Wyniki z eksploatacji sam. na oleju rzepakowym 350 000 km

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa
Wyniki z eksploatacji sam. na oleju rzepakowym 350 000 km

Postautor: SP5GMV » 27 lis 2006, 05:23

W zakładzie silnikowym Inst. Lotnictwa /Warszawa/ w latach 990-tych ubiegłego tysiąclecia, był prowadzony program badawczy, na wyżej w/w tematy. Do prób użyty był silnik ROVER typu nie pamiętam, zamontowany w sam. Polonez, z zainteresowaniem śledziłem poczynania swoich kolegów. Jak to często u nas bywa tematowi "łeb ucięto". Ale dokumentacja, i sprawozdanie powinno znajdować się w bibliotece I.L. Sądzę, że znalazła by się tam odpowiedzi na większość pytań zadawanych na tym FORUM. Przynajmniej na wielkości nastaw- i ich kierunku /korekt/ parametrów układu zasilania, eksploatacji zimowej i tak dalej. Uważam że żaden "majster złota rączka" tego nie ustawi, (może przemawia przeze mnie arogancja) ale za długo "robiłem w tym biznesie". A sam MATLAB SIMULING nie zawsze pomoże chociaż właśnie korzystam z niego dla modelowania efektu Millera, ale to tylko teoria, i nie grozi mi "rozkraczeniem" na szosie / ja tym okrętem pływał nie będę/. Na pewno OR nie szkodzi silnikowi, jak to próbowała wmawiać z telewizorni wiedżma polskiego agresywnego dziennikarstw Pani MO ad consores. Przepraszam za zaśmiecanie FORUM, i niezamierzone złośliwości.

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 27 lis 2006, 09:02

W żadnym wypadku nie jest to zaśmiecanie forum, dziękuję za informację, będzie trzeba się kiedyś do IL przejść. :)
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

SP5GMV
Doświadczony
Posty:174
Rejestracja:27 lis 2006, 00:54
Lokalizacja:Wa-wa, Cz-wa

Postautor: SP5GMV » 27 lis 2006, 14:05

Był też prowadzony grant w mojej pracowni nad badaniem zasilanego gazem diesla z pilotażowym wtryskiem ON godzinami siedziałem wtedy na hamowni, odpowiadałem za układ sterowani. nazwiska prowadzących podam na prywat@. Jeszczy pod koniec ubiegłego stulecia robiliśmy z ...B z ITC PW taki silniczek parowy ale nie podlegający nadzorowi , bierze się jaki kolwiek silnik chłodzony powietrzem, po pewnych przeróbkach grzeje sie od zewnątrz głowice i w otpowiednim momenci wtryskuje wodę normalnym zaworem dawkującym, efekt wspaniały , opis też jest w I.L / grant dr. Bia..cki. Dostałem od niego w spadku literaturę o silnikach parowych / to mój konik/
siedziałem w tym prawia 30 lat , ale US byli szybsi i zrobili dla marins taki generator prądy wielkości książki A-4 i grubości ok12-15cm która umożliwia zaopatrzenie gościa w czasie misji 48 godz w prąd dla GPS radia i tym podobnych. pamiętam że silniczek miał moc 0,7kW Brutto układ tłoków przeciwbieżny obr znam. 6000 obr/min skok 2X 12,6mm. Postaram się odnaleść orginalną dokumentacje techniczną i z badań , acha zbiornik fuelu był też w tej "książeczce"


Wróć do „Samochody na olej roślinny / biodiesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 8 gości

cron