silnik dwusuwowy

dcio
Doświadczony
Posty:314
Rejestracja:16 lis 2005, 00:41

Postautor: dcio » 20 mar 2006, 01:48

slyszalem o tym, ze nowoczesne motocykle sa smarowane ze zbiornika oleju i kika litrow wystarcza na 1000 km (tysiąc). Mozną by wtedy stosowac holzgaz.

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 10 wrz 2006, 21:43

jak najbardziej da si e - ten element mosięzno szklany w "moto -rowerze(holzgas"owym) to własnie układ smarowania. jest to pierwszy przypadek jaki mi jest znany - wtrysku oleju ( a raczej "wkapu" jak tam pisałem :lol: ) Acha ten rowerowy silniczek to jest na pewniaka 2-takt.

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 18:53

Na początek polecam księżeczkę Tadeusz Rychter "Tajniki silników dwusuwowych" , jest tam opisany system smarowania Vilersa

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 18:55

Acha niekture silniki motocykli Java miały takie smarowanie

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 18:56

oczywiście "niektóre" przepraszam

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 19:06

Tak jak napisał Ankot , jest to "wkapywanie" do rury ssącej, przy zastosowaniu trakcyjnym sprawa się trochę komplikuje, /zmienne obroty i obciążenie/ , ale przy kosiarce / praktycznie stałe obroty/ nie powinno być problemów. No i jest tylko jeden cylinder, bo przy kilku "czarno widzę"

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 08 kwie 2007, 20:54

Hmmmm : o ile wiem współczesne kosiarki z reguły robione sa na silnikach czterosuwowych z poziomym cylindrem i pionowym wałem.
Dlatego tez nie ma problemu ze smarowaniem bo silnik taki ma "miskę olejową".....
Przez ostatnie 15 lat zajechałem ( zakosiłem na śmierć) 3 modele i wszystkie były 4-ro taktami.

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 08 kwie 2007, 21:27

Tak też mi się wydawało, ale podniesiono problem smarowania 2-takta to podałem literaturę
Pozdrawiam


Wróć do „Pytania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 7 gości

cron