Strona 3 z 5

: 05 sty 2011, 09:32
autor: Genesis1972
Silnik nie powinien być slabszy, poniewż para wodna, ktora sie jeszcze roopręża daje moc dodatkowa (wlasnie przez rozprezenie)
Czy podczas schładzania spalin w kolektora wydechowym (może bardziej za kolektorem wydechowym w "dworurce"), czy tym samym nie obniża sie cisnienie spalin co powoduje wzrost sprawniści silnika.
Zmiejszenie oporu suwu wydechowego??

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 29 lis 2011, 18:28
autor: Lis
czyli projekt nazywa się Retrokit nano Hypnow, działa nieco lepiej niż magnetyzery paliwa :D
To akurat żaden argument, bo magnetyzery nie działają wcale. ;)
Zjawisko zwiększenia mocy silnika poprzez wtrysk aerozolu wodnego wykorzystywano podczas II wojny światowej w samolotach.
Zgoda, do dziś się to stosuje np. w turbinach gazowych w okrętach.

Ale czym innym jest wzrost mocy silnika, do czego wtrysk wody się nadaje, a czym innym jest wzrost sprawności silnika. Wtrysk wody powoduje zwiększenie mocy silnika, ale przy drastycznym zwiększeniu zapotrzebowania na paliwo, czyli sprawność nam spada.

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 30 lis 2011, 15:23
autor: Genesis1972
Mówimy o wodzie, czy o parze wodnej?

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 25 mar 2012, 16:25
autor: Genesis1972
Witam
Mam zamiar podgrzewac wode w puszcze od katalizatowa
chcę przeprowadzic rurke fi 8 miedziana ok 30-50 cm i powstała parę puszczać do kolektora ssacego
Tylko nie wiem, czy w kolektorze część pary nie sropli sie na sciankach?

Mam pytanie czy gdybym wpuszczał pare do gażnika, czy para by się lepiej nie wymieszała z mieszanką wybuchową (z gazem LPG i z powietrzem)?

Jaka temperatura panuje w tatalizatorze?

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 09 lip 2012, 12:53
autor: Lis
No dobrze -- to co daje spalanie takiej emulsji?

Bo że mniej energii, to wiemy.

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 14 lip 2012, 21:52
autor: Coondelboory
Daje czystsze spalanie - woda w płomieniu gwałtownie odparowuje i krople mazutu rozrywane sa na drobne. Efekt - mniejsze dymienie. Paliliśmy ta emulsje kilka lat temu w ramach prób, niestety jest trochę kłopotliwa, bo lubi sie rozwarstwiać (jak to olej z wodą).

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 15 lip 2012, 00:01
autor: Lis
A więc powinna dawać też lepsze spalanie, bo się energia pod postacią sadzy nie będzie marnować.

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 19 wrz 2012, 20:19
autor: Genesis1972
Witam
Mam takie pytanie
Czy mozna zastosowac zawór kulowy jako zawór do pary o temperaturze do 200 C
Co może sie stac z zaworem typu DN 5.5, czy może sie rozszczelnić,
??
Parametry pracy takiegozaworu to
Materiał korpusu: mosiądz niklowany
Rączka: PA 66
Uszczelnienie kuli: PTFE
Uszczelnienie : NBR
Temperatura pracy: -20°C do +80°C
Przyłącze: Gwint zgodny z ISO 228/1
Ciśnienie robocze: Od 0,99 do 20 bar

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 20 wrz 2012, 10:37
autor: Lis
PTFE to teflon, jego raczej ciepło nie ruszy. ;)
NBR to kauczuk syntetyczny, ten wytrzymuje tylko 105*C. Powyżej pewnie straci właściwości i zawór Ci się rozszczelni.

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 20 wrz 2012, 15:06
autor: Genesis1972
Dziekuję
Czy można zastosować zawór bezpieczeństwa do sprężarek jako zawór bezpieczeństwa do pary wodnej o temp. do 200-300 stopni?
Jeżeli nie, to jaki zawór można tu zastosować

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 20 wrz 2012, 15:27
autor: Lis
Zawór do pary wodnej.

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 12 sie 2013, 09:38
autor: Genesis1972
Witam
MAm opytanie zamierzam zrobic "generator pary wodnej"
tzn
Do puszki od katalizotowa wspawac rure miedziana fi 40/50
na rure nawinac (3-5 zwoje) rurkę miedziana fi 8, rurka bedzie przylutowana do rury fi 40/50 (aby był najlepszy odbiór cieplą)
W rurce fi 8 bedzie krążyła woda/ para (małe ciśnienia)
Mam tylko takie pytanie
Wszystko będzie pracować w temperaturze do 1000 stopni i będzie narażone na bardzo duże naprężenia
Mam pytanie
Czy wszystko będzie "grało" ze soba, chodzi mi tu czy rurka fi 8 nie bedzie pękać?
Czy nie lepiej dac rurke z kwasówki (wężownica)? juz bez rury miedzianej?

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 12 sie 2013, 22:50
autor: narek1
A do czego to wszystko? Do samochodu? Jeśli tak to powiedz czy próbowałeś już dawać parę wytworzoną na palniku? ( dobrze umocowanym! ) A co będzie dawało tą temperaturę 1000 stopni bo samochód nie da rady.

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 12 sie 2013, 23:04
autor: Genesis1972
Może przesadziłem z ta pemperatura, wystarczy mi jak będzie 300 stopni
Te 1000 stopni zwiałem nadwyrost
Wszystko będzie zamontowane katalizaora
Juz podawałem pare do silnika
Niestety w czajnika, ale silnik bardzo ładnie sie zachowywał, ładnie wchodził na obroty, nie wiem co z mocą
Gdy dodałem denaturatu do wody i wszystko podawałem jako para, silnik pracował spokojnie, bez szarpniej, bardzo łagodnie

Myśląłem też aby rurke miedziana fi8 zamienin za kwasówke fi8
a w srodek spirali w ksasówki wsunąć rude miedizna lub mosiężna, tak aby wszystko usztywnic
Gdy rura się rogrzeje rozszerzy sie bardziej niz spirale- więc "dociśnie do spirali, bedzie lepszy kontakt cieplny oraz usztyni ja podczas jazdy
Czy dobrze myślę

Re: Stosowanie przegrzanej pary wodnej

: 15 sie 2013, 21:01
autor: narek1
Co to znaczy, że para była z czajnika? Czy to znaczy, że silnik był bez obciażenia tzn. na postoju? Jeśli na postoju to po co to robiłeś? Taka próba nic by nie sprawdzała. Chcesz robic rurkę w katalizatorze to naprzód umocuj czajnik i butle gazową i zrób taką próbę w ruchu. A od siebie to doradzę daj spokój z tymi próbami. Do niczego to nie prowadzi. Co chcesz zyskać? Moc czy oszczędności? Takie działania były prowadzone już kilkadziesiąt tamu i dgyby miało to sens to silniki spalinowe miały by już dawno dwa zbiorniki z paliwem drogim i takim za darmo.