Strona 1 z 1

: 24 sie 2006, 09:15
autor: Ankot
Kol. "santo" - z Twojego opisu wynika ,ze raczej masz problemy z silnikiem a napewno z wyeksploatowanym układem paliwowym. Podejzewam kiepskie wtryskiwacze - albowiem gdyby chodziło o pompe to gęsciejsze paliwo zwieksza cisnienie i wszystko powinno chodzic lepiej na OR. Jezeli wtryskiwacze "leją" na ON to tym bardziej będa lały na OR..... Osobiscie sądzę ,ze jazda na mieszance 50/50% OR/ON nie powinna być odczuwalna w zaden sposób. Zainwestuj w koncówki wtrysków i dobry serwis wtryskiwaczy . Sprwadził bym tez pompe na stanowisku . Poza tym nieprawidłowe ustawienie kata poczatku wtrysku moze skutkowac podobnymi obiawami . Z mojego rozeznania niewielu mechaników potrafi to naprawdę własciwie ustawić. :!:

: 24 sie 2006, 09:26
autor: Ankot
Lepkość mieszanki OR/ON 50/50 - jest juz na oko nie do odróżnienia w stosunku do ON ( potrzebny byłby lepkościomierz). Sam ON ma różne parametry zaleznie od miejsca tankowania............. mozna równiez do OR dodać upłynniaczy lub nieco zwykłej bezołowiowej benzyny - trzeba by poexperymentować - oceniam ze dodatek nie byłby większy jak ~5 %
Dodatek benzyny nie jest szkodliwy dla Dizla o ile nie przekracza 15%. Na OR powinno być jeszcze bezpieczniej. Chodzi tu o smarowanie precyzyjnych częsci pomp wtryskowych . Zbyt duże rozcieczenie ON - powodowało przyspieszone zuzycie pomp ( gorsze smarowanie) Przy gesciejszym OR nie powinno byc tego problemu.
Ta metoda była i jest stosowana przez doswiadczonych kierowców w celu zapobierzenia wytrącania sie parafin na filtrach w niskiej temperaturze.

: 27 sie 2006, 14:03
autor: Darek
Zwiększone zużycie paliwa przy różnych prędkościach nie jest niczym
niezwykłym. We wzorze na moc wiatru jest powierzchnia, gęstość powietrza i
prędkość wiatru do trzeciej potęgi. Zakładając, że dwie pierwsze
wartości są stałe opór powierza zależy wyłącznie od prędkości. I to jak
zależy! Dwukrotne zwiększenie prędkości powoduje 8 krotne zwiększenie mocy!
Nawet taki drobiazg, czy jedzie się z wiatrem, czy pod wiatr jest niezwykle
istotny ;)

: 10 wrz 2006, 20:38
autor: Ankot
Ja bym tam sie specjalnie wzorami nie przejmował - mozna zwyczajnie wziąść 1/2 litra kubek platikowy ( lub kazdy inny w którym da sie wykonac dziurę) , zrobic w nim dziure - np wiertłem fi 3,0 mm - lub innym małym. nalezy dziure zatkać palcem - nalac ON - i zegarkiem zmierzyc ile czasu ten naped bedzie z niego wyciekał. Zrobic to samo z OR i porównac wyniki. Oba paliwa powinny byc w tej samej temperaturze. nastepnie mozna zrobić różne procentowe mieszanki tych cieczy i dobrac najwłasciwszą ................. proste jak konstrukcja cepa.
Acha mozna też eksperymentować z dodatkiem benzyny ale to raczej blizej zimy . Warte rozwazenia są różne dodatki do ON ( szczególnie przeciwmrozowe) one tez upłynniają OR
Gęstość OR i jego mieszanek ma znaczenie tylko własciwie zpunktu widzenia pracy pompy wtryskowej . Wzrost gęstosci paliwa powoduje wzrost oporów tłoczenia i również gwałtowny wzrost cisnienia - w skrajnym przypadku moze nastapić uszkodzenie pompy.
Mozliwe jest ,że jeżeli pompa licha a wtryskiwacze są dobre to zalanie samym OR poprawi warunki spalania .............. 8)
Wszystko zależy od indywidualnego przypadku.......

: 12 paź 2006, 22:24
autor: Ankot
Masz rację oczywiście ale "słowa "gestość" użyłem nie w sensie chemicznym - lecz potocznie rozumianym "gesty" => przciwieństwo
" zadki " - tak jak się mówi : "gesty olej" , "gęsty smar" itd........ ale faktycznie wyraziłem się nieprecyzyjnie.

.."poprawi warunki spalania" - chodzi mi o to ,że jeżeli OR ma wiekszą lepkość to przy zuzytej pompie jest szansa że ciśnienie na wtryskach wzrośnie dzięki temu .
O ile silnik rozgrzany to OR trafiając na wtryskiwacze łapie temperaturę - spada jego lepkość i moze nastąpić jego znaczne lepsze rozpylenie jak ON przy tej samej pompie.
Ciekwae co bedzie - jeżeli silnik mamy zimny - niby cisnienie w układzie bedzie wyższe ale i lepkość znaczna . Pewnikiem bedzie utrudniony lub wrecz niemozliwy rozxrucvh

-...." najwłasciwszy.." - też mój skrót myślowy w sensie " najbardziej zblizona lepkość do czystego ON".
Moze się okazać ,że dodatki "upłynniaczy" do OR załatwią sprawę lepkości - trzeba by się podepszeć eksperymentem. :idea:

: 31 gru 2006, 10:58
autor: Ankot
Bez wdawania sie w szczegóły - jezeli elementy układu chydraulicznego sa wyeksploatowane to zawsze "ratunkowo" podnosi sie lepkość medium - okresowo powoduje to poprawę działania mechanizmów. Nie inaczej jest z pompami wtryskowymi ( wzrost wydajności/cisnienia). Jedynym niebezpieczeństwem jest to ,że jeżeli medium za gęste to moze nastąpić mechaniczne uszkodzenie.
Wzrost cisnienia(wydajności) w układzie wtryskowym na pewno ułatwia rozpylenie paliwa . Co do wtryskiwaczy ma kolega rację - dla prawidłowego rozpylenia oleju roslinnego niezbędna jest pracyzyjna regulacja - smiem twierdzić ,że na wyeksploatowanych wtryskach bedzie to raczej niemozliwe.

: 31 gru 2006, 16:07
autor: maszakow
Są dodatki czyszczące do paliw (diesel,benzyna) które mają na celu oczyścić syf nagromadzony na silniku. raz na jakiś czas leje się porcję do baku ... nie stosowałem nigdy więc nie mam możliwości potwierdzić czy i jak działa taki środek.
POnoć sam biodiesel ma właściwości czyszczące, możesz spróbować przepalić 1 bak na B100 lub na mieszance - może zadziała.
Natomiast na pewno właściwości czyszczące ma gaz z generatora Pantone ( to takie cudo przetwarzające parę wodną na gaz przy pomocy wysokiej temperatury z rury wydechu - linki do odnalezienia gdzieś na stronach forum) - wszyscy użytkownicy o których czytałem notują zmniejszenie zużycia paliwa (kosztem wody) i anormalną czystość spalin - a 2 mechaników potwierdziło że silniki po rozebraniu były nadzwyczaj czyste.
Jeśłi masz ciągnik to masz chyba najłatwiejszą drogę do zastosowania tego cuda bo jest projekt gotowca na sieci który wygląda jak tłumik na rurze wydechowej. banalny w montażu w przeciwieństwie do samochodów osobowych.

: 01 sty 2007, 10:48
autor: Ankot
Nagar w komorze spalania najprawdopodobniej bierze się ze zbyt słabego rozpylenia paliwa (lepkość)- śądzę ,że trzeba by zastosować podgrzewacze elektryczne na przewodach wysokiego ciśnienia ( przy samym wtrysku) tak coby grzały olej do 100 *C - oraz dodatkowy podgrzewacz przepływowy"wodny" przed wejsciem do pompy .
Ten przy wtryskach ułatwi im robotę i bedzie lepsze rozpylenie paliwa, a przy pompie też jej pomoże.
A wogóle wydaje mi sie ,że problem bierze się z tego że jeździłeś na krótkich odcinkach i na zimnym silniku- nalezało by sie przełączać na OR po rozgrzaniu silnika.............. Mozna by spróbowac jeszcze z dodatkami tlenowymi do ON -np. firmy INWEX.

: 05 sie 2007, 22:58
autor: Lis
Czy do paliwa OR trzeba placic akcyze,
Trzeba.
jak sie to ma do przegladu technicznego, czy mozna miec problemy przy zwyklej katroli drogowej ??
Nie słyszałem, by ktoś sprawdzał paliwo w baku podczas przeglądu rejestracyjnego, ale podczas kontroli drogowej jak najbardziej. Zawsze ryzykujesz, że ktoś Ci zajrzy pod maskę i zapyta, co tam masz.

: 07 sie 2007, 21:05
autor: Lis
"czy ktos kto jezdzi na rzepaku wogule placi akcyze za to paliwo ?"
Nie przypuszczam...

: 15 gru 2008, 09:03
autor: Lis
Z Biodieslem jest w moim przypadku jeszcze jeden problem - nie chce na nim się rozpalać webasto tylko kopci niemiłosiernie ;)
Kolega miał podobne doświadczenia...