Strona 3 z 3

: 27 lis 2007, 08:42
autor: Genesis1972
Chcialbym podaj pare wodna do fitra jak najblizej gaznika

: 27 lis 2007, 20:53
autor: Genesis1972
Dlaczego?
Jakie sa powody, aby nie zadzialalo, procz tego, ze diesle maja wieksza temp spalania

: 11 lut 2008, 16:55
autor: Ankot
Generalnie pomysł dobry lecz do zastosowania tylko w silnikach z lat 90-tych i starszych.....
Jeżeli dobrze poczytacie sobie opis działania to zauważycie że to robi prawie to samo co system EGR ( recylkulacji spalin). Z tym ,że EGR ma przewagę techniczną - bo poza parą wodną zastosowany jest również dwutlenek wegla który działa podobnie jak H2O lecz moim zdaniem lepiej bo produktem reakcji jego z paliwem weglowodorowym będzie CO a nie CO i H2 = jak ma to miejsce przy samej parze wodnej. H2 moze być nieporządany z uwagi na jego specyfikę spalania - (zerowa wartość oktanowa) 8)

: 24 kwie 2008, 23:13
autor: Ankot
W jaki sposób mówiąc prosto to działa?
- trudno jest znaleźć prosty opis bo i zjawiska w tym występujące sa nie do końca zbadane : generalnie jest to rodzaj prymitywnego EGR-a
Jakie ona daje efekty i w jaki sposób wpływa negatywnie?
- zmniejsza zużycie paliwa , zwieksza moc silnika , zmniejsza emisję szkodliwych substancji w tym NOx - o efektach negatywnych nie słyszałem.
To jest po prostu taka jakby domieszka pary wodnej do mieszanki paliwowo-powietrznej? Dlaczego (na ogół w silnikach wyczynowych) stosuje się tą parę? W jaki sposób ona niby podnosi moc itd. itd.?
Proszę o krótkie streszczenie tego tematu.

Nie da się tego krótko strescić: moc wzrasta bo można zwiekszyć energię ładunku trafiającego do cylindra bez powstawania zjawisk destrukcyjnych dla silnika.

: 17 paź 2008, 14:31
autor: Genesis1972
Czy zamiast sparowanej wody nie można by podawać spalin
Spaliny są zgazowane i zawierają cząsteczki wody (przynajmniej ze spalania gazu)?
Nie trzeba by było dodatkowej energii na ogrzenie wody i doprowadzie jej do postaci pary.

Wiadomo, ze czym zimniejsze powietrze jest podawane do silnika tym lepiej( więcej tleny w powietrzu), ale jak to jest rozwiazanie podczas recykling'u spalin kiedy to spaliny sa zawracane i niejako ogrzewaja powietrze dolotowe?

: 17 paź 2008, 17:40
autor: Ankot
No....to o czym Piszesz nazywa się EGR i jest stosowane od dawna.......

: 19 paź 2008, 18:27
autor: Ankot
Poczytaj Kolego o EGR na odnośnych portalach i forach motoryzacyjnych.

: 27 lut 2010, 11:05
autor: Genesis1972
Witam
Ostatnio natrafilem do forum
http://motodriver.eu/post99389.html#p99389
Co o tym sadzicie?
Czy taka mieszankę można zastosowac w silnikach benzyncych w tlokowych?
W jakiej postaci przeba by bylo je podawac?