Spalanie przy jeździe na luzie a włączone sprzęgło
najlepiej jest chamować silnikiem, gdy podjeżdżaniu na luzie silnik pobiera trochę paliwa
http://www.suplementynasile.com.pl/
Re: Spalanie przy jeździe na luzie a włączone sprzęgło
Jazda na luzie ma sens jedynie z góry na długich zjazdach a i trzeba zachować rozsądek czym się jedzie....... stara szkoła kierowców ciężarówek mówi - przy zjeździe z góry - jedziesz na takim biegu na jakim wjeżdżasz na górę ......... o co chodzi w tym : w ciężarówce przy zjeździe nie zawsze hamulec zasadniczy opanuje pojazd - szczególnie jak kierowca z fantazją - i za bardzo się z góry rozpędzi...... "wbicie" biegu nie zawsze jest możliwe - o czym przekonali się pasażerowie tego naszego autobusu co rozwalił się parę lat temu w Alpach.
Kolejność jest taka : najpierw hamowanie silnikiem , później hamulcem górskim* i na koniec zasadniczym jak dwie pierwsze metody są zbyt mało skuteczne - jak się umie i ma doświadczenie mozna używać wszystkich trzech na raz. Osobiście ja nie używam jazdy na luzie bo w wypadku awarii czy zgaśnięcia silnika (w osobówce) nie macie od razu wspomagania hamulca.... i można "się zdziwić". Wracajac do ciężarówek : rozmaitą mają konstrukcję skrzyń biegów i hamulców "tzw" górskich i trzeba się posiłkować ...... INSTRUKCJĄ danego pojazdu. Nieumiejętne posługiwanie sie wyposażeniem pojazdu może spowodować katastrofę w ruchu drogowym. Ekojazda - to nie "jazda na luzie" tylko cały szereg postępowania kierowcy.......... generalnie trzeba tak jechać i patrzyć się daleko przed siebie - aby używać jak najmniej hamulca......A poza tym opory ruchu wzrastają mniej więcej w kwadracie do prędkości więc nie duście akceleratora . Szerokiej Drogi.
Curde : znowu mię wyszło nie na temat
*) inaczej zwanym:Hamulec ciągłego działania - Retarder, Intrader, Telma,Wodny)
Kolejność jest taka : najpierw hamowanie silnikiem , później hamulcem górskim* i na koniec zasadniczym jak dwie pierwsze metody są zbyt mało skuteczne - jak się umie i ma doświadczenie mozna używać wszystkich trzech na raz. Osobiście ja nie używam jazdy na luzie bo w wypadku awarii czy zgaśnięcia silnika (w osobówce) nie macie od razu wspomagania hamulca.... i można "się zdziwić". Wracajac do ciężarówek : rozmaitą mają konstrukcję skrzyń biegów i hamulców "tzw" górskich i trzeba się posiłkować ...... INSTRUKCJĄ danego pojazdu. Nieumiejętne posługiwanie sie wyposażeniem pojazdu może spowodować katastrofę w ruchu drogowym. Ekojazda - to nie "jazda na luzie" tylko cały szereg postępowania kierowcy.......... generalnie trzeba tak jechać i patrzyć się daleko przed siebie - aby używać jak najmniej hamulca......A poza tym opory ruchu wzrastają mniej więcej w kwadracie do prędkości więc nie duście akceleratora . Szerokiej Drogi.
Curde : znowu mię wyszło nie na temat
*) inaczej zwanym:Hamulec ciągłego działania - Retarder, Intrader, Telma,Wodny)
Re: Spalanie przy jeździe na luzie a włączone sprzęgło
Tak samo jak w korku poruszać się samym sprzęgłem prawda? zapraszam na moją stronę [spam-wymoderowano]najlepiej jest chamować silnikiem, gdy podjeżdżaniu na luzie silnik pobiera trochę paliwa
http://bureniusz.pl
Re: Spalanie przy jeździe na luzie a włączone sprzęgło
Nawyki ciężko zmienić, jednak warto się postarać, bo hamowanie silnikiem daje nam większa kontrole w razie sytuacji awaryjnej.
Re: Spalanie przy jeździe na luzie a włączone sprzęgło
Czy auto spala gdy mamy wciśnięte sprzęgło?
Re: Spalanie przy jeździe na luzie a włączone sprzęgło
Auto spala cały czas, gdy tylko włączony jest silnik. Jedynym momentem, gdy silnik działa, a samochód nie spala paliwa, może być hamowanie silnikiem.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Wróć do „Pozostałe zagadnienia motoryzacyjne”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 3 gości