Strona 1 z 1

Generator pary wodnej do silnika spalinowego

: 14 lis 2011, 14:13
autor: Genesis1972
Ma zamiar zrobic generator pary wodnej, ktora bedzie podawana do silnika spalinowego - samochod
Generator bedzie sie składa z
W obudowie z katalizatora umioeszcze spirale (3 lub 4 zwoje - nie wiem czy nie za dużo) rurki fi 8 miedzienej
Rurke miedziana zawiesze na blaszkach (ok 2 milimentrow.) z nierdzewki przyspawanych do obudowy katalizatora- kolor zielony na załączniku
Blaszki będa miały otwory fi 10, przez które przeprowade rukę fi 8
Spirala miedzian abędzie poddawana ciągłym naprężeniom - bardzo wysoka temp, dlatego te w blaszkach będą wieksze otwory
następnie rurka fi 8 bedzie redukowana do fi 6 i doprowadzona do gaznika lub kolektora ssącego
tam (redukowana ilośc) bedzie wtryskjowana do silnika
Z tego co czytałem w kolektorze panuje temperatura blisku 800 - 900 stopni, wiec temperatura pary bedzie znaczna i chyba najlepiej aby przy kolektorze ssącym miała temp ok 150 stopni

Mam pytanie, jak niknąć trgań spirali-nagrzewnicy w kolektorze - chodzi mi o to aby nie abijała sie o obudowę?
Czy można np wewnatrz kolektora zastowac np wate szklana? Czy wytrzyma te temperatury?
Jaki wtryskiwacz zastosowć do wryskiwania pary wodnej, che go zastosowac jako elektrozawór?

Re: Generator pary wodnej do silnika spalinowego

: 15 mar 2013, 12:57
autor: Genesis1972
Witam
Zamierzam dać rurkę z kwasówki i połączeć na sztywno wszystko.
Czy rurka nie będzie narażona na duże napreżenia co może doprowadzić do rozszczelnienia? - proj.jpg
Czy lepie dać rurkę jako całość np fi 6 jeden zwój lub dwa - proj2.jpg
uniknąłbym spawania rurek.
Czy w tym wypadku wystarczy jeden zwój? (chodzi mi o odbiór ciepła)
Czy układ będzie na tyle sztywny aby nie obijał o ścianki "puszki"?

Re: Generator pary wodnej do silnika spalinowego

: 15 mar 2013, 13:51
autor: Lis
Im więcej zwojów, tym więcej upchasz rurki do środka i tym większą ilość ciepła będziesz mógł wytworzyć -- więc tym cieplejszą parę dostaniesz (lub tym więcej pary).

Re: Generator pary wodnej do silnika spalinowego

: 15 mar 2013, 14:57
autor: Genesis1972
Ale czy wtedy rurka - spirala na tyle bedzie sztywna aby podczas jazdy nie obijała sie o scianki?
czy np 4 zwoje rurki fi 10 na odcinku 20 cm o srednicy 10 cm spirali (zamieszczona w puszcze o srednicy 15 cm)będzie sztywna aby nie spirala nie odbijala się
Jak domowym sposobem moge wygiac taka rurke nnie majac gietarki?

Re: Generator pary wodnej do silnika spalinowego

: 15 mar 2013, 16:53
autor: Lis
Możesz ją owinąć na kawału rury o większej średnicy, przymocować w dwóch miejscach do niej i to Ci zapewni sztywność tej "sprężyny" -- bardziej, niż pozwoli na to rurka w środku, się nie wygnie. Tak jak sprężynka od długopisu dookoła wkładu...

Re: Generator pary wodnej do silnika spalinowego

: 18 mar 2013, 07:44
autor: Genesis1972
Puszka od katalizatora ma fi 120mm, "spreżyna" będzie miała ok. 140 cm

Mam pytanie
czy lepiej zastosowac kwasówkę, czy miedzi
miedz ma chyba lepszy współczynnik odbioru ciepła, a tym samym miedz jest podatniejsza na obrabianie

Nie wiem czy miedz nie bedzie materiałem zbyt delikatnym, na prace w takim środowisku, gdzie temperaturu rozna od -20 (w zimie) do 800-900 stopni (skoki temperatury nie "gwałtowne")
Miedź będzie bardziej pracować na rurce (rozprężac sie i kurczyć)
Czy zwoje nie będą "grały" na rurce podczas drgania?
przepraszam, długośc puszki katalizatora to 170 mm

Czy gdybym zastosował rurę miedizną na nią nawinieta spirala z kwasówki, czy to by nie było lepsze?
Miedź ma wiekszą rozszerzalnoiść, wieć podczas pracy by wie rozpreżała, czyli by bardziej "trzymała spirale"
Spirala by nie "jeździła po rurce


Witam ponownie
Ponieważ rurka kwasoodporna jest bardzo stywna i trudna w obrubne, czy nie lepiej jest zastosowac spirale-chlodnice z rurki miedzianej owinięta na rurze z miedzi lub mosiądzy i zespolic - twrdy lut ze spilrala na koncu o początku spirali tak aby mogła sobie pracować - naprężenia
,

Re: Generator pary wodnej do silnika spalinowego

: 17 kwie 2013, 11:02
autor: Genesis1972
Jeszcze jej nie zrobiłem