Strona 1 z 1

: 26 paź 2008, 19:47
autor: ksiksiu
to, że nie odczuwasz spadku mocy to dobry znak. Tylko czy ta modyfikacja obniżyła zużycie paliwa? bo chyba to chciałeś uzyskac?

: 15 kwie 2009, 23:07
autor: Marco
Dokładnie tak. Paliwo, z uwagi na koncentrację energii, powinno być chłodne, ale woda - najlepiej w postaci gorącej pary.

: 03 lis 2010, 15:42
autor: Marco
Zbyt zimne paliwo nic nie daje, obniza temperature spalania, a co za tym idzie sprawnosc i moc.
Może i przesadziłem, że najlepiej, jeśli temperatura paliwa jest możliwie niska, ale żeby było aż dokładnie odwrotnie? No, nie wiem, ale pewnie masz rację... Sam dostzegam różnicę w spalaniu latem i zimą, więc chyba nie do końca przemyślałem swoją poprzednią wypowiedź. Sama wartość energetyczna paliwa to nie wszystko.
Dodawanie wody do paliwa stosuje sie juz w silnikach - ale jedynie celem obnizenia NOx, niestety - kosztem spadku mocy. Para wodna sie nie spala - rowniez powoduje jedynie spadek temperatury spalania, spadek cisnien, spadek mocy i spadek emisji NOx, ktore jak wiadomo powstaja wylacznie w wysokim cisnieniu i temperaturze.
Sugerujesz, że patent Gulaka jako sposób na poprawę dynamiki i oszczędności to utopia?

: 03 lis 2010, 17:23
autor: Lis
Zimą silniki spalinowe pracują lepiej nie ze względu na zimne paliwo, tylko ze względu na zimne powietrze. Zimne powietrze to większa ilość (masowo) powietrza wciągniętego do komory spalania. A zatem można dać do tego powietrza więcej paliwa, więc w komorze spalania pojawi się więcej energii z jego spalenia -- to z kolei przekłada się na większą pracę wykonywaną przez silnik.