Strona 1 z 3

H2O<>Silnik Spalinowy

: 18 lut 2006, 16:37
autor: Genesis1972
Czesc
KIedys slyszalem, ze do samochodow wyscigowych wtryskuje sie do silnika troche H2O
Co daje wtrysnicie malej ilosci H2O do silnika?
Czy silnik sie nie niszcy w ten sposob?
Czy moze silnik spalinowy w ten wlasnie sposob ma lepsze osiafi (jest mocniejszy)?
Czy mozliwe to jest, ze przy tej ilosci H2O rozklada sie (podczas wybuchu)na O i H??

: 18 lut 2006, 23:19
autor: Lis
Coś o tym słyszałem. Ponoć ma podnosić moc silnika ale chyba zwiększa zużycie paliwa (tę wodę najpierw trzeba odparować). W tej chwili nie jestem w stanie znaleźć źródeł na ten temat.

Co do niszczenia się części silnika, to w silnikach sportowych raczej się tym nikt nie przejmuje, więc może być różnie...
Czy mozliwe to jest, ze przy tej ilosci H2O rozklada sie (podczas wybuchu)na O i H??
W to nie wierzę. Nawet jeśli to i tak spalenie tego wodoru z powrotem da tyle samo energii co poszło na rozbicie cząsteczki, więc zysku z tego nie będzie.

: 19 lut 2006, 10:43
autor: Genesis1972
Dzieki
Czy nie jest tak, ze podczas dodawania wodu w kilku % do mieszanki wybuchowej, podczas wyklu wybuchu, woda odparowywuje bardzo szybko i sie rozpreza i powstanie cos w rozaju silnika parowego i uzyskuje sie dodatkowa moz z rozprezania.
A te kilka procent chyba nie zaszkodzi temperaturze spalania mieszanki.
Czy zwykly silnik podczas dodawania kilku %max 10-20% wodu by sie niszczyl?
Dlaczego by byla potrzebna wieksza ilosc paliwa?
PS.
Probuje dotrzec do jakis wiadomosc, ale nie ma materialow.

: 19 lut 2006, 16:35
autor: Lis
Czy nie jest tak, ze podczas dodawania wodu w kilku % do mieszanki wybuchowej, podczas wyklu wybuchu, woda odparowywuje bardzo szybko i sie rozpreza i powstanie cos w rozaju silnika parowego i uzyskuje sie dodatkowa moz z rozprezania.
Prawdopodobnie tak.
A te kilka procent chyba nie zaszkodzi temperaturze spalania mieszanki.
Jednym z powodów wtryskiwania wody do silnika jest właśnie obniżenie temperatury spalania, tak przynajmniej wyczytałem w artykule Waterj Injection - A technical description, który znalazłem na Google.
Dlaczego by byla potrzebna wieksza ilosc paliwa?
Żeby odparować tę wodę.

: 19 lut 2006, 16:59
autor: Genesis1972
Teoretycznie mozna by bylo te wode odparowac z przewodach przechadzacych przez kolektor wydechowy.
i silnik by bral juz pare wodna.Nie wiem w ktorym momencie sie powinno wtryskac pare?
Przy gazie i tak jest wysoka temperatura spalania, i ten cykl spalania jest wydluzony niz przy spalaniu benzyny.
Nie wiem, ile mozna wtrysnac wody/ pary wodnej, ale podejrzewam ze max 20%
Slyszalem, ze ktos metoda domowa /wtryskuje wode/ i tak jezdzil na starym mercedesie beczce, ale to slyszalem od innej osoby i nie wiem jak sie ten samochod zachowywal
JA moze sprobuje /wtrysnac/ do silnika fiatowskiego 1500 wode, jestem ciekawy jak sie zachowa/
MOze cos wiesz blizej na temat wtrysniecia wody do silnika?

: 19 lut 2006, 17:08
autor: Lis
Nie wiem w ktorym momencie sie powinno wtryskac pare?
Na logikę w trakcie ssania, inaczej będzie problem z zapewnieniem odpowiedniego ciśnienia dla wtrysku tej pary. Zresztą nie wyobrażam sobie umieszczenia przewodu do wtrysku pary w komorze spalania, raczej w kolektorze dolotowym.
MOze cos wiesz blizej na temat wtrysniecia wody do silnika?
Wiem tyle, co napisałem. :)

: 19 lut 2006, 17:25
autor: Genesis1972
TAk
Podczas ssania, tylko tak moge podac wode.
Co prawda w artukuje pisze chyba o wtrysnieciu przez pompe o cisnieniu 4barow, ale to i tak jest chyba wtrysk podczas ssania, bo przecies wtryskpo spalaniu bylby mozliwy tylko pod bardzo duzym cisnieniem.
Z doswiadczenia wiem, ze jak bezyna jest chszczona to silnik dzwoni, ale nie wiem czy tu bylby ten sam efekt.
Mysle, ze warto sie zaglebic w temat
Tylko nie wiem czy silnik by sie nie niszczyl

: 19 lut 2006, 18:13
autor: Lis
Z doswiadczenia wiem, ze jak bezyna jest chszczona to silnik dzwoni, ale nie wiem czy tu bylby ten sam efekt.
Silnik dzwoni podczas spalania detonacyjnego (stukowego), czyli przy benzynie o zbyt niskiej liczbie oktanowej. Za to wtrysk wody właśnie jest środkiem na radzenie sobie ze spalaniem detonacyjnym.

: 19 lut 2006, 18:24
autor: Genesis1972
A jak sie spala gaz (wiem ze ma dlugi okres spalania niz benzyna)?
Czy jak sie obniza temperatuje zpalania mieszanki, czy to jest bardziej efektywniejsze dla silnika tzn. uzyskuje sie wieksza moc?

: 19 lut 2006, 21:28
autor: Lis
Czy jak sie obniza temperatuje zpalania mieszanki, czy to jest bardziej efektywniejsze dla silnika tzn. uzyskuje sie wieksza moc?
Zasadniczo wręcz przeciwnie -- im wyższa temperatura w komorze spalania tym lepsza sprawność silnika i moc z danej ilości paliwa. Teoretycznie, bo z drugiej strony podnoszenie temperatury może powodować spalanie detonacyjne gorszych paliw i problemy z wytrzymałością cieplną elementów mechanicznych takich jak zawory na przykład...

: 19 mar 2006, 09:01
autor: Genesis1972
Czyli dzwonienie silnika to spalanie stykowe - niekontrolowane spalanie mieszanki?

: 20 mar 2006, 22:12
autor: Lis
Tak, choć dzwonienie to może być całkiem sporo czysto mechanicznych usterek.

: 21 mar 2006, 07:29
autor: Genesis1972
Jezeli puszczam do tylko gorace powietrze z kolektora wydechowego, wyraznie silnik zaczyna dzwonic pod obciazeniem
Jezeli mu troche mieszm to powietrze, dzownienie sie uspakaja

Ale z drugiej strony nie moze silnik brac za duzo powietrza poniewaz jest duzo slabszy

Czy jezeli silnik bierze zimne powitrze nie traci energi na jego ogrzanie?
Zauwazylem rowniez, ze podczas malo deszczowego dnia, silnik jest mocniejszy, moze dlatego, ze do fitra dostaje sie wilgotne powietrze?
A w wodzie jest duzo tlenu.

: 21 mar 2006, 08:05
autor: Lis
Jezeli puszczam do tylko gorace powietrze z kolektora wydechowego, wyraznie silnik zaczyna dzwonic pod obciazeniem
Jezeli mu troche mieszm to powietrze, dzownienie sie uspakaja
Najpewniej jest to właśnie spalanie stukowe. Gorące powietrze do silnika daje dużo wyższą temperaturę po suwie sprężania a wysoka temperatura jest właśnie powodem powstawania spalania stukowego.
Ale z drugiej strony nie moze silnik brac za duzo powietrza poniewaz jest duzo slabszy
Zwróć uwagę na to, że w powietrzu z kolektora wydechowego jest znacznie mniej tlenu niż w powietrzu atmosferycznym. W związku z tym jak skierujesz spaliny do silnika z powrotem to bardzo mało paliwa się spali...
Czy jezeli silnik bierze zimne powitrze nie traci energi na jego ogrzanie?
Owszem.
Zauwazylem rowniez, ze podczas malo deszczowego dnia, silnik jest mocniejszy, moze dlatego, ze do fitra dostaje sie wilgotne powietrze?
A w wodzie jest duzo tlenu.
To raczej nie dlatego. Nawet gdyby ta woda była rozkładana na tlen i wodór to i tak by się one zaraz ze sobą połączyły, nie byłoby raczej sytuacji w której spaliłaby się benzyna a w spalinach miałbyś wodór.

: 21 mar 2006, 08:37
autor: Genesis1972
Czy paliwo do ktorego jest podawane powietrze wilgotne nie pali sie lepiej (lepsza moc/spalanie), niz w przypadku suchego powietrza?