Robie Forda 1.6D na rzepak/skąd tanie części do instalacji?

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:
Re: Robie Forda 1.6D na rzepak/skąd tanie części do instalac

Postautor: Lis » 25 mar 2007, 20:55

Druga sprawa jest następująca, planuje w miarę funduszy ogrzewać paliwo ciecz chłodzącą silnik lub osobną cieczą grzaną na kolektorze wydechowym, do czego potrzebna byłaby mi dodatkowa, elektryczna pompka cyrkulacyjna. Pytanie do was, z jakiego samochodu taką wyjąć?
Kup byle jaką elektryczną pompę paliwa i tyle. Może sobie poradzi z paliwem o większej lepkości i/lub wyższej temperaturze.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Re: x

Postautor: Lis » 26 mar 2007, 10:22

Moment moment, źle się zrozumieliśmy, nie chodzi mi pompke paliwową tylko o pompke wodną cyrkulacyjną W droższej acz kolwiek skuteczniejszej dla niedogrzanych silników wersji chce zrobić wymiennik ciepła na kolektorze wydechowym. Nagrzewnica na wydechu i nagrzewnica paliwa przed pompą wtryskową, tylko żeby byla dobra cyrkulacja to ciecz musi krążyć..
Owszem, nie zrozumieliśmy się, ja pomyślałem sobie, że chcesz podgrzewać bezpośrednio olej na wydechu a nie wodę.
P.s Ponoć w VW T4 jest taka pompka, a w twoim T3 ?

:twisted:
Nie mam pojęcia i jeśli mam być szczery, wcale nie mam ochoty się dowiadywać, bo ogólnie mam wstręt przed zaglądaniem do tego samochodu... :evil:
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 03 kwie 2007, 18:45

Prosimy o zdjęcia wymiennika. 8)
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty:340
Rejestracja:07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: maszakow » 16 kwie 2007, 10:01

Kamilos - pytaj dostawców instalacji. U ciebie koło jest na zewnątrz pod podłogą bagażnika ? Z reguły wszystko się cynkuje i pokrywa farbą ale zbiornik na zewnątrz ja sam bym jeszcze jakoś osłonił - piach sól wiatr zawsze zrobią swoje, możesz popatrzeć na felge swojego koła zapasowego :).
Na myśl przychodzi mi normalna żywica epoksydowa do laminatów - "opędzlować" cienką warstwą ...
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

Darek
Doświadczony
Posty:557
Rejestracja:27 lut 2006, 18:16
Lokalizacja:Mazury

Postautor: Darek » 03 maja 2007, 09:35

Osobiście zrezygnowałbym z doładowania parą. Olej roślinny to nie są węglowodory. Nie ma żadnej gwarancji że w silniku nie zrobi się stearyna albo jeszcze gorsze świństwo. Polecam obejrzenie zdjęć w wątku o domowej produkcji biodiesla. Są tam przykłady wyglądu produktów hydrolizy oleju.

Darek
Doświadczony
Posty:557
Rejestracja:27 lut 2006, 18:16
Lokalizacja:Mazury

Postautor: Darek » 05 maja 2007, 12:38

Olej roślinny jest dogrzewany, a więc pobiera jakąś część odpadowego ciepła. Nie wiem tylko, jak to dogrzewanie przekłada się na sprawność silnika.
W przypadku oleju jest małe pole manewru przy "doładowywaniu". Jedyne co mi przychodzi na myśl i jest bezpieczne, to transestryfikacja alkoholem (mówiąc po ludzku produkcja biodiesla online ;)). Niestety, nie mam entalpii dla oleju i estrów, więc nie wiem jak wyglądałby bilans cieplny. Oddzielnym problemem jest także wpływ gliceryny na silnik.

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty:340
Rejestracja:07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: maszakow » 14 maja 2007, 12:16

rzepak- w sumie nikt ci nie broni zrobienia instalacji na parę. po prostu wlejesz czystą ropę do baku i na niej pojedziesz.
Ponadto na allegro miałem niedawno na oku Elektrozawory z kroćcami 5mm po 25PLN za sztukę. i zeszły gościowi ale pewnie coś jeszcze będzie pchał :wink: .
Prosta rurka z przodu, prosta z tyłu jakieś mocowanie na bloku ... jak w domu znajdę linka to podeślę.
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

Awatar użytkownika
lelek
Doświadczony
Posty:72
Rejestracja:30 kwie 2007, 10:58
Lokalizacja:KO -RLP
Kontaktowanie:

Postautor: lelek » 19 maja 2007, 21:42

Eslektrozawory od instalacji LPG samochodowej, marki LEVATO (na allegro tez takie są-takie niebieskie) kroćce maja chyba ze 4mm, ale daja sobie radę. Tylko ja je sprawdzałem przy kupnie, po pierwsze czy jak podepniesz do prostownika/akumulatora to stuknie i otworzy, po drugie załorzyłem na gumową rurkę od butli gazowej, zabezpieczyłem opaską, i sprawdziłem zapalniczką czy nie przepuszczają. Innaczej może się okazać potem że jeździsz na mieszance
Witam
Niewiem ? Moze nie mam racji ?
Jak wyglada wytrzymalosc termiczna tych zaworow, no i srednica kroccow tez pozostawia duzo do zyczenia.

Co do temperatury to powie ktos ze przeciez sa one przeznaczone do instalacji gazowych w samochodzie i tam elementy musza wytrzymac temperature 80°C. Zgoda ale to temperatura otoczenia pod maska i w normalnych warunkach pracy zaworu, jest on chlodzony przez przeplywajacy gaz. W instalacji na OR jest zupelnie odwrotnie ( przynajmniej u mnie ). Olej przeplywajacy przez zawor osiaga prawie 85°C, przed pompa dochodzi do 82°C, a powracajacy olej przekracza nawet granice 85°C.

Jezeli chodzi o srednice przeplywu w zaworach, to wszyscy zalecaja zwiekszyc srednice przedodow paliwowych do OR do minimum 10 mm, to zalozenie zaworow o takim malym przekroju jest chyba pomylka ? ALBO ?
Pozdrawiam

Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________

www.ekoforum.pl

Awatar użytkownika
lelek
Doświadczony
Posty:72
Rejestracja:30 kwie 2007, 10:58
Lokalizacja:KO -RLP
Kontaktowanie:

Postautor: lelek » 20 maja 2007, 13:59

Witam,
Nie mysl @Wara ze chcialbym w jakis sposob krytykowac to co zrobiles. Chcialem tylko zwrocic uwage na problemy z jakimi ja sie spotkalem na samym poczatku gdy zainstalowalem moja instalacje. Bylo kilka punktow ktore dawaly mi duzo do myslenia, jak na przyklad wlasnie srednice przewodow oraz zaworow ( wewnetrzna srednica przeplywu 13 mm ). Jak obejzysz zdjecie to widac przezroczysty filtr siatkowy ( nie ma on jednak funkcji filtracji ) ktory zamontowalem celem zachowania sie paliwa w przewodzie dolotowym do pompy wtryskowej.

http://www.ekoforum.pl/forum/album_pic.php?pic_id=31

Byl to przewod o przekroju wewnetrznym 8 mm. Po rozgrzaniu silnika wprowadzilem go na 5.000 obrotow. Wtedy wlasnie zauwazylem ze paliwo calkowicie zginelo z filtra ( wziernika ). Mialem obawy awarji. Wymienilem przewody paliwowe na przewody o 10 mm przekroju. To wlasnie zmienilo calkowicie sprawe. Nawet przy dluzszym czasie utrzymania wysokich obrotow silnika, poziom w filtrze ( wzierniku ) nie ulegl zmianie. To uspokoilo moje obawy, a trzeba dodac ze pompa wtryskowa do mojego opla to wydatek 1500 € ( regenerowana ).
Obecny przebieg na OR to 28.000 km, mimo to pod maske zagladam bardzo czesto. Po prostu w tym zakresie pragne zapobiec jakiej kolwiek niespodzianki.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 lis 2007, 23:11 przez lelek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________

www.ekoforum.pl

Awatar użytkownika
maszakow
Doświadczony
Posty:340
Rejestracja:07 cze 2006, 10:34
Lokalizacja:Gdańsk

Postautor: maszakow » 22 maja 2007, 11:25

Lelek - Jakie autko dokładnie masz ?
maszakow

...A mój Jumper już nie pali - bo go ukradli ...:(

Awatar użytkownika
lelek
Doświadczony
Posty:72
Rejestracja:30 kwie 2007, 10:58
Lokalizacja:KO -RLP
Kontaktowanie:

Postautor: lelek » 22 maja 2007, 15:13

Lelek - Jakie autko dokładnie masz ?

Opel Zafira 2,2 DTI rocznik 2004
Pompa wtryskowa Bosch VP 44.

Pozdrawiam
Pozdrawiam

Roslinny ? Do pelna prosze !
Poszukuje OR- posmazalniczego na trasie Zgorzelec-Krakow, Koszalin-Wloclawek-Katowice...
__________________________

www.ekoforum.pl


Wróć do „Samochody na olej roślinny / biodiesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 9 gości