H2O<>Silnik Spalinowy

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34
H2O<>Silnik Spalinowy

Postautor: Genesis1972 » 18 lut 2006, 16:37

Czesc
KIedys slyszalem, ze do samochodow wyscigowych wtryskuje sie do silnika troche H2O
Co daje wtrysnicie malej ilosci H2O do silnika?
Czy silnik sie nie niszcy w ten sposob?
Czy moze silnik spalinowy w ten wlasnie sposob ma lepsze osiafi (jest mocniejszy)?
Czy mozliwe to jest, ze przy tej ilosci H2O rozklada sie (podczas wybuchu)na O i H??

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 18 lut 2006, 23:19

Coś o tym słyszałem. Ponoć ma podnosić moc silnika ale chyba zwiększa zużycie paliwa (tę wodę najpierw trzeba odparować). W tej chwili nie jestem w stanie znaleźć źródeł na ten temat.

Co do niszczenia się części silnika, to w silnikach sportowych raczej się tym nikt nie przejmuje, więc może być różnie...
Czy mozliwe to jest, ze przy tej ilosci H2O rozklada sie (podczas wybuchu)na O i H??
W to nie wierzę. Nawet jeśli to i tak spalenie tego wodoru z powrotem da tyle samo energii co poszło na rozbicie cząsteczki, więc zysku z tego nie będzie.

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 19 lut 2006, 10:43

Dzieki
Czy nie jest tak, ze podczas dodawania wodu w kilku % do mieszanki wybuchowej, podczas wyklu wybuchu, woda odparowywuje bardzo szybko i sie rozpreza i powstanie cos w rozaju silnika parowego i uzyskuje sie dodatkowa moz z rozprezania.
A te kilka procent chyba nie zaszkodzi temperaturze spalania mieszanki.
Czy zwykly silnik podczas dodawania kilku %max 10-20% wodu by sie niszczyl?
Dlaczego by byla potrzebna wieksza ilosc paliwa?
PS.
Probuje dotrzec do jakis wiadomosc, ale nie ma materialow.

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 19 lut 2006, 16:35

Czy nie jest tak, ze podczas dodawania wodu w kilku % do mieszanki wybuchowej, podczas wyklu wybuchu, woda odparowywuje bardzo szybko i sie rozpreza i powstanie cos w rozaju silnika parowego i uzyskuje sie dodatkowa moz z rozprezania.
Prawdopodobnie tak.
A te kilka procent chyba nie zaszkodzi temperaturze spalania mieszanki.
Jednym z powodów wtryskiwania wody do silnika jest właśnie obniżenie temperatury spalania, tak przynajmniej wyczytałem w artykule Waterj Injection - A technical description, który znalazłem na Google.
Dlaczego by byla potrzebna wieksza ilosc paliwa?
Żeby odparować tę wodę.

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 19 lut 2006, 16:59

Teoretycznie mozna by bylo te wode odparowac z przewodach przechadzacych przez kolektor wydechowy.
i silnik by bral juz pare wodna.Nie wiem w ktorym momencie sie powinno wtryskac pare?
Przy gazie i tak jest wysoka temperatura spalania, i ten cykl spalania jest wydluzony niz przy spalaniu benzyny.
Nie wiem, ile mozna wtrysnac wody/ pary wodnej, ale podejrzewam ze max 20%
Slyszalem, ze ktos metoda domowa /wtryskuje wode/ i tak jezdzil na starym mercedesie beczce, ale to slyszalem od innej osoby i nie wiem jak sie ten samochod zachowywal
JA moze sprobuje /wtrysnac/ do silnika fiatowskiego 1500 wode, jestem ciekawy jak sie zachowa/
MOze cos wiesz blizej na temat wtrysniecia wody do silnika?

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 19 lut 2006, 17:08

Nie wiem w ktorym momencie sie powinno wtryskac pare?
Na logikę w trakcie ssania, inaczej będzie problem z zapewnieniem odpowiedniego ciśnienia dla wtrysku tej pary. Zresztą nie wyobrażam sobie umieszczenia przewodu do wtrysku pary w komorze spalania, raczej w kolektorze dolotowym.
MOze cos wiesz blizej na temat wtrysniecia wody do silnika?
Wiem tyle, co napisałem. :)

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 19 lut 2006, 17:25

TAk
Podczas ssania, tylko tak moge podac wode.
Co prawda w artukuje pisze chyba o wtrysnieciu przez pompe o cisnieniu 4barow, ale to i tak jest chyba wtrysk podczas ssania, bo przecies wtryskpo spalaniu bylby mozliwy tylko pod bardzo duzym cisnieniem.
Z doswiadczenia wiem, ze jak bezyna jest chszczona to silnik dzwoni, ale nie wiem czy tu bylby ten sam efekt.
Mysle, ze warto sie zaglebic w temat
Tylko nie wiem czy silnik by sie nie niszczyl

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 19 lut 2006, 18:13

Z doswiadczenia wiem, ze jak bezyna jest chszczona to silnik dzwoni, ale nie wiem czy tu bylby ten sam efekt.
Silnik dzwoni podczas spalania detonacyjnego (stukowego), czyli przy benzynie o zbyt niskiej liczbie oktanowej. Za to wtrysk wody właśnie jest środkiem na radzenie sobie ze spalaniem detonacyjnym.

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 19 lut 2006, 18:24

A jak sie spala gaz (wiem ze ma dlugi okres spalania niz benzyna)?
Czy jak sie obniza temperatuje zpalania mieszanki, czy to jest bardziej efektywniejsze dla silnika tzn. uzyskuje sie wieksza moc?

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 19 lut 2006, 21:28

Czy jak sie obniza temperatuje zpalania mieszanki, czy to jest bardziej efektywniejsze dla silnika tzn. uzyskuje sie wieksza moc?
Zasadniczo wręcz przeciwnie -- im wyższa temperatura w komorze spalania tym lepsza sprawność silnika i moc z danej ilości paliwa. Teoretycznie, bo z drugiej strony podnoszenie temperatury może powodować spalanie detonacyjne gorszych paliw i problemy z wytrzymałością cieplną elementów mechanicznych takich jak zawory na przykład...

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 19 mar 2006, 09:01

Czyli dzwonienie silnika to spalanie stykowe - niekontrolowane spalanie mieszanki?

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 20 mar 2006, 22:12

Tak, choć dzwonienie to może być całkiem sporo czysto mechanicznych usterek.

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 21 mar 2006, 07:29

Jezeli puszczam do tylko gorace powietrze z kolektora wydechowego, wyraznie silnik zaczyna dzwonic pod obciazeniem
Jezeli mu troche mieszm to powietrze, dzownienie sie uspakaja

Ale z drugiej strony nie moze silnik brac za duzo powietrza poniewaz jest duzo slabszy

Czy jezeli silnik bierze zimne powitrze nie traci energi na jego ogrzanie?
Zauwazylem rowniez, ze podczas malo deszczowego dnia, silnik jest mocniejszy, moze dlatego, ze do fitra dostaje sie wilgotne powietrze?
A w wodzie jest duzo tlenu.

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 21 mar 2006, 08:05

Jezeli puszczam do tylko gorace powietrze z kolektora wydechowego, wyraznie silnik zaczyna dzwonic pod obciazeniem
Jezeli mu troche mieszm to powietrze, dzownienie sie uspakaja
Najpewniej jest to właśnie spalanie stukowe. Gorące powietrze do silnika daje dużo wyższą temperaturę po suwie sprężania a wysoka temperatura jest właśnie powodem powstawania spalania stukowego.
Ale z drugiej strony nie moze silnik brac za duzo powietrza poniewaz jest duzo slabszy
Zwróć uwagę na to, że w powietrzu z kolektora wydechowego jest znacznie mniej tlenu niż w powietrzu atmosferycznym. W związku z tym jak skierujesz spaliny do silnika z powrotem to bardzo mało paliwa się spali...
Czy jezeli silnik bierze zimne powitrze nie traci energi na jego ogrzanie?
Owszem.
Zauwazylem rowniez, ze podczas malo deszczowego dnia, silnik jest mocniejszy, moze dlatego, ze do fitra dostaje sie wilgotne powietrze?
A w wodzie jest duzo tlenu.
To raczej nie dlatego. Nawet gdyby ta woda była rozkładana na tlen i wodór to i tak by się one zaraz ze sobą połączyły, nie byłoby raczej sytuacji w której spaliłaby się benzyna a w spalinach miałbyś wodór.

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 21 mar 2006, 08:37

Czy paliwo do ktorego jest podawane powietrze wilgotne nie pali sie lepiej (lepsza moc/spalanie), niz w przypadku suchego powietrza?


Wróć do „Inne ciekawostki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 3 gości