehehe : no bo chłopaki nie mogli dac sobie ze zwykłym gaźnikiem - nie bedzie pracował odwrócony dołem do góry lub na boczku co w samolotach sie dość często trafia........ i dlatego wymyślili wytryski........ :lol:
A ja sie zastanawiam dlaczego w pojazdach nie stosuje sie silników gwiazdowych . Zwarte konstrukcyjnie , lekkie , ogromne moce i pojemności przy niewielkich rozmiarach . Nie widze tez problemów z chłodzeniem wodnym . Zagadką jest dla mnie kwestia smarowania - napewno maja cisnieniowe ale co ze sciekaniem oleju do dolnych cylindrów ? - pewnie dlatego przykapcają i nierówno pracują tuz po starcie.... jak ma dziewięć garów to dwa nie pracujące po rozruchu ( zalane olejem) to nie problem - wydmuchają go i wejdą w pracę co pewnie wczesniej nastapi niz później.

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 22 kwie 2007, 05:35

Masz racje, widać na niektórych "historycznych " filmach jak chłopcy przed startem "wyganiają' olej z dolnych cylindrów, przez specjalne zawory


Wróć do „Pytania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 12 gości

cron