Doświadczenie recykling
Może i przesadziłem, że najlepiej, jeśli temperatura paliwa jest możliwie niska, ale żeby było aż dokładnie odwrotnie? No, nie wiem, ale pewnie masz rację... Sam dostzegam różnicę w spalaniu latem i zimą, więc chyba nie do końca przemyślałem swoją poprzednią wypowiedź. Sama wartość energetyczna paliwa to nie wszystko.Zbyt zimne paliwo nic nie daje, obniza temperature spalania, a co za tym idzie sprawnosc i moc.
Sugerujesz, że patent Gulaka jako sposób na poprawę dynamiki i oszczędności to utopia?Dodawanie wody do paliwa stosuje sie juz w silnikach - ale jedynie celem obnizenia NOx, niestety - kosztem spadku mocy. Para wodna sie nie spala - rowniez powoduje jedynie spadek temperatury spalania, spadek cisnien, spadek mocy i spadek emisji NOx, ktore jak wiadomo powstaja wylacznie w wysokim cisnieniu i temperaturze.
Zimą silniki spalinowe pracują lepiej nie ze względu na zimne paliwo, tylko ze względu na zimne powietrze. Zimne powietrze to większa ilość (masowo) powietrza wciągniętego do komory spalania. A zatem można dać do tego powietrza więcej paliwa, więc w komorze spalania pojawi się więcej energii z jego spalenia -- to z kolei przekłada się na większą pracę wykonywaną przez silnik.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Wróć do „Pozostałe zagadnienia motoryzacyjne”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 4 gości