Olej hydrauliczny do maszyn

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:
Olej hydrauliczny do maszyn

Postautor: Lis » 19 kwie 2007, 10:19

Słyszałem, że można na tym jeździć, choć nie jest to w pełni ekologiczne. Wiecie coś może na ten temat?
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 19 kwie 2007, 22:09

Jest niescisłość - generalnie chodzi o olej techniczny bardzo podobny do ON . O ile sie nie myle to cała afera z Trzebinia oparta była na tym ,ze kupowano olej napędowy jako przemysłowy bez akcyzy ( bo oba w składzie sa prawie takie same tylko mają zgoła inne zastosowanie).
Generalnie na kazdym oleju mozna jeździć o ile się go odpowiednio poda do cylindra.
Statki popychają na zwykłym mazucie który przed wtrysnieciem do cylindra jest podgrzewany bodajże do około 200 - 300*C

Na hydraulicznym pewnie tez sie da - zaleznie od klasy mają różną gęstość - bedzie najprawdopodobnie ten sam problem co z OR - ale zawsze mozna go rozcieczyc naftą, benzyną , ON..itd.....

Awatar użytkownika
Lis
Site Admin
Posty:1758
Rejestracja:24 gru 2003, 23:26
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Lis » 20 kwie 2007, 09:07

Ja słyszałem o silniku na stary olej silnikowy. Rozmawiałem z gościem, który go zbudował. Nie pamiętam, jaki tam miał stopień sprężania, ale chyba ponad 30...
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival) :!:

Ankot
Doświadczony
Posty:1584
Rejestracja:11 kwie 2006, 14:02
Lokalizacja:"kleryków"

Postautor: Ankot » 21 kwie 2007, 21:21

Myślę ,ze problem nie leży w stopniu sprezania tylko w sposobie wtrysniecia do cylindra zapewniajacy poprawne spalenie.
Przepracowany olej musiał być bardzo dobrze przefiltrowany ( dokładniej jak na zwykłym filtrze olejowym 5 -cio mikronowym), pewnie zawierał rozpuszczalniki albo była instalacja podgrzewwajaca pompę i przewody do wtrysków - tak na oko to minimum 150 - 180*C.... Z tego wszystkiego to ciekawi mnie jak był realizowany start i zatrzymanie takiego silnika i czy był on 2-paliwowy ( start i zatrzymanie na ON ).


Wróć do „Inne paliwa alternatywne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 59 gości