Mój silnik będzie spalał 1 litr paliwa na 100km a to wiąże się z czyściejszym powietrzem.
a ja przepraszam w jakim "aucie", bo np w Vespie to i teraz jest wykonalne, zwłaszcza zimą gdy sie jeździ spokojnie żeby nie dzwonić o barierki na zakrętach. Ale załóż taki silnik do mojego auta co przy wolnossącym dieslu (sprawność 25-30%) spala ok 4-5 to żeby spalił 1l musiałby mieć sprawność 100-120%, człowieku trochę pokory.
Japończycy to nie cudotwórcy tylko tacy sami ludzie jak my. Też kiedyś przeżywali biedę. Zrozumieli, że trzeba inwestować w nowości. W USA obecnie produkuje się Mazdę RX8 z silnikiem Vankla wcześniej RX7. Wiec jakieś rezultaty mają bo samochody się sprzedają.
tak ale wankle mają te same wady i zalety co inne rozwiązania z wirującym tłokiem, duża moc jednostkowa przy kiepskiej sprawności, tego się nie używa do oszczędnej jazdy tylko jak mawia dzisiejsza młodzież "lansu na światłach", wiesz ile pali Mazda RX8 w porównaniu do aut o takich gabarytach np z CDTi?
Ja nie chcę sam czerpać korzyści, tylko chcę aby inni też pośrednio z tego korzystali.
to powiedz coś o swoim wynalazku, jaki to cykl o takiej sprawności, jakie przemiany gazowe temperatury, ciśnienia stopnie kompresji, takie ogólniki to każdy może napisać, a gadanie o 1l/100km rozbawiło mnie i stawiam na prowokacje.
Ja jestem na tej stronie bo chce coś zrobić dla tytułowej idei tej strony.
Stolec pomylił linki. Ja na jego miejscu zalogowałbym się w temacie budownictwo i wygodne życie.
ja uczestniczyłem w merytorycznych dyskusjach, wymianie zdań, robiłem jakieś obliczenia ktorymi dzieliłem się z innymi.... a sępienie o kasę z UE to co ma z tym forum wspólnego?