: 29 mar 2008, 07:46
Ciekawy będzie koszt magazynowania wodoru w pojeździe!!
Forum na temat zasilania silników spalinowych (i innych urządzeń) drewnem.
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/forum/
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=200
Reakcja redukcji tlenu z pary wodnej przy użyciu węgla pierwiastkowego powinna zachodzić bez względu na to, skąd ten węgiel pochodzi (z OR czy ON). Pewnie w nieco innych proporcjach, ale jednak.uważam że tak nie jest do końca gdyż wiem że obniżenie spalania następuje także w silniku zasilanym olejem roślinnym no chyba że w czasie wtrysniecia pary i rzepaku również wydzieli się gaz wodny (w co wątpie).para reaguje z pierwiastkiem węglem i rozkłada się na gaz wodny
Poszukaj dobrego wykresu I-S (entalpia - entropia), ja mam w domu taki jak tutaj.Szukałem kiedyś tabel z takimi danymi tzn. objętość pary w zależności od temperatury to wtedy można by sobie porównać jak bardzo para wodna się rozszerza w czasie odbioru ciepła z reakcji wybuchu.
A co w tym ciekawego? Ot, zwykła reklama...
dziękuje że doceniasz moją wiedzę liczby to masy atomowe, ok 56 dla żelaza i 2 dla wodoru.wzor jest ok ale liczby to niewiem skad wzioles ?
to jest zbilansowane równanie reakcji, zakłada że reakcja zajdzie w 100% temperatura, ciśnienie nie ma nic do tego. Mają one wpływ na to czy reakcja zajdzie, z jaką zajdzie szybkością i w jakim stopniu zajdzie tzn gdzie ustali się stan równowagi. Natomiast jeśli już utlenianie żelaza parą wodną zajdzie w 100% z ok 9kg żelaza otrzymasz 0,314 kg wodoru i ani atomu więcej.trzeba tez uwzglednic ze temperatura jest wysoka co sprzyja utlenianiu a we wzorach jest temp pokojowa ?
po to jest fizyka, chemia itp że wiele rzeczy można policzyć, oszacować, zrobić sobie odpowiedni bilans, a dopiero potem zabierać się za budowe prototypów. Zaproponowany przez Ciebie pomysł jest bezsensowny, po pierwsze cena wszystkich metali które tutaj się nadają jest znacznie wyższa niż równoważnej im energetycznie benzyny, poza tym prowadzenie tego typu reakcji w samochodzie jest praktycznie niemożliwe, z powodu wysokich temperatur konieczności chłodzenia tak otrzymanej mieszanki wodoru i nieprzereagowanej pary wodnej, oczyszczenia wodoru z pyłu tlenków metalu, raczej na absorberze wodnym niż suchym filtrze papierowym gdyż wodór będzie zawierał sporo pary wodnej. Do tego ogromne problemy ze zmiennością procesu (zmiana zapotrzebowania w zaleznosci od tego jak naciskamy na gaz) i rozmiarami samej aparatury, ponieważ wodoru nawet przy lambda>>1 będzie sporo kilkadziesiat dm3/sek.ale juz wiadomo od dawna ze latwiej pisac niz sie ruszyc i cos zrobic !!!
ma wpływ na szybkość utleniania metalu i na to czy ta reakcja w ogóle zajdzie, ale nie ma żadnego wpływu na to ile wodoru otrzymamy z np 1kg żelaza, reakcja przebiega wg określonego schematu, ani stehiometria ani masa poszczegolnych atomów się nie zmienia.cisnienie i temperatura jak najbardziej ma duzo do czynienia
istalacje teoretycznie tak, tylko aby przejechać 100km zamiast np 5dm3 benzyny za 22zł będę musiał utlenić ok 45kg wiórów stalowych których za 22zł nigdzie nie kupie a uzyskam w ten sposób z 60kg odpadu w postaci FeO zanieczyszczonego Fe2O3, Fe(OH)2, FeCO3 itp. Upychanie takiej ilosci wiórów do rurki wewnatrz kolektora bedzie conajmniej uciążliwe.a propo ceny materialow to chyba cos z toba nie tak?? bo za cene polowy tankowania masz caly zestaw moze nawet mniej