Darek,
1. Im więcej automatyki tym droższe rozwiązanie i co więcej, zgodnie z prawem Murphy'ego - więcej punktów w któych może zawieść.
2. jeśli mówimy o rozwiązaniu indywidualnym - fajnie, można spróbować. Komercyjne - może być niewspółmiernie kosztowne w stosunku do korzyści. to tak jak na takiej fotce z sieci którą widziałem - ogłoszenie "Sprzedam instalację gazową - samochód gratis" bodajże na FSO 125p.
3. Zasadniczo komory silnikowe są dośc mocno upchane trzeba by się od razu zastanawiać jak to wszystko zmieścić.
Pytanie co będzie jeśli pójdziemy w kierunki takich przeróbek silnika mających na celu ograniczenie jego zawodności pod wpływem zjawisk opisanych przez kybernetesa ? mamy już aluminiowe bloki silnika - a teraz reszta: Zawory, wtryski, pierścienie ... wzmocniona konstrukcja pomp...mamy stale nierdzewne, materiały ceramiczne, tytan...drogo nie ?
Generalnie mówimy tu o samochodach osobowych ale weź pod uwagę że najlesze do eksperymentów i najbardziej opłacalne sa maszyny z dużymi silnikami. Traktory, koparki, ciągniki siodłowe...te silniki z założenia są robione pod ciężką pracę.
a co do silnego podgrzania ... to nie przed pompą ale przed samym podaniem. jedyne miejsce gdzie można to zrobić to kolektor wydechowy z temperaturami koło 200-300 stopni.