Strona 2 z 2

: 13 lut 2008, 20:47
autor: DJ_KS
No wiesz... wszystko można i nie ma rzeczy możliwych, ale są nieopłacalne. Alkohol będzie się palił, silnik wejdzie na wysokie obroty, że aż będzie huczał :!: Tylko że jak dasz mu obciążenie (zwolnisz sprzęgło) to Ci zdechnie. A tłumaczy się to temp. zapłonu, liczbą oktanową i innymi rzeczami o których jeszcze musimy duuużo się nauczyć.
Pozdrawiam 8)

: 14 lut 2008, 11:28
autor: lelek
Pisalem juz kiedys ze istnieja instalacje do silnikow benzynowych oras diesla, ktore wtryskuja odpowiednie dawki mieszaniny wody z metanolem. Ma to za zadanie polepszyc moment obrotowy, predkosc, moc silnika oraz oszczednosc paliwa.
Takiego rodzaju rozwiazania techniczne byly i sa stosowane w samochodach wyscigowych i rajdowych.
W latach siedemdziesiatych SAAB produkowal seryjnie samochody zaopatrzone w tego rodzaju technike.

http://mytuningfactory.de/html/boostcooler/faq.htm
http://mytuningfactory.de/html/boostcoo ... lation.htm

: 12 gru 2008, 08:25
autor: Lis
Czy można teoretycznie wyliczyć, jakie powinny być przekroje dyszy (paliwo, powietrze, wolne obroty) w gaźniku do zasilania silnika paliwem E-85, znając te wartości dla benzyny?
Nie znam się kompletnie na ustawieniach maluchowskich gaźników, więc na początek pytanie dla Ciebie: czy znasz jakąś zależność między parametrami dysz a składem mieszanki, w stylu że powiększenie tego podanego rozmiaru o ileśtam zwiększy o ileśtam udział paliwa / powietrza w mieszance?

Znalazłem przed chwilą w internecie taką informację, że skład mieszanki stechiometrycznej dla benzyny z powietrzem wynosi 14,7:1 a dla etanolu (czystego zapewne) 9,79:1. Mam nadzieje, że to Ci pomoże.

: 12 gru 2008, 09:14
autor: lelek
Ja gdzies czytalem ze E-85 niejest wogule zalecany do systemow gaznikowych. Musze poszperac w moim archiwum gdzie cos takiego bylo.

: 12 gru 2008, 11:49
autor: lelek
Tutaj jest strona, gdzie mozna troche informacji znalezc. Niestety w niemieckim.

http://www.ethanoltec.com/umruestung.htm

Fast alle Motoren mit Multipoint – Einspritzung oder Singlepoint – Einspritzung ab EURO 1 können nachgerüstet werden. Das Motormanagement ist auf den geringen Heizwert von E85 anzupassen.

To najwazniejsze pierwsze zdanie mowiace o tym iz do przerobki nadaja sie raczej wszystkie typy silnikow benzynowych posiadajacych minimum jeden entralny wtrysk. Gaznikowe niewchodza w rachube.
Zamontowanie odpowiedniego uzadzenia sterujacego pozwala na tankowanie bentyny oraz wszystkich mieszanek z etanolem.
Caly wic polega na tym ze lamda sonda przekazuje informacje ( na podstawie analizy spalin ) i dopasowuje odpowiednio zaplon, w zaleznosci jakie paliwo jest w danej chwili w uzytku.
Ta operacja jest niemozliwa w silnikach z gaznikiem.

A tak wyglada jeden z proponowanych sterownikow ktory pozwala na tankowanie E-85.

http://www.ethanol-mix-control.de/?gcli ... Zgodcn6sRw

: 23 lut 2009, 13:13
autor: Lis
Ja chcę przystosować silnik do E-85 poprzez wymianę dysz w gaźniku, czyli przed powrotem do zasilania benzyną lub paliwem innym niż E-85, będę musiał przywrócić poprzednią konfigurację gaźnika. Nie będzie zatem możliwe naprzemienne tankowanie benzyny i bioetanolu oraz mieszanie ich ze sobą, ale nie ma żadnych przeszkód technicznych aby jeździć na E-85 w pojeździe z gaźnikiem.
Rzeczywiście, w gaźniku masz wbite na stałe dysze i nijak nie pobawisz się składem mieszanki. Ewentualnie możesz na E85 jeździć włączając dodatkowe paliwo poprzez urządzenie rozruchowe (czyli ssanie). Albo zamontować dwa gaźniki. ;)

: 23 lut 2009, 13:39
autor: Lis
Dwa gaźniki odpadają, nie widzę możliwości instalacji i działania dwóch gaźników szeregowo, poza tym trzeba by było zduplikować wszystkie elementy układu paliwowego (bak, przewody, pompka + elektrozawory przełączające).
Nie szeregowo, równolegle.
Zamiast podstawki pod gaźnik ("turbinki Kowalskiego") robisz rozgałęzienie na dwa doloty. Na każdym z nich montujesz gaźnik.

Przełączasz paliwa przełączając powietrze z jednego do drugiego gaźnika (możesz np. zamknąć) wlot powietrza do gaźnika. Albo lepiej -- wylot powietrza z gaźnika. Czyli pod gaźnikiem dorabiasz drugą (szczelną) przepustnicę albo zwykły hydrauliczny zawór kulowy. Byle był odporny na benzynę. I etanol. Zamykasz zawór, powietrze nie płynie przez gaźnik, nie ma podciśnienia, paliwo nie jest zasysane. Całość wraca przewodem powrotnym do baku. Obie przepustnice w gaźnikach połączone, żeby otwierały się równocześnie.

Pozostaje tylko druga pompa paliwa, do etanolu, może być elektryczna.

: 24 lut 2009, 19:03
autor: lelek
Z E-85 jest chyba troche inaczej.
Dlaczego silniki gaznikowe niendaja sie aby zasilac je etanolem ( E-85, 85% etanol i 15% benzyna ) ?
Dysze w gazniku sa najmniejszym problemem.
Najwiekszym problemem jest inny punkt zaplonu niz benzyny. Wiadomo ze punktu zaplonu w silnikach gaznikowych ustawiany jest mechanicznie, a punkt zaplonu w silnikach bez gaznikowych ustawiany jest droga elektroniczna i sterownik podaje impuls punktu zaplonu na podstawie analizy spalin przez lambda-sonde.
Do normalnego sterownika podlaczony jest dodatkowy sterownik ktory wlasnie zmienia punkt zaplonu dopasowany do aktualnej mieszanki.
To dzieje sie za kazdym razem kiedy do cylindra wtryskiwane jest roznego rodzaju mieszanina benzyny z etanolem lub nawet czysty metanol.
Drugim powodem jest uklad paliwa ktory narazony jest na agresywne dzialanie etanolu. Musi on byc wykonany z materialow odpornych na jego dzialanie.

: 02 maja 2009, 10:39
autor: lelek
Mam pytanie do panów bo nigdzie nie moge znaleść odpowiedzi, jaką wartość oktanową ma metanol a jaką etanol ? wszędzie jest napisane że etanol ma wyższą od benzyny ale jaką konkretnie ?

Tutaj masz wykres i wartosci oktanowe niektorych "paliw".

http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1115230028