Strona 3 z 7

: 28 lip 2010, 21:11
autor: BBK
napisz mi jeszcze jakiej mocy jest to przedpalenisko
Napisz mi jak mam to wyliczyć :?: Można było by się pokusić o wyliczenie mocy pieca czyli odbiornika ciepła z tego przedpaleniska ale musiał bym pomierzyć i posumować jego powierzchnię grzewczą a na to nie mam ani czasu ani ochoty :wink:, ale jak to opisywałem licząc kubaturę ogrzewanych pomieszczeń szacowałem, że jest to ok 40kW mocy cieplnej. 8)

: 28 lip 2010, 21:55
autor: stolec
jeśli chodzi o pomiar mocy odbieranej z kotła w warunkach domowych to sposób może nie najprostszy ale dający dokładność rzędu 1% to wodomierz i 2 termometry przed i za kotłem, szacować (bo na pewno nie będzie to pomiar) można na podstawie 2 termometrów za i przed oraz tablicy znamionowej pompy można spróbować oszacowac wydatek np minutowy czynnika ale to raczej wróżenie z fusów.

: 29 lip 2010, 07:57
autor: stolec
Co do ciepła idącego przez szybę to raczej w domu tego nie pomierzysz, ciepło idace w postaci ciepłego powietrza też cięzko mierzyć, ciężko pomierzyc objętośc powietrza która wylatuje z kratek. Co do nie mierzenia temp przed i za piecem to nie rozumiem jak bez tego można wyliczyć moc, przeciez moc wyniesie

P=m*Cp*deltaT

gdzie m to masowy przepływ wody, Cp ciepło własciwe wody a deltaT to własnie różnica temperatur między wyjściem i wejściem, gdy temperatura na wejściu i wyjściu jest taka sama piec nie oddaje żadnej mocy.

: 05 sie 2010, 19:03
autor: Darek
Ponieważ jesienią ub.roku musiałem trochę grzebac przy kominku przez pewien
czas przeszedłem na ogrzewanie w pełni elektryczne. Dzięki łatwości
pomiarów mogłem zweryfikować moje obliczenia na temat zapotrzebowania na
ciepło. Przypuszczam, że tą samą metodą można wystarczająco dokładnie
oszacować moc dowolnego urządzenia grzewczego. Wystarczy wybrać dwa dni
z bardezo podobną pogodą, najlepiej bez wiatru. Jednego grzejemy
elektrycznie utrzymując w miarę stałą temp. pomieszczeń. Następnego
przechodzimy na piecyk utrzymując taką samą temperaturę. Teraz wystarczy
wykonać proste obliczenia w/g zużycia pradu. Oczywiście metoda ma wiele
wad, największe to znalezienie dmuchawy elektrycznej o dużej mocy i nie
przekroczenie wytrzymałości sieci. Im niższa temp. na zewnątrz tym
dokładniejszy pomiar, ale wtedy koszt i wygoda zniechęcają ;)

: 05 sie 2010, 22:49
autor: BBK
jagutka4 napisał:
napisz ile trotu spalasz na dobę.
to zależy bardzo mocno od temperatury zewnętrznej max to 1mp średnio na sezon palę ok 100mp.

: 26 paź 2010, 10:42
autor: BBK
potwierdzam też mam z Bizona za taka samą cenę

: 26 paź 2010, 17:10
autor: Coondelboory
Rzecz się nazywa "Ślimak kłosowy dolny", do obejrzenia i kupienia: http://www.sklep-grene.pl/product_info. ... s_id/24411
Ale mam pytanie do praktyków tego ślimaka - oprócz dorobienia obudowy, czy trzeba mocno przerabiać sam ślimak? jak z jego ułożyskowaniem? a może jego oryginalną obudowę też dałoby się wykorzystać po jakiejś niewielkiej adaptacji?

C.

: 28 paź 2010, 10:27
autor: BBK
ja obudowę mam o przekroju kwadratu w okrągłej istnieje możliwość obracania sie materiału przesuwanego, co skutkuje brakiem przesuwu. Dodatkowo dodam, że brzeg ślimaka wzmocniłem przyspawanym prętem, sam ślimak przy złapaniu większego kawałka (klocka) zaginał sie.

: 06 gru 2010, 23:44
autor: BBK
moje gratulacje :D :D 8) . czekam na fotki :)

: 13 gru 2010, 21:26
autor: BBK
1 można dodać, powinno poprawić sprawność spalania i podnieść temperaturę.
2 jaki koszt to zależy - ile zrobisz sam i oraz z czego i gdzie kupisz części. Należało by jeszcze wziąć pod uwagę mieszalnik zapobiegający zawieszaniu się wsadu.
3 możesz mieszać jak najbardziej.
Wrzuć te fotki to może co więcej podpowiem

: 15 gru 2010, 22:43
autor: BBK
zdjęcia są widoczne, nie spotkałem się wcześniej z górnym zasypem i dlatego mam pytanie - czy nie dymi się na piwnicę jak kończy się wsad (trociny) :?:
a dwa jakie są tam zabezpieczenia p.poż. w razie zapalenia sie wsadu :?:
Ciekawi mnie to bo nie znam tego rozwiązania.
Moja taka uwaga - mnóstwo energii tracisz przez brak izolacji na samym piecu zauważyłem, że wlot do niego z paleniska jest biały domyślam się, że podczas palenia rozgrzewa się do czerwoności. Jednak zaizolowanie tego wlotu przy zwykłej blasze nie żaroodpornej na dłuższą mete nie pociągnie, się przepali. Zastanawiam sie też czy samo przedpalenisko jest zaizolowane wełną :?:
Ostatnie moje pytanie to jaką temperaturę masz na czopuchu :?: spróbuj zmierzyć to wiele nam powie 8)

: 17 gru 2010, 16:31
autor: Włodek
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to całe spalanie odbywa się w 'przedpalenisku', a kocioł robi tylko za wymiennik ciepła ze spalin? Czy jednak w kotle gaz się jakoś dopala? Jeśli możesz, wrzuć jakiś przekrój instalacji, bo to wygląda bardzo ciekawie - ja od pewnego czasu kombinuję jak w moim żeliwniaku (górnego spalania) spalać zrębkę, może odgapię Twoje rozwiązanie :)
P.S. Z tym 1m3 to chyba Cię trochę poniosło, licząc pojemność Twojego zasypu na zdjęciach mniej-więcej z proporcji (i pojemności znanych mi worków jutowych) wychodzi mi gdzieś max. 1/3 m3. Sprawdź może dokładnie wymiary zasypu.

: 19 gru 2010, 23:20
autor: BBK
witam
Jak nie ma możliwości dymienia na kotłownię to ok :) .
Jak dla mnie to:
:arrow: brak izolacji pieca to ogromne straty
:arrow: jeśli masz bardzo gorący czopuch to świadczy o tym, że Twój piec nie specjalnie nadaje sie jako wymiennik - (gorące spaliny /woda), gdzie mnóstwo ciepła ucieka w komin
:arrow: jeśli nie masz dobrego dopływu świeżego powietrza to też ma wpływ na proces palenia
apropo wkładu z kwasówki to pilnuj jego częstości, jak zapalą ci się w nim sadze to straci swoje właściwości i po prostu będzie rdzewiał.
piszesz, że łącznik rozgrzewa się do czerwoności, moja rada zrób go większy i wyłóż szamotem i na koniec obłóż wełną.
Ja mój piec przystosowałem do pracy jako wymiennik i co jest jeszcze ważne jest tak wykonany aby można było go swobodnie czyścić, a trzeba to wykonywać minimum raz na dwa tygodnie. :wink:

ostatnia rada zanim zaczniesz coś zmieniać wrzuć jeden suchy kawał drewna do pieca, obserwuj co się dzieje i napisz czy ma to wpływ na temperaturę :?:

: 29 gru 2010, 18:26
autor: Włodek
Jeżeli mogę coś doradzić, to pomyśl o wyczystkach w dolnych kolanach wymiennika. Na pewno będzie tam się gromadził syf.

: 29 gru 2010, 18:59
autor: stratos
Jest nie pisane, ale przyjete iż 1m2 powieżchni wymiany to 10kW

W praktyce bywa z tym róznie, a osobiscie 200m2 ogrzewam kotłem 6,6m2, który jak by był troche wiekszy to bym sie nie pogniewał

Podsumowując - aby proces spalania w kotle bez podajnika nie nastreczał problemów, zaś obługa była szybka z minimalną ilością grzebania w ustawieniach proponował bym 1m2 kotła na 20m2 ogrzewanego budynku