1-Butanol t. wrzenia 118*C
2-Butanol t. wrzenia 100*C
Poza nimi powstają jeszcze Aceton i Etanol
Klasyczną destylację można spróbować do wydzielenia Acetonu (twrz 56*C) i (Etanolu twrz78,3*C)- nie bardzo da zastosować do Butanolów - raczej odparować wodę i zatężyć roztwór ponad 9% - wtedy powinny się wydzielić z roztworu, ewentualnie odfiltrować część wody odwróconą osmozą - z pozostałości wydzieli sie ony Butanol. A tutaj taki krótki pdf-ik na temat:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8373,d.ZWU
Jak już mili by my "przefermentowany" zacier butanolowy to dali by my radę....
- generalnie na cele paliwowe tą metodą w żaden sposób nie opłaca się. Natomiast butanol(oraz w mieszankach z propanolem i metanolem - bo tańsze) to doskonały dodatek tlenowy pochłaniający wodę z układu paliwowego i ułatwiający spalanie tradycyjnych paliw - przede wszystkim ON . Nawet stary diesel potrafi od ręki przestać kopcić po dodaniu 1% mieszaniny tych alkoholi (nawet olej dopala bez charakterystycznego smrodu).
Prawdopodobnie mozna by sobie podarowac te FAP-y i DPF-y AD-BLUE........ a Euro 20 było by spełnione na bank