To by chyba było trzeba zmierzyć.czyli jakie panuje cisnienie w komorze cyllindra podczas spalania?
czy da sie zwykly silnik disla przerobic na silnik parowy?
Chyba pomyliles sie . temp pary przegrzanej by wynosila ok. 130 stopni.
A jaki jest orientacyjnie spadek mocy silnika???
Pomysl bardzo interesujacy, bo wymaga malych przerobek. uklad chlodzenia wykorzystanej pary moglby byc w postaci starej instalacji a kocial jak zwykle w postacji wezownicy w rurze rzeliwnej czy ceramicznej.
Jakby spadek mocy byl nie wiekszy niz 50 % sprawa warta bylaby przemyslenia.
A jaki jest orientacyjnie spadek mocy silnika???
Pomysl bardzo interesujacy, bo wymaga malych przerobek. uklad chlodzenia wykorzystanej pary moglby byc w postaci starej instalacji a kocial jak zwykle w postacji wezownicy w rurze rzeliwnej czy ceramicznej.
Jakby spadek mocy byl nie wiekszy niz 50 % sprawa warta bylaby przemyslenia.
A nie prosciej byloby zamiast przerabiaj silnika spalinowego zrobic samemu taki silnik? Bedzie on mial te zalete, ze bedzie 4 razy bardziej wydajny a takze bedzie 2 krotnego rozprezania (para z obu stron tloka.
Wydaje sie , ze majac dostep do zwyklych warszttow szkolnych (tokarnia, szlifierka, mozna by zrobic silnik o ktorym nie moglby mazyc Wat.
Mialem cykl zajec z (pasowan i pomiarow), teczylem, szliowalem, spawaalem, lutowalem, to jak kolega m,nie wpusci do warsztatu to mysle, ze zmajstrowalbym taki silnik. Z obliczeniem wezownicy (tj kotla), tez nie powinno byc klopotu bo juz sa wykresy).
Wydaje sie , ze majac dostep do zwyklych warszttow szkolnych (tokarnia, szlifierka, mozna by zrobic silnik o ktorym nie moglby mazyc Wat.
Mialem cykl zajec z (pasowan i pomiarow), teczylem, szliowalem, spawaalem, lutowalem, to jak kolega m,nie wpusci do warsztatu to mysle, ze zmajstrowalbym taki silnik. Z obliczeniem wezownicy (tj kotla), tez nie powinno byc klopotu bo juz sa wykresy).
Zdaje mi się, że coś było na ten temat na forum, kiedyś rzuciło mi się to urządzenie w oczy i jako niezbyt prawdopodobne zapomniałem o nim zupełnie.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
W wątku Porównanie układy parowe kontra gaz drzewny jest odnośnik do artykułu na ten temat, porównującego układy gaz drzewny + silnik z turbinami parowymi w małej skali.
W skrócie, sprawność całego układu parowego, zwłaszcza małej mocy, jest niższa niż sprawność silnika + zgazowania. I nie chodzi tu nawet o samą sprawność turbiny, która jest dość wysoka, raczej o straty ciepła w skraplaczu.
W skrócie, sprawność całego układu parowego, zwłaszcza małej mocy, jest niższa niż sprawność silnika + zgazowania. I nie chodzi tu nawet o samą sprawność turbiny, która jest dość wysoka, raczej o straty ciepła w skraplaczu.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Ponieważ nie chcę odchodzić w tym wątku od tematu, zadaj proszę to pytanie w wątku Zgazowarka w Lubuskich Zakładach Garbarskich. Tam odpowiem.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Tak dla przypomnienia
Moc silnika parowego
Ni=0,000222 x pi x F x s x n [KM]
gdzie:
pi- ciśnienie indykowane=ok 1,2+0.2 x p
p- ciśnienie na wlocie do silnika
F - powierzchnia tłoka w cm2
s - skok tłoka w metrach
n - prędkość obrotowa
Ważne dla silnika pracującego z kondensacją , jednostronnego działania
Oczywiście zmieniając współczynnik napełnienia następuje zwielokrotnienie momentu produkowanego przez silnik
Moc silnika parowego
Ni=0,000222 x pi x F x s x n [KM]
gdzie:
pi- ciśnienie indykowane=ok 1,2+0.2 x p
p- ciśnienie na wlocie do silnika
F - powierzchnia tłoka w cm2
s - skok tłoka w metrach
n - prędkość obrotowa
Ważne dla silnika pracującego z kondensacją , jednostronnego działania
Oczywiście zmieniając współczynnik napełnienia następuje zwielokrotnienie momentu produkowanego przez silnik
Obecnie używa się wyłącznie silników przelotowych /jednokierunkowy przepływ pary/mniejsze straty termiczne, wydmuch do kondensatora następuje poprzez okna jak w dwusuwie, natomiast wlot następuje przez zawór w głowicy silnika, który steruje tez współczynnikiem napełnienia / zmiana wielkości kąta otwarcia zaworu/
W obecnie dostępnych warunkach AMATORSKICH można przyjąć ciśnienie na wlocie 60-100 Atm
temp pary 450-500 stopni C /z uwagi na dostępne w handlu materiały np rurki na kocioł "wytwornice pary" Fi zew 8mm gr. ścianki 1.5mm stal 1H18N9T
prędkość obrotową należy przyjąć z uwagą aby nie przekraczać średniej prędkości tłoka 10-12m/s czyli przy skoku tłoka 100mm prędkość obrotowa ok 3000-3500 obr/min
temp pary 450-500 stopni C /z uwagi na dostępne w handlu materiały np rurki na kocioł "wytwornice pary" Fi zew 8mm gr. ścianki 1.5mm stal 1H18N9T
prędkość obrotową należy przyjąć z uwagą aby nie przekraczać średniej prędkości tłoka 10-12m/s czyli przy skoku tłoka 100mm prędkość obrotowa ok 3000-3500 obr/min
Witam. Pomysł też chodzi mi po głowie. Mam zamiar zrobić próby z silnikiem 4- suwowym 700 cm3. Mam zamiar zmienić przełożenie na rozrządzie tak aby było 1:1. Silnika parowego nie chłodzi się a wręcz należy zadbać o to by nie tracił ciepła. Ponieważ na każdy ruch tłoka w kierunku zz przypadnie suw pracy a odpadnie suw sprężania, myślę że uda się osiągnąć tylko nieco mniejszą moc niż znamionowa przy ciśnieniu pary rzędu 15-20 atm. Zanim silnik się uruchamia trzeba go ogrzać by para nie skraplała się w cylindrze. Może to spowodować uszkodzenie w wyniku ściśnięcia nieściśliwej wody.
Przy 2 cylindrowym silniku (126p BIS) potrzebny rozrusznik.
Przy silnikach dwusuwowych widzę problem smarowania. Przy czterosuwowych ten problem odpada. Woda w skrzyni korbowej nie powinna się gromadzić z powodu temp. ponad 100 st. w skrzyni. Aby tak było trzeba przed rozruchem podgrzać olej (tak myślę) albo olać temat. W trakcie pracy sama wyparuje. Sprawność nie będzie jakaś szokująco wysoka ale jeśli skojarzymy to z ogrzewaniem to już całkiem dobrze. Odpada problem budowy zgazowarki co mnie osobiście przeraża. Poza tym paliwem może być niemal wszystko.
Licząc Pi x drzwi według wzoru na moc podanego przez kol. SP5GMV wyszło mi 13 kW ? przy ciśnieniu 15 atm przy 1000 obr/min przy silniku od malucha. Chyba, że we wzorze moc wychodzi w kM? Ale i tak wygląda zachęcająco.
A w ogóle to skąd jest ten wzór ?
Przy 2 cylindrowym silniku (126p BIS) potrzebny rozrusznik.
Przy silnikach dwusuwowych widzę problem smarowania. Przy czterosuwowych ten problem odpada. Woda w skrzyni korbowej nie powinna się gromadzić z powodu temp. ponad 100 st. w skrzyni. Aby tak było trzeba przed rozruchem podgrzać olej (tak myślę) albo olać temat. W trakcie pracy sama wyparuje. Sprawność nie będzie jakaś szokująco wysoka ale jeśli skojarzymy to z ogrzewaniem to już całkiem dobrze. Odpada problem budowy zgazowarki co mnie osobiście przeraża. Poza tym paliwem może być niemal wszystko.
Licząc Pi x drzwi według wzoru na moc podanego przez kol. SP5GMV wyszło mi 13 kW ? przy ciśnieniu 15 atm przy 1000 obr/min przy silniku od malucha. Chyba, że we wzorze moc wychodzi w kM? Ale i tak wygląda zachęcająco.
A w ogóle to skąd jest ten wzór ?
Wróć do „Inne odnawialne źródła energii”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 4 gości