: 26 paź 2008, 19:47
to, że nie odczuwasz spadku mocy to dobry znak. Tylko czy ta modyfikacja obniżyła zużycie paliwa? bo chyba to chciałeś uzyskac?
Forum na temat zasilania silników spalinowych (i innych urządzeń) drewnem.
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/forum/
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/forum/viewtopic.php?f=24&t=649
Może i przesadziłem, że najlepiej, jeśli temperatura paliwa jest możliwie niska, ale żeby było aż dokładnie odwrotnie? No, nie wiem, ale pewnie masz rację... Sam dostzegam różnicę w spalaniu latem i zimą, więc chyba nie do końca przemyślałem swoją poprzednią wypowiedź. Sama wartość energetyczna paliwa to nie wszystko.Zbyt zimne paliwo nic nie daje, obniza temperature spalania, a co za tym idzie sprawnosc i moc.
Sugerujesz, że patent Gulaka jako sposób na poprawę dynamiki i oszczędności to utopia?Dodawanie wody do paliwa stosuje sie juz w silnikach - ale jedynie celem obnizenia NOx, niestety - kosztem spadku mocy. Para wodna sie nie spala - rowniez powoduje jedynie spadek temperatury spalania, spadek cisnien, spadek mocy i spadek emisji NOx, ktore jak wiadomo powstaja wylacznie w wysokim cisnieniu i temperaturze.