- nooooo...... majster jak zrobił strop nad piwnicami to powiedział do mojej żony : "popatrz słoneczko - przecie to ...... szkoła"
......chyba muszę Cię zmartwić - zespół przystosowany do gazu ziemnego nie koniecznie "pójdzie" na holcgazie
Mało tego nawet wprost nie da się zastosować zespołu przystosowanego do gazu śmieciowego............
To był podstawowy problem z jakim się borykałem na samym początku.
Silniki dedykowane do "natural gass" mają podwyższony stopień sprężania ( ok 15 - 16 Atm) - tak pomiedzy wysilonymi benzyniakami a lichymi dizlami......
W dobrym holcgazie będziesz miał spora zawartość wodoru który spowoduje spalanie detonacyjne - wiem coś o tym.......
Mocy też uzyskasz znacznie mniej bo paliwo gorsze. Poza tym taki silnik bedzie się kręcił na dość niskich obrotach - ze względu elektrycznego do dyspozycji masz w zasadzie tylko 1500 obr/min - bo następna synchroniczna to 3000.............. no chyba że jakieś dodatkowe przekładnie pasowe.
Poza tym układu zasilania CNG nie da się w łatwy sposób zaadaptować do HG - wg. mnie bo część wysokociśnieniowa jest nieprzydatna a mikser z acuatorem nie zda egzaminu - przekroje co najmniej 3x za małe.
CNG - GZ50 / śmieciowy / holcgaz to trzy różne rzeczy wprowadzające istotne zmiany w układzie zasilania silnika.
gaz ziemny ~37MJ/Nm3
gaz śmieciowy ~18MJ/ Nm3
holcgaz ~ 4,5 - 15 MJ/ Nm3 (w zależności od Twojego stopnia zrozumienia istoty rzeczy)