Co sądzicie o tym ? Podgrzewacz paliwa .... Nismo P10

Awatar użytkownika
lelek
Doświadczony
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2007, 10:58
Lokalizacja: KO -RLP
Kontaktowanie:

Postautor: lelek » 12 gru 2007, 22:07

Witaj,
jak widnieje w opisie nadaje sie on do ON i osiaga temperature ( zaznaczone na schemacie ) okolo 25°C. To zbyt malo aby odpowiednio podgrzewac OR.
Moim zdaniem nadaje sie on, lub przewidziany byl do podgrzewania ON w czasach kiedy nie wszedzie byl dostepny zimowy ON.
W krajach skandynawskich ma to napewno zastosowanie.
Propozycja celowo zostala umieszczona w tym dziale na Allegro aby dobrze sie sprzedawal. I dobrze sie sprzedaje, ale tylko dlatego bo wiekszosc wie ze nalezay stosowac podgrzewacz ( jezeli jezdzi sie na OR ), a ten mozna kupic za marne pieniadze i to wlasnie wykozystal allegrowicz.
Moja rada nie ryzykowac.
Pozdrawiam

Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________

www.ekoforum.pl

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: 24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 13 gru 2007, 09:13

A co, gdyby wykorzystać dwa takie podgrzewacze, jeden za drugim? Jeśli jeden podgrzewa o 30*C to dwa pewnie podgrzeją o jakieś 50*C (bo woda z silnika będzie już zimniejsza)...
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Awatar użytkownika
lelek
Doświadczony
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2007, 10:58
Lokalizacja: KO -RLP
Kontaktowanie:

Postautor: lelek » 14 gru 2007, 08:53

Niesadze aby wiele pomogly, ale lepszy efekt bedzie jezeli woda podlaczona bedzie rownolegle, a "paliwo" szeregowo.
W ten sposob w obydwoch podgrzewaczach mamy wode o tej samej temperaturze ( goraca ), a "paliwo" przeplywajace z jednego do drugiego zoataje efektywniej podgrzane.
W efekcie jednak mozna by bylo to rozwiazanie zastosowac tylko po to aby OR swobodniej przeplywal przez filtr paliwa.
Jakiejs wiekszej utraty lepkosci przez OR nie mozemy tutaj oczekiwac. Do tego celu musi byc przed pompa wtryskowa zamontowany naprawde wydajny podgrzewacz (na przyklad plytowy wymiennik ciepla)
Jezdzac zima, OR za plytowym wymiennikiem osiaga w mojej instalacji ponad 80°C. Tak ze dla mnie lato czy zima nie odgrywa wiekszej roli. Jedna roznica jest to, ze zima czas rozgrzania OR troche sie wydluzyl no i w zaleznosci od temperatury dolewam do OR troche ON ( do 20% ). Nie pozwoli to aby zbyt OR zgestnial w zbiorniku paliwa.
Pozdrawiam

Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________

www.ekoforum.pl

Awatar użytkownika
lelek
Doświadczony
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2007, 10:58
Lokalizacja: KO -RLP
Kontaktowanie:

Postautor: lelek » 22 sty 2008, 10:47

Dokladnie tak jest, ze podgrzany OR przed podaniem i to nie tylko do cylindra, ale rowniez do pompy, duzo zmieni i to moze Tobie zapewnic instalacja dwuzbiornikowa.
W Twoim przypadku nie tyle ryzykowna jest jazda na zimnym OR, jak uruchamianie silnika. I jest wiecej niz pewne, ze OR nie spala sie calkowicie, powodujac nagary w calej komorze, oraz zachodzi prawdopodobienstwo przedostawania sie OR do pierscieni i misy olejowej.

Czy warto w ten sposob ryzykowac ?

Pozdrawiam
Pozdrawiam

Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________

www.ekoforum.pl

Awatar użytkownika
lelek
Doświadczony
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2007, 10:58
Lokalizacja: KO -RLP
Kontaktowanie:

Postautor: lelek » 02 lut 2008, 08:01

Sa jeszcze systemy jednozbiornikowe. Zasada jest taka ze w bardzo krotkim czasie po starcie bedziesz mial juz podgrzany OR, jednak nadal start nastepuje na zimnym OR.
Taki system montuje sie przed sama pompa wtryskowa ( najblizej jak mozna ) i w zaleznosci od mocy podgrzewacza i sposobu uruchamiania silnik pracuje tylko kilka sekund na "zimnym" OR.
Jest to podgrzewacz elektryczny o mocy minimum 350 W ( najlepiej na swiecach zarowych ), oraz dobry wymiennik ciepla. Podgrzewany filtr paliwa jest rowniez zalecany.
Tutaj masz krotki opis jej dzialania:

http://www.ekoforum.pl/forum/viewtopic.php?t=125

Oczywiscie nie zalecane jest takie rozwiazanie do silnikow z bezposrednim wtryskiem.
No i przy bardzo niskich temperaturach moze byc to rozwiazanie troche problematyczne, ale przy odrobinie dyscypliny mozna sobie poradzic.
Pozdrawiam

Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________

www.ekoforum.pl

Awatar użytkownika
lelek
Doświadczony
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2007, 10:58
Lokalizacja: KO -RLP
Kontaktowanie:

Postautor: lelek » 04 lut 2008, 22:48

Zdania na temat mieszania OR z ON sa podzielone. Ja moze opre sie na zrodlach naukowych.
Wszyscy ktorzy zajmowali sie ta problematyka doszli do wniosku ze dodatek nawet 20% OR moze doprowadzic do nieprzewidzianych uszkodzen. Chociaz praktyki wielu uzytkownikow i ich opinie zaprzeczaja po czesci przewidywaniom naukowym to ja podchodzilbym do czegos takiego bardzo ostroznie. Niewielka ilosc OR w paliwie moze przedostawac sie po pierscieni, a czesc plynie do oleju silnikowego. Pozostajacy OR na pierscieniach moze doprowadzic do ich zapieczenia. OR w oleju silnikowym, przy odpowiednich waronkach ( cisnienie, temperatura ) powoduje reakcje polimeryzacji i moze doprowadzic do zapchania sie kanalow oraz filtra olejowego, a to oznacza brak smarowania silnika. W silnikach zaopatrzonych w turbosprezarke, taka mieszanina oleju silnikowego z roslinnym moze doprowadzic do jej zatarcia. Jest to bardzo brutalna prawda, jednak takie przypadki juz byly.
Sam przekonalem sie ze jest w tym troche prawdy gdy sam w celu eksperymentalnym przelaczalem instalacje na zasilanie silnika zimnym OR. Po przebiegu 2000 km przekonalem sie i mialem takie odczucie ze przybywa mi oleju w misie olejowej. Natychmiast wymienilem olej oraz zaprzestalem tego rodzaju eksperymentow. Teraz od wymiany do wymiany 12.000-15.000 km zauwazalny jest maly ubytek oleju silnikowego, ale OR przed pompa posiada temperature do 92°C.
Bedac jeszcze aktywny na elektrodzie korespondowalem z gosciem 10 miesiecy. Pierwszy jego post zawieral pytanie: ile kosztuje pozadna instalacja dwuzbiornikowa ? Jak mu odpowiedzialem ze moja w calosci kosztowala okolo 500 €, to zacza marudzic ze to troche drogo. Trwalo to jak pisalem, 10 miesiecy. Okazalo sie ze przez ten czas zrobil swoim autem 25.000 km. Odpowiedzalem mu ze wlasnie przez ten czas pieniadze na instalacje wyrzucil przez rure wydechowa. No i zrobilem mu rachunek ile by zaoszczedzil. Wiecej juz do mnie nienapisal.
Pomysl moze naprawde nalezaloby wszystko dobrze policzyc.
Pozdrawiam

Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________

www.ekoforum.pl


Wróć do „Samochody na olej roślinny / biodiesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron