Ten metanol w samolotach był dodawany tylko z uwagi na to że woda mogła czasami zamarznąć.........
Metanol jest raczej kiepskim paliwem ale ma tę zaletę nad weglowodorami ze potrzebuje znacznie mniej powietrza do uzyskania mieszanki stehiometrycznej.
Co do doswiadczeń z czajnikiem to moje są zgoła inne - Nowy silnik diesel HDI po dmuchnięciu parą - przestawał "rechotać" i chciał się rozkręcić ale mu regulator nie pozwalał.
Po prostu musi być dość sporo pary..................
Być może w twoim silniku była zabudowana instalacja EGR - sama ona jest czymś podobnym do podawania pary ale bardziej zaawansowana technicznie. jak dmuchnąłeś z czajnika to sonda lambda spowodowała zmniejszenie stopnia recyrkulacji spalin....i nie zauwazyłes zadnego efaktu bo go nie mogło być
Para jest O.K - ale w silnikach starszej generacji lub bez EGR ( recyrkulacji spalin)
Zwiększenie mocy silnika przez wtrysk metanolu-projekt insta
szczerze mówiąc dla wolnossącego dieselka 1.6 nigdy nie udało mi się osiągnąć tak dużego spalania, nawet przy jeździe w 5 osób z bagażami na dachu po szutrowej drodze.Moc urzytkowa która przed przeróbkami osiągana jest przy spalaniu ON 6l/100km
alkohol nie będzie znacząco tańszy od ON i jego substytutów, 3,5+2=5,5 po co się męczyć.Po przeróbkach ma być osiągania przy spalaniu np: 3,5l ON oraz 2l alkoholu.
Wróć do „Inne paliwa alternatywne”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 71 gości