Strona 1 z 1

Re: PALIWO ŻEGLUGOWE

: 27 lut 2012, 21:19
autor: Lis
Żyjemy.

Ale pewnie nie mamy pojęcia jak Ci odpowiedzieć na to pytanie.

Re: PALIWO ŻEGLUGOWE

: 26 lut 2015, 23:44
autor: Ankot
Przydała by sie próbka - ale nie przypuszczam aby było to coś innego jak lekki olej opałowy - czyli specyfikacja fizyczna dokładnie taka sama jak OO czy ON. Natomiast skład chemiczny może być nieco inny bo ogranicza sie ustawowo zawartość węglowodorów olefinowych w ON , natomiast sa dopuszczalne w oleju opałowym bo decydują o wartości opałowej paliwa . Olefiny poza tym sa wykorzystywane przez przemysł petrochemiczny do wytwarzania tworzyw sztucznych za które kasują znacznie wiecej jak za paliwa - stąd ucieka się od olefin w paliwach jednocześnie obnizając ich wartość opałową czym "walą nas w rogi" bo ON ze stacji daje mniej energii niż Olej Opałowy lekki.... a silnik Diesla to przecież silnik cieplny. Specyfikacje fizyczne dla olejów opałowych i napędowych sa identyczne z tym że dla jednych oznacza się wartość opałową bez liczby cetanowej a dla drugich dokładnie na odwrót.
Tak więc olej żeglugowy to pewnie olej opałowy zabarwiony na zielono dla odmiany....... czyli prawie to samo co ON (pominąwszy olefiny)- jest ściśle reglamentowany i każdy klient ma obowiązek rejestracji w odpowiednim urzędzie celnym.
Jeszcze jest olej "do bunkrowania " - czyli paliwo dla dużych jednostek morskich - z tego co wiem jest to ciężki olej opałowy - powinowaty do mazutu - jest kilka jego gatunków. W Polsce w handlu występuje z Orlenu i ruskich rafinerii.

Re: PALIWO ŻEGLUGOWE

: 01 mar 2015, 20:32
autor: rena24
Zielone, czerwone czy sr...ate to to samo ale akcyza różna i dlatego barwią. Jak kto nie boi się zostać paserem to pojeździ deko taniej. Problem z dojściem ale jak się ma "sprzęt" i głowę to trzeba kombinować. Tak przynajmniej twierdzi moja brzydsza połowa :)