Strona 1 z 1

: 27 cze 2010, 13:28
autor: stolec
elektrozawór trójdrożny można nastąpić dwoma zwykłymi elektrozaworami, te są dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym, trzeba zwrócić uwagę na średnicę króćców żeby nie były za małe bo gesty rzepak może mieć problem. Do rzepaku i ropy wbrew pozorom nadają sie elektrozawory od płynu chłodzącego, mianowicie od nagrzewnic, modele bodajże z BMW kupione na szrocie przerabiał mój znajomy w instalacji dwuzbiornikowej, był to nie tyle zawór trójdrożny co para zwykłych zaworów ze wspólnym wejściem (trzeba 2 takie wspólne pary), kwestia odpowiedniego połączenia kabli, króćce miały z 1cm średnicy.

: 27 cze 2010, 16:28
autor: stolec
takie konstrukcje z elektrozaworami trójdrożnymi itp które można kupic na internecie za absurdalne sumy tak na prawdę dotyczą silników z pompami rozdzielaczowymi które same zaciagają paliwo, w takich konstrukcjach nie ma dodatkowych pomp paliwa w baku. Tak na prawdę tylko w teakiej sytuacji kiedy pompa podająca paliwo jest zintegrowana z pompą wtryskową ma to sens. Nie wiem jaki masz silnik, ewentualną instalacje trzeba by dopasować do danej konstrukcji, jeśli jest pompa w baku oczywiście nie może chodzić z zamkniętym odpływem, to nie jest takie proste, a wiekszość tego co można znaleść na necie to naciągactwo, magiczne podgrzewacze elektryczne, dodatki zmniejsząjace lepkość, czy uniwersalne instalacje.

: 04 lis 2010, 20:57
autor: lelek
Tak z tymi elektrycznymi podgrzewaczami sobie daruje wg mnie jest to nic niewarte, osobiście uważam zanim paliwo pokona 2 metry w przewodzie paliwowym napewno już straci z 15 stopni ze swej temperatury...(moge się mylić), znalazłem elektrozawory za 35zł w prawdzie zamiast 2 bede potrzebował 4 + trójniki....
Tylko od jakiej temperatury chcialbys odjac te 15°C ?
Czy dotykales juz czajnika z prawie gotujaca sie woda ?
U mnie przewod paliwa przed pompa wtryskowa osiaga temp. do 95°C :(
Dlatego chce to wykombinować nieco inaczej...
Silnik bedzie odpalany na ON, po osiągnięciu około60stopni zapali mi się dioda (jakiś układ z termistorem), w tedy przełączam na OR.
Powrot za to osiaga ponad 70°C.....

Re: Jazda na rzepaku(sprawdzone) + pytanie o instalacje 2 zb

: 25 lis 2011, 07:17
autor: Lis
Jeśli jesteś laikiem, to nie bierz się za robienie takiej przeróbki. Zapomnisz o czymś istotnym i uziemisz samochód na pół roku.