H2O<>Silnik Spalinowy

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 27 lis 2007, 08:42

Chcialbym podaj pare wodna do fitra jak najblizej gaznika

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 27 lis 2007, 20:53

Dlaczego?
Jakie sa powody, aby nie zadzialalo, procz tego, ze diesle maja wieksza temp spalania

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 11 lut 2008, 16:55

Generalnie pomysł dobry lecz do zastosowania tylko w silnikach z lat 90-tych i starszych.....
Jeżeli dobrze poczytacie sobie opis działania to zauważycie że to robi prawie to samo co system EGR ( recylkulacji spalin). Z tym ,że EGR ma przewagę techniczną - bo poza parą wodną zastosowany jest również dwutlenek wegla który działa podobnie jak H2O lecz moim zdaniem lepiej bo produktem reakcji jego z paliwem weglowodorowym będzie CO a nie CO i H2 = jak ma to miejsce przy samej parze wodnej. H2 moze być nieporządany z uwagi na jego specyfikę spalania - (zerowa wartość oktanowa) 8)

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 24 kwie 2008, 23:13

W jaki sposób mówiąc prosto to działa?
- trudno jest znaleźć prosty opis bo i zjawiska w tym występujące sa nie do końca zbadane : generalnie jest to rodzaj prymitywnego EGR-a
Jakie ona daje efekty i w jaki sposób wpływa negatywnie?
- zmniejsza zużycie paliwa , zwieksza moc silnika , zmniejsza emisję szkodliwych substancji w tym NOx - o efektach negatywnych nie słyszałem.
To jest po prostu taka jakby domieszka pary wodnej do mieszanki paliwowo-powietrznej? Dlaczego (na ogół w silnikach wyczynowych) stosuje się tą parę? W jaki sposób ona niby podnosi moc itd. itd.?
Proszę o krótkie streszczenie tego tematu.

Nie da się tego krótko strescić: moc wzrasta bo można zwiekszyć energię ładunku trafiającego do cylindra bez powstawania zjawisk destrukcyjnych dla silnika.

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 17 paź 2008, 14:31

Czy zamiast sparowanej wody nie można by podawać spalin
Spaliny są zgazowane i zawierają cząsteczki wody (przynajmniej ze spalania gazu)?
Nie trzeba by było dodatkowej energii na ogrzenie wody i doprowadzie jej do postaci pary.

Wiadomo, ze czym zimniejsze powietrze jest podawane do silnika tym lepiej( więcej tleny w powietrzu), ale jak to jest rozwiazanie podczas recykling'u spalin kiedy to spaliny sa zawracane i niejako ogrzewaja powietrze dolotowe?

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 17 paź 2008, 17:40

No....to o czym Piszesz nazywa się EGR i jest stosowane od dawna.......

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 19 paź 2008, 18:27

Poczytaj Kolego o EGR na odnośnych portalach i forach motoryzacyjnych.

Genesis1972
Doświadczony
Posty:212
Rejestracja:18 lut 2006, 16:34

Postautor: Genesis1972 » 27 lut 2010, 11:05

Witam
Ostatnio natrafilem do forum
http://motodriver.eu/post99389.html#p99389
Co o tym sadzicie?
Czy taka mieszankę można zastosowac w silnikach benzyncych w tlokowych?
W jakiej postaci przeba by bylo je podawac?


Wróć do „Inne ciekawostki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 3 gości

cron