Legalność holzgasu

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 20 mar 2006, 00:40

wydaje mi sie , ze w odroznieniu od oleju posmazalniczego ustawodawca nie dostrzegl jeszcze mozliwosci wykorzystania holzgazu. Np jest obecnie dopuszczalny naped elektryczny samochodow. Przepis stanowi, ze w dowodzie rejestracyjnym pojazdu nalezy wyszczegolniac rozne rzeczy a nie sposob zasilania (czy to gazem czy benzyna a jak gazem to czy metanem czy holzgazem). Wiec radze wystapic do urzedu skarbowego o oficjalna interpretacje preawna (znaczek skarbowy za 5 zł

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 20:57

Mnie ciekawi jak "przełknie" to stacja kontroli pojazdów ?????

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 11 kwie 2007, 15:28

No i temat można uważać za zakończony !!!!!!

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 11 kwie 2007, 15:33

Chyba że jeżdzić ciągnikiem po własnym polu, a to by był zysk nie do pogardzenia. A jak by wyglądało skojarzenie Holzgaz + pojazd wolnobieżny ?????????? On nie wymaga przeglądu technicznego, ani dow. rejestracyjnego /przynajmniej na razie/

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 18 sty 2008, 22:44

Mogli by się przyczepić do emisji spalin i niepłacenia skarbowi "akcyzy" za paliwo!!!

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty:340
Rejestracja:07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: maszakow » 23 sty 2008, 12:15

A jak by wyglądało skojarzenie Holzgaz + pojazd wolnobieżny ?????????? On nie wymaga przeglądu technicznego, ani dow. rejestracyjnego /przynajmniej na razie/
Wg mojego mniemania Każdy pojazd poruszający się po drogach publicznych musi być zarejestrowany - a co za tym idzie musi mieć przegląd techniczny. Natomiast coś co nie jeździ po drogach - nie musi być rejestrowane. Jeśli nie będziesz się specjalnie wychylał to i holzgazem napędzisz traktor i bimbrem i nikt ci specjalnie wrzuty nie zrobi - no chyba że za produkcję bimbru :D
Zwykle policja specjalnie nie zwraca uwagi na pojazdy rolnicze - zwłaszcza w sezonie żniw - ale weź pod uwagę że traktor ze zgazowarką od razu rzuca się w oczy i będzie budził niezdrowe zainteresowanie również policjantów w radiowozach. :)
Roweru nie musisz rejestrować - ale mandat za brak światełka lub dzwonka dostaniesz.
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 23 sty 2008, 18:41

maszakow; Więc jednak pojazd wolnobieżny nie musi mieć dow. rejestracyjnego, a co za tym idzie przeglądu technicznego. Użytkuje taki pojazd od roku policja sprawdza tylko ubezpieczenie OC oraz przepisowe oświetlenie , u mnie jeszcze działanie wycieraczki /posiadam przednią szybę/, Poza tym obowiązkowy trójkąt żółty wymalowany z tyłu i tabliczkę z nazwiskiem i adresem właściciela na prawej "burcie" /jak dla furmanek/. Wszystko opisane w Kodeksie Drogowym
Pozdrawiam
PS Dla moich celów poruszam się w promieniu 5-8km rozwiązanie idealne i ograniczenie prędkości do 25km/h mi nie przeszkadza
Acha takiego pojazdu nie wolno prowadzić na kartę rowerową min. to kat B

Awatar użytkownika
DJ_KS
Doświadczony
Posty:159
Rejestracja:21 lis 2007, 12:57
Lokalizacja:Bory Tucholskie

Postautor: DJ_KS » 23 sty 2008, 22:11

Minimum do prowadzenia takiego pojazdu to kat B1. Można się ubiegać od 16. roku życia, a uprawnienia to pojazd do 500 ccm i 0,5t dmc , co do prędkości to już nie pamiętam...
Pomóżmy sobie i Światu, a najbardziej naszym kieszeniom... ;p

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 23 sty 2008, 23:13

Ja mówię o pojeździe wolnobierznym w którym ani masa ani pojemność silnika nie jest zdefiniowana w K.D. Bo nie jest wymagany dow. rejestr.
Tym bardziej wiek prowadzącego. Kryterium jest, - jedno prędkość max ograniczona konstrukcyjnie do 25km/h
Pozdrawiam

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 24 sty 2008, 00:39

Polecam art 2 p34 oraz art 71 p3 Kodeksu Drogowego
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 24 sty 2008, 13:39

A skąd taki pojazd można wziąć? Bo przyznam, że na Allegro to widziałem tylko i wyłącznie elektryczne...
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 24 sty 2008, 20:32

Ja kupiłem na Alledrogo Lade Oke za 650PLN i wykorzystałem jej układy mechaniczne karoseria była w stani tragicznym ale reszta doskonała, może uda mi się zrobić fotki to zamieszczę.
Pozdrawiam
PS moim mażeniem jest zdobyć ramę z mostami od Uaza i sprząc je przez półośki z m. różnicowym i skrzynią biegów Lady -dwa napędy i między osiowy mech. różnicowy. Można by czołg ciągnąć!!! /taki mniejszy/ Moment na kołach by wzrósł ponad 4-krotnie

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty:340
Rejestracja:07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: maszakow » 29 sty 2008, 09:19

zaraz zaraz...Łada Oka to coś wielkości malucha.. przerobiłeś to na pojazd wolnobieżny ?? czy dopiero będziesz przerabiał ?
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 30 sty 2008, 23:02

Już przerobione tylko teraz muszę go adaptować do eksploatacji zimowej bo bez dachu i boczków to trochę niezdrowo , pod koniec lutego będę na "wsi" to porobię fotki
Pozdrawiam
PS silnik 2-cyl chłodzony cieczą z wałkiem wyważającym 600ccm ok 24kM
Poprostu silnik Lady Samara przecięta na pół!!!

Awatar użytkownika
DJ_KS
Doświadczony
Posty:159
Rejestracja:21 lis 2007, 12:57
Lokalizacja:Bory Tucholskie

Postautor: DJ_KS » 11 lut 2008, 08:47

Tam chodziło o to, że na HG analiza chemiczna spalin jest taka dobra, że żadna norma europejska czy światowa facetowi nie straszna. Pewnie zauważyliście zdziwienie kontrolera :shock: - wyniki lepsze niż na najczystszych benzynach. Poza tym też tutaj wspomniano o kącie zapłonu: HG zapala się aż 15 st. wcześniej niż benzyna. 8)
Pomóżmy sobie i Światu, a najbardziej naszym kieszeniom... ;p


Wróć do „Pytania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 10 gości

cron