: 31 lip 2006, 08:31
Darku,
Nie wiem czy jest specjalnie sens pochylać się nad naukową stroną zagadnienia - skoro empirycznie majsterkowicze udowodnili że to działa.
Spalają mniej paliwa, płacą mniej (nikt przecież nie dolewa Perriera ), silnik reaguje ponoć żwawiej ...
"Znaczne" oszczędności to to nie są, no chyba że silniki są duże. 10-25% sam. osobowe. ok 15-30% ciągniki. Ale za to emisja spalin... możesz kłaść się pod rurą i oddychać
A energia na rozbicie bierze się z ciepła spalin, do tej pory marnowanego.
Mi osobiście pomysł się podoba, Francuzi też do niego podchodzą dość entuzjastycznie...
hmm... też mam auto z przebiegiem ponad 300 tyś...możnaby zaryzykować przeróbkę. tylko że kasy nie ma . kto ma znajomego tłumikarza ?
Nie wiem czy jest specjalnie sens pochylać się nad naukową stroną zagadnienia - skoro empirycznie majsterkowicze udowodnili że to działa.
Spalają mniej paliwa, płacą mniej (nikt przecież nie dolewa Perriera ), silnik reaguje ponoć żwawiej ...
"Znaczne" oszczędności to to nie są, no chyba że silniki są duże. 10-25% sam. osobowe. ok 15-30% ciągniki. Ale za to emisja spalin... możesz kłaść się pod rurą i oddychać
A energia na rozbicie bierze się z ciepła spalin, do tej pory marnowanego.
Mi osobiście pomysł się podoba, Francuzi też do niego podchodzą dość entuzjastycznie...
hmm... też mam auto z przebiegiem ponad 300 tyś...możnaby zaryzykować przeróbkę. tylko że kasy nie ma . kto ma znajomego tłumikarza ?